پارس ناز پورتال

نقدی بر بازی جدید PES 2017

نقدی بر بازی جدید PES 2017

نقدی بر بازی جدید PES 2017 

بازی فوتبال PES 2017 یکی از پرطرفدارترین بازی ها در جهان است و وقتی این بازی به بازار بیاید همه برای خرید آن آماده هستند. پس از گذشت چندین سال و ناکامی‌های پی در پی بالاخره کمپانی ژاپنی Konami سال گذشته توانست با انتشار بازی PES 2016 تاحدود بسیاری به نیازهای مخاطبینش از یک بازی شبیه ساز فوتبال پاسخ دهد.

 

حال به 21مین ایستگاه از تاریخ سری بازی‌های PES رسیده‌ایم و قصد داریم تا در گیم شات علاوه بر بررسی متنی بازی PES 2017 به بررسی ویدیویی این عنوان نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی متنی PES 2017

رکن اصلی هر بازی ورزشی به دلیل عدم وجود بخش داستانی مسلما گیم‌پلی آن است. بخشی که به جرئت می‌توان گفت بازی PES 2017 در آن به بلوغ و پختگی رسیده است. اگر PES 16 را تجربه کرده‌ باشید مسلما آشنایی لازم را با رویه جدید سیستم دریبل زنی این سری دارید، در این نسخه تقریبا با همان سیستم دریبل زنی و حمل توپ کم نقص سال گذشته مواجه هستیم

 

که بی‌تردید نظر بسیاری از علاقه‌مندان به انجام دریبل‌های ریز و پی در پی را به خود جلب خواهد کرد. یکی از موارد لذت بخش دیگر به هنگام تجربه بازی PES 2017، هوش مصنوعی و حرکات به موقع و صحیح بازیکنان تیم خودی است. برخلاف نسخه‌های پیشین این سری، حتی PES 16 در این عنوان به خوبی شاهد هستیم

 

مهاجمین در موقعیت‌های مناسبی قرار می‌گیرند که شما می‌توانید با پاس‌های عمقی که یکی از شاخصه‌های اصلی این سری در حملات هستند آن‌ها را صاحب توپ و موقعیت کنید و یا بازیکنان دیگر تیم نیز با آرایشی منظم خود را در موقعیت دریافت پاس قرار می‌دهند تا حس یک فوتبال واقعی شما را به هنگام تجربه بازی PES 2017 فرا بگیرد و این هوش مصنوعی جدید یکی از نکات قوت بسیار خوب این بازی است.

 

در بخش گرافیک و جلوه‌های بصری نیز Konami امسال عملکرد بسیار مثبتی داشته است و با بازی تکامل یافته‌ای در این زمینه مواجه هستیم. طراحی استادیوم‌ها هرچند که تعدادشان چندان زیاد نیست، اما بسیار قابل قبول است. در آب و هوا‌های مختلف قادر به لمس رطوبت هوا، تابش خورشید و… خواهید بود

 

که نشان از تلاش تیم سازنده برای بهبود کیفیت بصری بازی خود دارد. هنگامی که چمن بازی را در حالت بلند قرار داده، و آب و هوای بارانی را انتخاب می‌کنید به سادگی تاثیر این عوامل بر روی بازی را متوجه خواهید شد و از آن گذشته حرکت آب جمع شده بر روی زمین به هنگام تکل زد، دویدن و… زیبا است.

 

باید گفت رویه‌ای که دو سال پیش تیم سازنده سری PES در پیش گرفت امسال و با Pro Evolution Soccer 2017 به ثمر نشسته است. زیرا در این عنوان گیم‌پلی بازی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد که تا ساعت‌ها قادر به سرگرم کردن شما خواهد بود.

 

و Konami با سیستم دریبل زنی فوق‌العاده دلچسب اما ساده بازی و بهبود عملکرد دروازبانان معجون دوست‌داشتنی در مسطتیل سبز ایجاد کرده است که با افزودن جذابیت‌های بخش Master League و جلوه‌های بصری چشم‌نواز بازی، می‌توان گفت اگر به جهان فوتبال و خصوصا این رشته ورزشی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارید، هرگز از تجربه PES 17 خسته نخواهید شد.