پارس ناز پورتال

نشانه های مزمن شدن آپاندیسیت در افراد

نشانه های مزمن شدن آپاندیسیت در افراد

نشانه های مزمن شدن آپاندیسیت در افراد 

آپاندیسیت با دل درد شدید شروع می شود و در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه نمود تا عمل جراحی انجام گردد. آپاندیس عضوی از بدن است که در انتهای روده ها قرار دارد و در اثر بیماری و التهاب متورم شده و درد شدیدی در بدن ایجاد کند و می تواند سلامتی مان را در خطر بیندازد

 

با انجام سونوگرافی و ازمایشات و تشخیص جراح ممکن است فرد بیمار نیاز به عمل آپاندیس داشته باشد بد نیست به اطلاعاتتان در این زمینه بیافزایید.همه ما می دانیم که در بن خود ارگانی به نام آپاندیس داریم و مهم تر اینکه این قسمت کوچک داخل بدن می تواند باعث دردهای شدیدی شود و ما را راهی بیمارستان کند. اما آیا کسی می داند آپاندیس واقعا چیست؟

 

در ادامه می خواهیم ۹ چیز درباره آپاندیس به شما بگوییم که مشخص میکند چرا آپاندیس داریم، واقعا کارش چیست و نشانه های مشکل دار شدن این ارگان چه می تواند باشد؟

 

ممکن است بی استفاده نباشد

از لحاظ تاریخی فکر می کردند آپاندیس ارگانی است که طی روند تکاملی انسان کوچک شده و اضافی است. اما بعدها پزشکان متوجه شدند که آپاندیس می تواند مزایایی داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان داده آپاندیس می تواند نقش موثری در تجدید باکتری های خوب داخل بدن داشته باشد.

 

آپاندیس مانند مخزنی برای باکتری های خوب عمل می کند یعنی در صورت از بین رفتن باکتری های خوب این مخزن باز می شود مانند وقتی آنتی که بیوتیک می خوریم.

 

به مقدار زیادی فیبر، میوه و سبزیجات علاقه دارد
اگر آپاندیستان دچار مشکل شود و درمان هم نداشته باشد می تواند مشکلات فراوانی به وجود بیاورد. با اینکه روش تضمین شده و خاصی برای جلوگیری از مشکلات آپاندیس وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که گفته می شود تا حدودی می توانند پیش گیرنده باشند. برخی تحقیقات نشان داده،

 

خوردن میوه و سبزیجات و برنامه غذایی سرشار از فیبر باعث پیشگیری از مشکلات آپاندیس از جمله متورم شدن و در نهایت پارگی می شود.

 

مدفوع باعث مشکلات آپاندیس می شود
آپاندیس اساسا یک لوله کوچک است و وقتی یک انتهای آن مسدود می شود ممکن است مشکلات اساسی به وجود بیاورد. یکی از چیزهایی که می تواند باعثش شود مدفوع است. به همین دلیل است که باید سیستم گوارشی بدنتان را با غذاهای سرشار از فیبر سالم نگه دارید. فیبر باعث می شود دفع مدفوع به صورت منظم انجام شده و موجب مسدود شدن آپاندیس نشود.

 

احساس درد اطراف ناف یعنی مشکلی وجود دارد
آپاندیستان در ربع پایین سمت راست معده واقع شده است، اما نشانه های مشکل آپاندیس همیشه مستقیم و گویا نیست. اولین نشانه مشکل آپاندیس در واقع احساس درد اطراف ناف است. درد به طرف سمت راست شکمتان خواهد رفت. حتی بعد از منتقل شدن درد هم تشخیص اینکه این درد

 

مربوط به آپاندیس است یا قاعدگی دشوار است. اگر تا به حال چنین دردی را تجربه نکرده اید و یا دردتان از جایی به جای دیگر منتقل می شود بهتر است توسط پزشک معاینه شوید.

 

اگر خانم باشید کمتر در خطر مشکلات آپاندیس هستید
بر اساس تحقیقات، خانم ها کمتر در خطر مشکلات مربوط به آپاندیس قرار دارند. دلیل اینکه چرا چنین است واضح نیست. اما می تواند دلیلش مصرف بیشتر فیبر توسط خانم ها باشد.

 

آپاندیس همچنان اورژانسی ترین مشکل معده است
مشکلات معده از شایع ترین دلایلی است که افراد به اورژانس مراجعه می کنند. و حدس زدنش زیاد سخت نیست که بیشترین دلیل دردهای شدید معده که افراد را به اورژانس می فرستد آپاندیس است.

 

مقدارش رو به کاهش است
صرف نظر از اینکه آپاندیس از مهمترین دلایل مراجعه افراد به اورژانس است، پزشکان می گویند تعداد مراجعات مربوط به آن رو به کاهش است. محققان بر این باورند افزایش مصرف فیبر خوراکی در غذای مردم چنین نتیجه ای داده است.

 

جدا کردن آپاندیس بسیار آسان است
اگر به موقع خود را به اورژانس برسانید، آپاندیس را می توانند با لاپاراسکوپی جدا کنند، در این روش برش و زخم بزرگی ایجاد نمی شود. کل این کار در واقع فقط ۸ دقیقه طول می کشد.

 

مگر اینکه دچار پارگی شده باشد …
آپاندیس بعد از اینکه دچار پارگی می شود پیچیده تر و خطرناک تر خواهد شد. وقتی دچار مشکل آپاندیس می شوید قسمت بالن شکل آن شروع به متورم شدن می کند. درست مانند یک جوش در شکمتان است و همانطور که می دانیم جوش ها با ترکیدن از بین می روند.

 

اگر چنین اتفاقی بیفتد و آپاندیستان پاره شود، شروع به تراوش مواد بدی در داخل بدنتان می کند. در چنین مواقعی پزشکان مجبور می شوند شکم را باز کنند، همه چیز را تمیز کرده و ارگان های آسیب دیده را ترمیم نمایند. فردی که چنین عملی رویش انجام می شود تا مدت ها از درد جای عمل رنج می برد.

 

سایت دکتر کرمانی