پارس ناز پورتال

نور روشن می تواند احساسات را برانگیزد

نور روشن می تواند احساسات را برانگیزد

نور روشن می تواند احساسات را برانگیزد 

نور روشن می تواند در احساسات ما بسیار تاثیر گذار باشد. این حقیقت را دانشمندان کشف کرده اند و به اثبات رسیده است. هر روزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روبرو هستیم و محققان و دانشمندان جدیدترین اختراعات شان را بدست مردم میرسانند.زمانی فکر میکردیم پیشرفت علم خیلی کند پیش میرود

 

و تا هزاران سال دیگر شاهد کسب تجربیات جدید نخواهیم بود،اما علم و تکنولوژی زودتر از آن که فکرش را کنیم به جایگاه هاشان رسیدند.به تازگی کشف شده است که نور در تحت تاثیر قرار دادن احساسات افراد نقش دارد.اگر انسان ها در روزهای آفتابی لبخند می زنند و یا در نور کم، بیشتر از سایر مواقع احساس خلاق بودن دارند،

 

تصادفی نیست؛ در حقیقت، نورهای مختلف تاثیر قابل توجهی بر سلامت عاطفی انسان ها دارند.پایگاه اینترنتی منتال فلاس نوشت، مطالعات نشان می دهند که نور می تواند احساسات افراد را از شش طریق تحت تاثیر قرار دهد.**نور روشن می تواند احساسات را برانگیزاند

 

 به گزارش پارس ناز اساسا نور روشن این قابلیت را دارد که احساسات مثبت و منفی را تشدید کند. محققان سال ۲۰۱۴ در یک کار پژوهشی از شرکت کنندگان خواستند میزان پرخاشگری یک شخصیت داستانی و جذابیت انواع سس تند را تعیین کنند. داوطلبانی که در اتاق پرنور نشسته بودند شخصیت مورد نظر را تهاجمی تر توصیف کردند و سس های تند را بیشتر ترجیح دادند.

 

**نور آبی سبب افزایش انرژی می شود
قرار گرفتن در معرض نور آبی سبب افزایش انرژی و هشیاری بیشتر می شود. یک مطالعه تازه نشان می دهد شرکت کنندگانی که در معرض طول موج کوتاه، نور آبی با انرژی بالا قرار گرفتند، بهره وری بیشتری داشتند و در تکمیل وظایف شناختی سرعت بیشتر و دقیق تری در قیاس با یک گروه کنترل داشتند و هشیاری آنها حتی تا نیم ساعت پس از مدت قرار گرفتن در معرض نور آبی ادامه یافت.

 

**نور آبی می تواند سبب اختلال هنگام خواب شود
گرچه قرار گرفتن روزانه در معرض نور آبی می تواند افزایش انرژی را در پی داشته باشد، اما قرار گرفتن در معرض آن چند ساعت قبل از خواب می تواند سبب اختلال خواب شود.قرار گرفتن در معرض نور آبی تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها، چند ساعت قبل از خواب، مانع از تولید هورمون خواب آور ملاتونین در بدن و اختلال در روند خواب شود.

 

**نور طبیعی سبب شادکامی بیشتر می شود
جذب مقداری اشعه طبیعی نور خورشید در طول روز می تواند نقش مهمی در سلامتی داشته باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد کارکنان شاغل در اماکن مجهز به پنجره و بهره مند از نور طبیعی، بیشتر ورزش می کنند و خواب شبانگاهی بیشتر (به طور متوسط ۴۶ دقیقه بیشتر در شب) و حس سلامتی بهتری دارند.

 

**نور طبیعی به کاهش علائم افسردگی کمک می کند
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد افرادی که مبتلا به کمبود ویتامین D و افسردگی هستند، باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به مدت هفت هفته افزایش دهند که به کاهش علائم افسردگی کمک می کند.

 

**نور می تواند بر اشتها تاثیر بگذارد
مطالعات مختلف نشان می دهد نور بر مقدار مصرف غذا، سرعت غذا خوردن، حوصله غذا خوردن و حتی درک ما از عطر و طعم غذا اثر می گذارد.به طور کلی مشتریان رستوران هایی که نور کم و ملایم دارند، زمان بیشتری برای صرف غذا اختصاص می دهند و کمتر هم غذا می خورند.

 

منبع : پایتخت