پارس ناز پورتال

اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنید

اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنید

اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنید 

نفخ شکم در اثر خوردن عده ای از خوراکی ها و همچنین تغییرات درونی بدن مانند اوقات پریود در خانم ها روی می دهد. استفاده از روغن هـای ضروری برای نفخ، مانند نعناع، بـه طور شگفت آور خوب موثر است اما شما همچنین می توانید دیگر درمان هـای طبیعی با منافع مشابه را انجام دهید.

 

بررسی کنید کـه این روغن ها چگونه کار می کند. نفخ میتواند احساس بسیار ناراحت کننده ایجاد کند و البته، آن باعث می شود تا شما احساس چاق تری از قبل داشته باشید.اکثر مردم وقتی برخی غذاها را میخورند احساس نفخ پیدا میکنند اما شما میتوانید بسیاری از کارهای مختلف را برای پیشگیري از آن انجام دهید

 

و آن این است کـه شما میتوانید استفاده از روغن هـای ضروری را برای نفخ در نظر بگیرید. در این مقاله اطلاعات بیشتر در مورد روغن هـای ضروری و چگونگی اثر انها آورده می شود.

 

علل احتمالی نفخ کدامند؟

برای درمان نفخ، برای بار اول شما نیاز بـه شناسایی آن چـه در وهله اول باعث نفخ شده دارید. این میتواند با توجه بـه تعدادی از دلایل اتفاق افتد از جمله آن چـه کـه میخورید و چـه مقدار می خورید. در اینجا عده ای از شایع‌ترین علل نفخ عبارتند از:
اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنیدپرخوری : اگر شما در هنگام خوردن بیش از حد احساس نفخ دارید. راه حل ساده کاهش اندازه سهم غذای شما است.

 

غذا هـای چرب: شما بـه احتمال زیاد هنگام مصرف رژیم غذایی شامل غذا هـای پردازش شده و یا چرب احساس نفخ پیدا میکنید. اطمینان حاصل کنید کـه فست فود در رژیم غذایی شما وجود ندارند و گلوتن بـه مقدار کم در رژیم غذایی وجود دارد. شما هنوز هم می توانید از موادغذایی سرشار از چربی هـای سالم، مانند ماهی آزاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

بـه سرعت غذا خوردن: شما نیاز بـه زمان برای بلع مواد غذایی دارید خوردن بیش از حد سریع سبب خوردن بیش از حد می شود و حتی ممکن است سبب بلع هوای اضافی شده و سبب احساس نفخ شود.

 

سیگار کشیدن: زمانی کـه شما کاری برای ترک سیگار انجام ندهید شما ممکن است مجبور بـه مقابله با سوزش معده، نفخ و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر باشید.

 

روغنهای ضروری برای نفخ

هنگامی کـه شما علت نفخ را شناسایی کرده اید آن برای پیدا کردن یک راه حل راحت تر است. در حالی‌کـه شما می توانید راه حل هـای مختلف را امتحان کنید شما ممکن است از بسیاری روغن هـای ضروری بهره مند شوند. توصیه هایی در زیر آورده میشود.

 

1. روغن نعنا

روغن نعناع نه تنها برای درمان نفخ مفید است بلکه بـه درمان بیماریهای دیگر مانند سندرم روده تحریک پذیر، سو هاضمه، بیماری هـای کیسه صفرا، اختلالات معده، خستگی زندگی، اسهال، اختلالات روده و گرفتگی هـای قاعدگی کمک می کند. آن بـه نفخ کمک میکند زیرا حاوی اوژنول و تیمول است

 

کـه تعادل بین فلور روده و دهان را حفظ میکند کـه بـه نوبه خود باعث کاهش تخمیر مواد غذایی هضم نشده میشود. این خواص ضد اسپاسم است کـه بـه درمان علائم IBS کمک میکند.
اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنیدچگونه مصرف کنید

شما می توانید با پخش کردن روغن نعناع راحت تر تنفس کنید و علائم خود را بهبود دهید. شما میتوانید 5 قطره از روغن نعناع را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کرده و آن را بر روی پوست خود برای لذت بردن از عده ای از اثرات شگفت انگیز آن پخش کنید. شما همچنین ممکن است آن را روی قسمت پایین شکم و پایین کمر ماساژ دهید و استرس گوارش و درد پشت را از بین ببرید.

 

2. روغن سرو کوهی

حضور پلی فنل و آنتی اکسیدان هـای فلاونوئید باعث می شود روغن سرو کوهی یکی از بهترین روغنهای ضروری برای نفخ باشد. این بـه از بین بردن رادیکال هـای آزاد بدن در بهبود سلامت کلی شما کمک کند. این همچنین دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد قارچ و یک انتخاب عالی برای بهبود گردش خون،

 

درمان بیماری هـای پوستی، افزایش دفع ادرار و سم زدایی کل بدن شما است. با حذف مایعات اضافی از سیستم بدن شما، نفخ را کاهش میدهد و سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود می بخشد.

 

چگونه مصرف کنید

شما میتوانید آن را در بسیاری راهها استفاده کنید. یک راه ساده این است کـه آن در سراسر خانه با استفاده از یک شمع معطر منتشر کنید. شما همچنین ممکن است از اثرات خوب آن از طریق استنشاق آن بـه طور مستقیم از بطری لذت ببرید. متناوباً، شما می توانید آن را با روغن حامل رقیق کنید و بر روی شکم خود بـه منظور کاهش نفخ ماساژ دهید شما همچنین میتوانید آن بـه صورت خوراکی مصرف کنید.

 

3. روغن زنجبیل

این گیاه ضد نفخ، بـه از بین بردن نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک میکند این باعث میشود آن گاز راحت تر از دستگاه گوارش شما اخراج شود. بـه لطف خواص ضد باکتری و ضد التهابی، آن نیز بـه از بین بردن نفخ، درد شکم و سایر مشکلات گوارشی کمک میکند.
اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنیدشما می توانید چند قطره از زنجبیل مایع را با آب بـه منظور کاهش نفخ استفاده کنید. این ثابت میکند بسیار موثر است زمانی کـه شما قبل از تمرین سنگین احساس پف کرده دارید. شما همچنین ممکن است استفاده از آن را بر روی شکم پف کرده خود برای رهایی پف کردن در نظر بگیرند.

 

4. روغن بابونه

آن برای کاهش التهاب روده موثر است. استفاده منظم نیز ممکن است درد گرفتگی را تسکین دهد. شما میتوانید بـه روغن بابونه برای از بین بردن گاز در روده تکیه کنید. مالش آن بـه طور مستقیم بر روی پوست شما برای از بین بردن نفخ مناسب است.

 

5. روغن ضروری زیره

آن از بهترین روغنهای ضروری برای نفخ است کـه آثار بزرگی برای کاهش گرفتگی عضلات، درد شکم و علائم IBS مانند یبوست و اسهال دارد.شما میتوانید روغن را بر روی شکم پف کرده خود را اعمال کنید اما مطمئن شوید کـه آن را در شب انجام دهید زیرا آن می تواند با نور خورشید تداخل کرده و سبب بروز عوارض شود اگر شما حامله هستید از اسانس زیره استفاده نکنید.

 

دیگر درمان هـای طبیعی

همراه با استفاده از روغن هـای ضروری برای نفخ، شما می توانید بسیاری از درمان هـای طبیعی دیگر را کـه بـه همان اندازه نیز موثر است برای از بین بردن گاز و نفخ امتحان کنید.

 

1. جعفری

با بهبود هضم، جعفری کمک میکند تا گاز نفخ را حل و فصل کند. شما میتوانید چای جعفری مصرف کنید و یا بـه سادگی جعفری در سالاد برای لذت بردن از عده ای از مزایای شگفت انگیز اضافه کنید.

 

2. سیر

با تحریک سیستم گوارش شما، سیر بـه عنوان یک درمان موثر برای نفخ و گاز معده عمل میکند. شما همچنین میتوانید مکمل هـای سیر را پیدا کنید اما بهتر است سیر تازه بخورید. یک فنجان سوپ سیر گرم برای از بین بردن نفخ بـه شگفتی کار خواهد کرد.
اگر نفخ شکم دارید از این روغن ها استفاده کنید3. سرکه سیب

شما همیشه میتوانید از سرکه سیب برای درمان مشکلات معده استفاده کنید. نه تنها برای تمیز کردن روده بزرگ شما موثر است بلکه سبب حذف باکتری هـای مضر از سیستم گوارش شما میشود. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را بـه آرامی برای تسکین فوری بنوشید.

 

4. جوش شیرین و لیمو

ترکیب لیمو و جوش شیرین حتی بهتر از روغن هـای ضروری برای نفخ کار میکند. ترکیب کوچک از دی اکسید کربن در بدن بـه روند هضم و کاهش علائم نفخ کمک میکند. نگران نباشید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را بـه یک لیوان آب اضافه کنید و یک لیمو را در آن فشار دهید و آن را بـه آرامی برای تسکین بنوشید.