پارس ناز پورتال

نصب دوربین مدار بسته در بهشت زهرا

نصب دوربین مدار بسته در بهشت زهرا

نصب دوربین مدار بسته در بهشت زهرا 

گویا در بهشت زهرا اتفاقات غیر اخلاقی رخ داده است که مسئولین تصمیم گرفته اند در این مکان دوربین نصب کنند. سعید خال در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بهشت زهرا (س) در سال 1349 تاسیس شده و تا به امروز که 46 سال از فعالیت آن می‌گذرد بیش از یک میلیون و 500 هزار ساکن خاموش را در خود جای داده است و به عبارت دیگر بیش از یک میلیون و 500 هزار سنگ قبر در آن وجود دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر در این مکان مقدس بیش از 30 هزار سنگ قبر شهدای گرانقدر، 4000 شهید گمنام گلگون کفن، بیش از یک هزار سنگ قبر مربوط به هنرمندان، یک هزار سنگ قبر نام‌آوران و 500 سنگ قبر مربوط به ورزشکاران وجود دارد.

 

وی ادامه داد: بهشت زهرا (س) وسعتی حدود 750 تا یک هزار هکتار دارد لذا نمی‌توان در مکانی با این وسعت برای هر سنگ قبر یک نگهبان ویژه قرار داد. این در شرایطی است که شهروندان عزیزمان آداب، فرهنگ و اخلاق ورود به این مکان مقدس را به خوبی می‌دانند و رعایت می‌کنند

 

اما ندرتا برخی اعمال غیراخلاقی از سوی عده ای انگشت شمار که از اخلاق و شعور اجتماعی به دور هستند، سر می‌زند.وی تاکید کرد: قطعا چنین اعمال غیراخلاقی تنها از افراد غیر عادی سر میزند ، اعمالی که در شمار پدیده‌های زشت اجتماعی است و موارد مشابه آن توسط همین افراد در دسته تماشاگرنما در استادیوم به شکل مخالفتی پدیدار می‌شود.

 

معاون امور اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری در شناسایی چنین افرادی گفت: تمهیدات لازم با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و دادگاه بخش آفتاب انجام شده است اما در این مسیر بی‌تردید می‌طلبد

 

که شهروندان اخلاق‌مدار پایتخت بهشت زهرا (س) را یاری کنند و با ارائه اطلاعاتی از این افراد زمینه برخورد قاطعانه با این افراد بی‌اخلاق را فراهم کنند.وی با تاکید براینکه تنها یک مورد پاشیده شدن رنگ بر روی سنگ مزار متعلق به غلامحسین مظلومی رخ داده بود ،

 

افزود: خوشبختانه با همکاری قابل تقدیر خانواده مظلومی، سنگ مزار این ورزشکاران فقید کشور تصحیح شد. برخلاف برخی اخبار منتشره در فضای مجازی مواردی چون تخریب سریالی یا تشکیل گروه و تشکیلات برای این اقدامات غیراخلاقی را به کلی تکذیب می‌کنم.

 

معاون امور اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: از روی دادن چنین حوادثی برای هر یک از اهل قبور به ویژه ورزشکاران متاسف می شویم ، لذا برای جلوگیری از روی دادن اتفاقات نادر و بی‌سابقه در بهشت زهرا (س) مطالعات نصب دوربین‌های مدار بسته آغاز شده است اما بیش از هر چیز همکاری و یاری شهروندان می‌تواند مانع از بروز چنین حوادثی شود.