پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

آیا این کودک منجمد شده روزی به زندگی باز میگردد؟ آیا این کودک منجمد شده روزی به زندگی باز میگردد؟ 100 روز عکس برداری از نوزاد نارس توسط مادر دلشکسته 100 روز عکس برداری از نوزاد نارس توسط مادر دلشکسته آیا کوتوله ها وجود خارجی دارند؟ آیا کوتوله ها وجود خارجی دارند؟ دختری با لباسی بسیار عجیب و نادر در جهان + عکس دختری با لباسی بسیار عجیب و نادر در جهان + عکس عکس هایی از نوشته های جالب و باحال پشت ماشین عکس هایی از نوشته های جالب و باحال پشت ماشین این دختر در حال تبدیل شدن به مجسمه است (عکس) این دختر در حال تبدیل شدن به مجسمه است (عکس) کارهای جالب دانش آموزان و استاد با زباله ها! +عکس کارهای جالب دانش آموزان و استاد با زباله ها! +عکس معرفی ثروتمندترین مرد چین + عکس معرفی ثروتمندترین مرد چین + عکس معروف ترین نوزاد قرن 21 به مشکی بودن معروف ترین نوزاد قرن 21 به مشکی بودن بفرمایید طلا میل کنید نوش جان بفرمایید طلا میل کنید نوش جان عکس کوسه ماهی عجیبی که نامرئی می شود عکس کوسه ماهی عجیبی که نامرئی می شود گاوها هم دیگر خود کفا شدند ! (عکس) گاوها هم دیگر خود کفا شدند ! (عکس) بیماری جالب این مرد جنجال به پا کرد! (عکس) بیماری جالب این مرد جنجال به پا کرد! (عکس) عجیب ترین ازدواج قرن (عکس) عجیب ترین ازدواج قرن (عکس) شبحی که در بیشتر عکسهای قدیمی هست + عکس شبحی که در بیشتر عکسهای قدیمی هست + عکس ترفند جالب یک مرد برای خواستگاری از دخترمورد علاقه اش +عکس ترفند جالب یک مرد برای خواستگاری از دخترمورد علاقه اش +عکس پیر زنی در چین بچه ای سنگی به دنیا آورد + عکس پیر زنی در چین بچه ای سنگی به دنیا آورد + عکس انجام عمل مغز و نواختن ویولن در حین عمل توسط بیمار + عکس انجام عمل مغز و نواختن ویولن در حین عمل توسط بیمار + عکس این خرس زیبا روزی ربع ساعت پیلاتس کار میکند این خرس زیبا روزی ربع ساعت پیلاتس کار میکند پیدا شدن نامه عاشقانه یک مرد عاشق پس از 60 سال!! پیدا شدن نامه عاشقانه یک مرد عاشق پس از 60 سال!!

نقش آمینو اسید در ساخت عضله ها

مجموعه : رژیم و تغذیه

نقش آمینو اسید در ساخت عضله ها

نقش آمینو اسید در ساخت عضله ها 

بسیاری از ورزشکاران آمینواسید دریافت می کنند تا روند عضله سازی در آن ها تسریع گردد و به عضله سازی برسند. آمینو اسید واحد سازنده‌ی پروتئین است. ۹ آمینو اسید‌‌ ضروری برای بدن وجود دارد که بدن خودش نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و باید از طریق تغذیه دریافت‌شان کند.

 

۱۱ آمینو اسید‌ دیگر هم هست که توسط بدن ساخته می‌شود. بیشتر افراد مشکلی از بابت دریافت پروتئین کافی ندارند و بیشتر از مینیمم میزان توصیه شده، پروتئین مصرف می‌کنند.مکمل‌های پروتئین یا آمینو اسید، یکی از رایج‌ترین مکمل‌ها برای ورزشکاران و افرادی است که ورزش کردن را شروع می‌کنند.

 

مصرف پروتئین کافی برای حفظ توده‌ی عضلانی حین کاهش وزن، محدود کردن تخریب عضلانی ناشی از ورزش و افزایش سنتز و رشد عضلانی ضروری است. بنابراین آن‌هایی که ورزش کردن را شروع کرده‌اند، می‌توانند با افزایش مصرف پروتئین، آمینو اسید‌ بیشتری به بدن‌شان برسانند.

 

ورزشکاران قدرتی و استقامتی، نسبت به کسانی که تحرک چندانی ندارند، به پروتئین بیشتری نیازمندند، اما بیشتر ورزشکاران به شرط آن‌که کالری کافی از تغذیه دریافت کنند و ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالری روزانه‌شان از پروتئین باشد، بیشتر از پروتئین مورد نیاز بدن‌شان تأمین شده است و نیازی به مصرف مکمل ندارند.

 

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان داد افراد سالمی که تمرینات استقامتی یا قدرتی انجام می‌دهند، نیازی به مصرف پروتئین اضافی یا مکمل آن ندارند.مکمل‌های آمینو اسید در بازار این‌طور شهرت دارند که تولید استروئید آنابولیک در بدن را بالا برده، مانع آسیب ناشی از تمرین زیاد شده

 

و از خستگی عضلات پیشگیری می‌کنند. اما آیا این ادعاها معتبرند؟ آیا آمینو اسید به تسریع فرایند عضله سازی کمک می‌کند؟
نقش آمینو اسید در ساخت عضله هادرد عضلانی تأخیری

در سال ۲۰۰۶، پژوهشی درمورد تأثیر مکمل‌ آمینو اسید‌ی مشتمل بر ۹ آمینو اسید‌ ضروری و ۳ آمینو اسید‌ غیرضروری بر درد عضلات صورت گرفت، محققان دریافتند وقتی این مکمل در روزهای ریکاوری مصرف شد، باعث کاهش درد عضلانی شد. اما مصرف مکمل آمینو اسید قبل از ورزش و فوراً بعد از ورزش، از درد عضلانی کم نکرد.

 

همچنین شواهدی وجود دارد که می‌گوید، مصرف اسیدهای آمینه‌ی شاخه‌دار به مقدار ۵ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، قبل از ورزش می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی کمک کند. با این حال، پژوهشگران نتیجه گرفتند که برای درک رابطه‌ی بین آمینو اسید و کاهش درد عضلانی، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

کاهش توده‌ی عضلانی ناشی از بالا رفتن سن

با بالا رفتن سن، توده‌ی عضلانی کاهش می‌یابد. ورزش و تغذیه می‌تواند روی کاهش سرعت تحلیل عضلانی و حتی خنثی کردن آن اثر بگذارد. مصرف ناکافی پروتئین، مخصوصاً برای سالخورده‌ها، می‌تواند تحلیل عضلانی را تبدیل به پدیده‌ای وحشتناک کند.

 

برخی شواهد نشان می‌دهند، مصرف مکمل‌های آمینو اسید‌های ضروری، مخصوصاً مصرف آمینو اسیدهای شاخه‌دار، می تواند تحلیل توده‌ی عضلانی را بی‌اثر کند. بنابراین، محققان به دنبال راه‌هایی هستند که مصرف طولانی مدت آمینو اسید‌های ضروری بتواند برای پیشگیری از کاهش توده‌ی عضلانی ناشی از سالخوردگی مفید و مؤثر باشد.

 

این استنباط‌ها بیشتر براساس مطالعات کوتاه‌مدت هستند و محققان می‌گویند برای پیدا کردن شیوه‌های واقعاً کاربردی و مؤثر جلوگیری از تحلیل عضلانی، به آزمایش‌های بالینی بلندمدت‌تری نیاز است.

 

آمینو اسید شاخه‌دار

آمینو اسید شاخه‌دار (BCAA)، شامل والین، لوسین و ایزولوسین می‌شود. مقدار اسیدهای آمینه‌ی شاخه‌دار حدودا ۲۰ درصد از آمینو اسید‌ی موجود در عضلات است و برخی مطالعات نشان داده‌اند مصرف مکمل BCAA، قبل، هنگام و یا بعد از ورزش، مفید است. مثلاً تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند لوسین می‌تواند

 

سنتز عضلانی و کاهش تخریب عضلانی را در بر داشته باشد. یعنی، لوسین می‌تواند تنظیم‌کننده‌ی متابولیسم پروتئین باشد.

 

گلوتامین

 به گزارش پارس ناز گلوتامین مانند BCAA، آمینو اسید‌ی دیگری است که نظر داده‌اند می‌تواند برای رشد عضلات مفید باشد. ورزشکارانی که تمرینات سخت و زیاد دارند، ممکن است میزان گلوتامین پلاسمای‌شان کاهش پیدا کند و گلوتامین می‌تواند سنتز گلیکوژن عضلات‌شان را بیشتر کند.

 

با این وجود، مطالعات کوتاه مدت و بلند مدت گوناگونی که روی مصرف مکمل گلوتامین انجام شده، فایده‌ی خاصی از مصرف این مکمل برای توده‌ی عضلانی یا افزایش قدرت نشان نداده است.
نقش آمینو اسید در ساخت عضله هاترکیبی از اسیدهای آمینه

برخی مکمل‌ها، ترکیبی از اسیدهای آمینه‌ی ضروری و یا حتی اسیدهای آمینه‌ی غیرضروری هستند.

 

آیا این مکمل‌ها کمکی به تسریع عضله سازی می‌کنند؟

به طور کلی، بیشتر آزمایشات تأثیر خاصی از مصرف مکمل‌های آمینو اسید روی افزایش توده‌ی عضلانی، افزایش استقامت و یا ریکاوری سریع‌تر نشان نداده‌اند. چیزی که این میان ارزشمند جلوه می‌کند، مصرف ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات بعد از ورزش به منظور افزایش سنتز گلیکوژن عضلات و ترمیم آن‌هاست.

 

اگر با محصولی برخورد کردید که ادعا می‌کند به تسریع عضله‌سازی‌تان کمک می‌کند، هشیار باشید. مکمل‌ها معمولاً گران‌قیمت هستند و شما می‌توانید تمام پروتئین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان را از منابع طبیعی تأمین کنید.

 

ترمیم و رشد عضلانی، به انرژی نیاز دارد و برای همین اگر کالری دریافتی‌تان کافی نباشد، رشد عضلانی‌تان مختل و متوقف خواهد شد و دیگر فرقی نمی‌کند چقدر مکمل عضله‌سازی مصرف کنید. اگر تردید دارید که آیا مکمل برای شما مناسب است یا نه، قبل از مصرف آن با یک متخصص مشورت کنید. دریافت انرژی کافی از تغذیه‌‌ی غذاهای با کیفیت و سالم و مغذی، بهترین راه تامین سلامت عمومی است.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ