پارس ناز پورتال

نان سیر با مرغ مقوی و خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
نان سیر با مرغ مقوی و خوشمزه

نان سیر با مرغ مقوی و خوشمزه 

غذای امروز چاق کننده است و برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند بهترین گزینه است. نان سیر همراه با مرغ فراوان. غذایی که در این مطلب برایتان انتخاب نموده ایم بسیار لذیذ و خوشمزه است و بدون شک اگر یکبار آن را امتحان کنید، به یکی از خوراکی های محبوبتان تبدیل خواهد شد.

 

همچنین این غذا در زمانی بسیار کوتاه پخته و آماده سرو می گردد. نان سیر با مغز مرغ و پارمسان، در اصل برش هایی از نان باگت طعم داری است که با پنیر زیاد و مرغ سوخاری پر شده. برای آشنایی با روش تهیه آن توصیه می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

یک عدد سینه مرغ (بدون پوست و استخوان)
۲ پیمانه آرد
۴ عدد تخم مرغ همزده
۲ پیمانه خرده های نان ادویه دار
یک پیمانه روغن سرخ کردنی
یک عدد نان باگت بزرگ
۱۰ تا ۱۲ ورقه پنیر موزارلا
سس گوجه فرنگی (با طعم سیر و فلفل)
برای کره سیر
یک‌سوم پیمانه کره آب شده
۳ حبه سیر رنده شده
یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
یک قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده

نان سیر با مرغ مقوی و خوشمزهطرز تهیه:

۱- سینه مرغ را به نوارهای باریک با ضخامت یک سانتی‌متری برش دهید.

 

۲- آرد، تخم مرغ و خرده های نان ادویه دار را در سه کاسه جداگانه ریخته و کنار بگذارید.

 

۳- نوارهای مرغ را به ترتیب درون آرد فرو کرده و آرد اضافه آن را بتکانید. سپس آن را درون تخم مرغ بغلتانید و در آخر درون خرده های نان غلتانده و کنار بگذارید.

 

۴- این کار را تا اتمام تمامی مرغ ها ادامه دهید.

 

۵- درون تابه روغن ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود. سپس فیله های مرغ را داخل آن انداخته و بگذارید با حرارت زیاد کاملا سرخ و طلایی شوند. در آخر هم مرغ های پخته شده را روی دستمال کاغذی حوله ای بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

 

۶- در این مرحله باید به سراغ باگت رفته و آن را به سه یا ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید. لازم است اشاره کنیم که طول برش های نان باید به اندازه بلندی تکه های مرغ باشد.

 

۷- با استفاده از چاقو یا دست، خمیر داخل نان های باگت را خالی کنید.

 

۸- دو ورقه از پنیر موزارلا را روی هم گذاشته و یک عدد از مرغ های سوخاری را روی آنها قرار دهید. سپس پنیر را رول کرده و آن را درون نان باگت بگذارید.

 

۹- در این مرحله، کف سینی فر یک لایه ورقه آلومینیومی گذاشته و روی آن را با کمی روغن چرب نمایید. سپس تکه های پر شده‌ی نان باگت را به اسلایس های باریک تر برش بزنید و در کنار هم درون سینی بچینید.

 

۱۰- در یک کاسه کوچک، تمامی مواد ذکر شده برای کره سیر را با یکدیگر مخلوط نمایید. مخلوط به دست آمده را با قلم‌مو روی برش های باگت بمالید تا تمامی سطح آنها را پوشش دهد.

 

۱۱- فر را روشن کرده و بگذارید گرم شود.

 

۱۲- ورقه آلومینیومی را روی نان برگردانده و آن را کاملا بپوشانید. سپس به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا سطح نان کاملا طلایی و برشته شود.

 

۱۳- فویل را برداشته و این نان های بسیار لذیذ را به همراه سس گوجه فرنگی سرو نمایید.