پارس ناز پورتال

میوه هایی که دشمن سرسخت ویروس هستند

میوه هایی که دشمن سرسخت ویروس هستند

میوه هایی که دشمن سرسخت ویروس هستند 

برخی از میوه ها واقعا سلامتی بخش هستند و با خوردن آن ها وقعا می توانیم از ویروس ها و بیماری ها در امان باشیم مخصوصا در فصل سرما. بهتر است درفصل سرما خودتان را تقویت کنید تا در مقابل بیماری‌ها به خصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقاوم شوید.

 

البته بهتر است به جای اینکه خودتان را با خوردن مولتی ویتامین‌های صنعتی و تقویت‌کننده‌های شیمیایی تقویت کنید، سراغ میوه‌ها بروید که همه نوع ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن‌تان را داراست؛ خواص درمانی میوه‌ها را نباید دست کم گرفت.

 

بهتر است به اطلاعات تغذیه‌ای برخی میوه‌ها که در پاییز و زمستان بیشتر در دسترس هستند، نگاهی بیندازید و خودتان را ضد ویروس کنید!
میوه هایی که دشمن سرسخت ویروس هستندسیب

ترش و شیرین، سبز و زرد و قرمز؛ هر کدامش عطر و بویی دارد و البته که مصرف روزانه یک عدد سیب بیماری را از شما دور می‌کند. این میوه سرشار از پروتئین، كلیسم، فسفر، آهن و انواع ویتامین‌های B۳، B۲، B۱، A و ویتامین C است.

 

برای خوردن سیب بهتر است بی‌خیال پوست کندنش شوید که بیشتر ویتامین‌های آن را با پوستش دور خواهید ریخت!اگر شب‌ها یک عدد سیب میل کنید، نه‌تنها غذایتان بهتر و راحت‌تر هضم می‌شود، بلکه خواب شبانه بسیار آرامی را هم تجربه خواهید کرد.

 

کیوی

كیوی سرشار از ویتامین C است. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی كمتر از موز است. همچنین دارای ویتامین‌های A، E، کلسیم، آهن و اسید فولیك است. كیوی دارای مقدار زیادی آنزیم حل‌كننده پتاسیم به نام پاپایین است كه از نظر تجاری برای نرم كردن گوشت هم مفید است؛ بنابراین اگر غذایی پرگوشت و سنگین میل کردید، می‌توانید با خوردن یک عدد کیوی، هضم آن را برای معده آسان‌تر کنید!

 

یادتان باشد كیوی مقدار زیادی اگزالات دارد كه این ماده باعث تشكیل سنگ در كلیه و كیسه صفرا می‌شود. بنابراین اگر مستعد سنگ كلیه و سنگ صفرا هستید، بهتر است چشم‌تان را روی خواص این میوه ببندید!

 

نارنگی

این میوه به دلیل ویتامین A فراوانی که دارد، برای پیشگیری از سرطان مفید است. البته نارنگی برای افراد چاق و همچنین برای کسانی که ترس از چاق شدن دارند،‌ دوست خوبی است. همچنین در مواقع سرماخوردگی نباید از این میوه غافل شد که منبع غنی ویتامین C است و برای کاهش تب می‌تواند مفید باشد.

 

پرتقال

برای استفاده بیشتر از مواد غذایی پرتقال بهتر است كه پوست زرد رنگش را بگیرید و با پوست سفید و پره‌های داخلش آن را بخورید چون مواد معدنی زیادی در پوست سفید آن وجود دارد كه اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می‌كند‌.

 

پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصیت قلیایی به بدن می‌دهد و برای كسانی كه گوشت زیاد مصرف می‌كنند و بدنشان اسیدی شده، مفید است‌.از پرتقال برای كم كردن وزن می‌توانید استفاده كنید‌.طرز استفاده به این صورت است كه یك عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسیم كنید

 

بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه كنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس ۳ قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و آن را صاف كنید. از این شربت ۳ فنجان در روز بنوشید. تا وزن شما به عدد دلخواه برسد.

 

خرمالو

متاسفانه این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و عادات ناسالم غذایی، انواع بیماری‌ها افزایش یافته است. افراد به دلیل کم‌تحرکی، افراط در مصرف گوشت‌های فرآوری شده و نخوردن میوه‌ها و سبزیجات دچار بیماری‌های کلیوی، کبدی و حتی نقرس می‌شوند.

 

اگر خدای ناکرده شما هم در میان این بیماران قرار دارید، خوردن خرمالو را فراموش نکنید. البته خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین (یکی از فیبرهای محلول در آب) هم هست که باعث کاهش چربی خون می‌شود. پس خوردن این میوه پر خاصیت را فراموش نکنید.

 

موز

می‌دانستید موز یکی از قدیمی‌ترین گیاهان کشت شده در دنیا است؟! در واقع موز یک گیاه شبه درخت است که می‌تواند به ارتفاع ۹ متر هم برسد. با مصرف یک موز متوسط ۱۱درصد نیاز روزانه افراد بزرگسال به پتاسیم تامین می‌شود.

 

یک موز در روز به بهبود مشکلات عصبی و حتی فراموشی سالمندان کمک کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند؛ البته یادتان نرود که به اندازه کافی آب بنوشید.