پارس ناز پورتال

مکعب روبیک به سبک امروزی را ببینید

مکعب روبیک به سبک امروزی را ببینید

مکعب روبیک به سبک امروزی را ببینید 

مکعب روبیک بازی محبوب همه دوران ها است اما خب پیشرفت تکنولوژی روی همه چیز تاثیر داشته است و روی این مکعب نیز باید تاثیر بگذارد. مکعب روبیک یکی از اسباب بازی‌هایی است که در سال ۱۹۷۴ اختراع شد و در دهه ۱۹۸۰ به اوج شهرت خود رسید. حالا این اسباب بازی با طراحی کاملا متفاوتی با نام Rubik’s Spark دوباره بازگشته است تا باز هم افراد را در قرن بیست و یکم سرگرم کند.

 

معکب Rubik’s Spark همانند مکعب روبیک از شش وجه تشکیل شده است که هر وجه آن دارای نه مربع است. هنگامی که فرد مکعب را دور یک محور تاب می‌دهد، چراغی در هر یک از مربع‌های آن به صورت جداگانه روشن می‌شود.

 

مربع‌های وجه‌های مختلف مکعب Rubik’s Spark، همانند مربع‌های معکب روبیک نمی‌چرخند. در عوض در این اسباب بازی از حسگرهای  “Bubble control” (حسگرهایی که داخل مکعب تعبیه شده‌اند و جهت حرکت مکعب را تشخیص می‌دهند) استفاده شده است که باعث می‌شود هر زمانی که فرد مکعب را را به جهات مختلف حرکت دهد، چراغ داخل مربع‌های مکعب آن‌ها نیز در همان جهت روشن شود.

 

در Rubik’s Spark چندین حالت مختلف بازی وجود دارد که هیچ کدام از آن‌ها همانند بازی سرگرم کننده و فکری مطابقت رنگ‌های مربع‌ها در مکعب روبیک نیست.در یکی از بازی‌ها مسیری برای شما مشخص می‌شود و از شما خواسته می‌شود با حرکت دادن مربع‌ها، مسیر مشخص شده را دنبال کنید.

 

در حالت دوم مربع خاصی بر روی یکی از وجه‌ها روشن می‌شود و فرد باید با حرکت دادن مربع دیگری، به مربعی که در ابتدا مشخص شده است، برسد.

 

مکعب Rubik’s Spark دارای شش حالت مختلف بازی است. این مکعب دارای یک حالت جالب دیگری نیز است که Rubik’s DJ نام دارد و فرد می‌تواند با چرخاندن مکعب صدای چندین ساز موسیقی را با یکدیگر ترکیب کند. این مکعب از هر دو حالت بازی تک نفره و چند نفره پشتیبانی می‌کند.

 

به نظر شما آیا Rubik’s Spark در دنیای مدرن امروزی می‌تواند همانند مکعب روبیک محبوبیت زیادی به دست آورد یا نه؟ برای مشخص شدن این موضوع باید منتظر ماند؛ اما می‌توان گفت تلفیق فناوری و یک اسباب بازی قدیمی در این وسیله کار جالبی است. این اسباب بازی در حال حاضر با قیمت ۳۰ دلار در حال عرضه است.