پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

نشستن زیاد و عوارض آن روی بدن

نشستن زیاد و عوارض آن روی بدن

نشستن زیاد و عوارض آن روی بدن 

نشستن زیاد برای بدن به هیچ وجه خوب نیست و ضررهای زیادی را برای افراد به همراه دارد.با این وضعیت تنها چیزی که سراغ افراد بدون تحرک خواهد آمد,بیماری است. عمدتا بزرگسالان، حدود ۸ ساعت از روز را در وضعیت نشسته سپری می‌کنند. چه پشت میز بنشینید یا روی نیمکت، خطرات نشستن بیش از حد، شوخی نیستند.

 

شاید عمل نشستن بی ضرر بنظر برسد، مخصوصا بعد از یک روز کاری که شما را از نظر ذهنی خسته کرده است، اما نشستن طولانی مدت بطور منظم، باعث انحطاط عضلات می‌شود، که می‌تواند منجر به کاهش شدید توانایی حرکتی شما گردد.

نشستن زیاد و عوارض آن روی بدن

خمیدگی اجتناب ناپذیر

کاملا واضح است که نشستن، یک فعالیت روزانه عادی برای همه است، اما پوسچر بد نیز اغلب اجتناب ناپذیر است. درست نشستن، بدنتان را مجبور می‌کند که عضلات شکم را برای حفظ وضعیت مناسب بکار بگیرد. بااینحال، هنگامیکه شما شانه‌هایتان را رها و میان تنه‌تان را شل می‌کنید،

 

عضلات شکم ناگهان غیرقابل استفاده می‌شوند که در نتیجه فشار مضاعفی روی پایین کمر و ناحیه لگن شما وارد می‌شود. اگرچه خمیده نشستن، ممکن است راحت‌تر از حفظ پوسچر درست باشد، اما پتانسیل آن را دارد که قوس ستون فقرات شما را امتداد دهد و در نهایت باعث آتروفی عضلات شود.

 

آتروفی عضلات

آتروفی عضلات به انحطاط فیبرهای عضلانی گفته می‌شود که به جهت عدم تمرین عضلات به اندازه کافی رخ می‌دهد. این اتفاق، دلیل اینکه چرا باید سبک زندگی فعال‌تری داشته باشیم را توجیه می‌کند، اما همچنین وقتی صحبت از نشستن‌های طولانی می‌کنیم نیز جای بحث و تامل دارد.

 

عدم فعالیت برای مدت زمانهای طولانی، باعث کاهش سایز فیبرهای عضلانی می‌شود، که بدن را تضعیف می‌کند. این فرایند از طریق نشستن‌های طولانی مدت، سرعت می‌گیرد، مخصوصا در فلکسورهای باسن که کوتاه می‌شوند و در نهایت، دامنه‌ی حرکتی را محدود می‌کنند.

نشستن زیاد و عوارض آن روی بدن

عدم انعطاف پذیری

نشستن برای مدت زمان طولانی بر تمام نواحی بدن از جمله باسن، پشت، و پاها فشار وارد می‌کند، و این پتانسیل را دارد که باعث عدم انعطاف شدید شود که بدان معناست که ممکن است انجام حرکات فیزیکی عادی مانند پیاده روی، به مرور زمان دشوارتر گردد. نشستن طولانی مدت باعث می‌شود که دیسک‌های پشت شما،

 

بطور غیر یکنواخت فشرده شوند. در نتیجه تاندون‌ها و رباط‌ها سفت می‌شوند. این امر مانع می‌شود که وزن بدن بطور یکنواخت روی ستون فقرات پخش شود، که در نهایت باعث عدم انعطاف پذیری می‌گردد و همچنین می‌تواند منجر به آسیب به دیسک‌ها شود.

 

اختلال در گردش خون

نشستن نادرست برای مدت زمان طولانی و بطور منظم، می‌تواند باعث اختلال گردش خون در پاها شود. این مساله بعلت تجمع خون در رگ‌ها اتفاق می‌افتد، که معمولا بعنوان رگ‌های واریسی از آن یاد می‌شود. اگرچه این وضعیت معمولا در خانم‌ها شایع‌تر است، اما می‌تواند بر مردان نیز تاثیر بگذارد.

 

ترومبوز وریدی عمقی (DVT)، مشکل جدی‌تری است که می‌تواند در نتیجه‌ی اختلال گردش خون در پاها بوجود بیاید. گردش خون ضعیف می‌تواند مانع استقلال فیزیکی شود، و توانایی حرکتی را محدود کند.

 

نشستن به روش درست

نشستن، یک فعالیت اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره است، اما مهم است در حالیکه این وضعیت را می‌پذیرید، انرژی‌تان را روی حفظ پوسچر مناسب متمرکز کنید. کاملا راست بنشینید، بدون آنکه به جلو خم شوید. شانه‌هایتان را شل کنید و پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید. همچنین،

 

بازوهایتان را نزدیک پهلویتان بگذارید و آرنج‌ها را در زاویه ۹۰ درجه خم کنید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که تا حد ممکن، بلند شوید و حرکت کنید. ممکن است در ابتدا متوجه شوید که صحیح نشستن، تا حدی شما را نارحت می‌کند، اما نشستن درست، در نهایت به شما کمک خواهد کرد که با بالا رفتن سنتان، زندگی با کیفیت‌تری داشته باشید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ