پارس ناز پورتال

این موارد در زندگی را تحمل نکنید

این موارد در زندگی را تحمل نکنید

این موارد در زندگی را تحمل نکنید 

برخی موارد در زندگی هستند که نمی توان با آن ها ساخت و سازش کرد بنابراین باید حرکتی در جهت بهبود اوضاع انجام داد. اگر بنا باشد هر چیزی که مطابق میلتان نیست را تحمل کنید هیچ گاه تغییری در زندگی تان رخ نخواهد داد ضمن اینکه بعضی از اتفاقات هست که به هیچ وجه نباید تبدیل به عادت شده و تحمل شوند.

 

درحال حاضر چه چیزی را در زندگی تحمل می کنید؟ مثلا اضافه وزن دارید؟ یا از شغل تان بیزارید ؟ یا آنقدر نامرتب هستید که بیشتر وقت استراحت تان به پیدا کردن وسیله ای که می خواهید می گذرد؟ برای شاد، مثمرثمر و منعطف بودن در زندگی 10 موضوع زیر را هرگز نباید تحمل کنید. اگر چنین است باید به سرعت راه حلی برایش بیابید.

 

1- داشتن زندگی ناسالم

اگر اضافه وزن دارید به گونه ای که زندگی تان را سخت کرده است باید با صبر و حوصله و تلاش پیگیر از وزن تان بکاهید و به تعادل برسید. وزن بالا روی سلامت جسم و در نهایت کیفیت زندگی اثر منفی می گذارد.

 

2- عدم فعالیت

گاهی اوقات افراد در مواجهه با زندگی وحشت زده می شوند و واقعا نمی دانند باید چه کنند. بدین خاطر به طور کل دست از کار برمی دارند. برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی تان باید با گام های کوچکتر قدم بردارید و آهسته آهسته به هدف بزرگ تان برسید .

 

3- شنیدن اخبار منفی

اجازه ندهید با رگباری از اخبار منفی روبرو شوید. درغیراینصورت وجودتان سرشار از بدبینی و منفی گرایی می شود و روی سلامت روح و جسم تان اثر بد می گذارد.

 

4- نامنظمی

نامنظمی مانعی بر سر تولید است. این نامرتبی می تواند ذهن تان را هم آشفته سازد. بنابراین به راه حل مناسبی برای مرتب بودن بیندیشید.

 

5- اضطراب دایمی

استرس زندگی را مختل می کند ، برای رهایی از آن از مشاوران کمک بگیرید.

 

6- مقایسه کردن خود با دیگران

یکی از مشکلاتی که می توانیم وارد زندگی مان کرده و خود را به دردسر بیندازیم ، مقایسه کردن وضعیت خود با دیگران است. با این کار دیگر لحظه ای هم آرامش نخواهیم داشت.

 

7- به دنبال کمال مطلوب بودن

تا به حال شده است به خود بگویید: ” من می خواهم همه کارهایم را بدون هیچ نقصی و به بهترین وجه انجام دهم.” این نوع تفکر باعث می شود از سرانجام هر کاری که انجام می دهید به شدت بترسید و همچنین دوست نداشته باشید انتقاد دیگران را بشنوید. شما با این کار به تدریج شادابی تان را از دست خواهید داد. بنابراین به جای اندیشیدن به کمال مطلوب ، روی رسیدن به هدف تان متمرکز شوید .

 

8- اهمیت دادن به نظر دیگران نسبت به خود

نظر دیگران تا زمانی که سازنده باشد مهم است درغیر اینصورت پشیزی ارزش ندارد. مراقب باشید دچار این گرفتاری که هرکسی نسبت به نوع زندگی شما چه دیدی دارد نشوید که زندگی تان مختل خواهد شد.

 

9- داشتن شغل عذاب آور

ممکن است به سرعت نتوانید شغلی را که دوست ندارید عوض کنید اما روی تغییر آن،  فکر و با افراد آگاه مشورت کنید. هیچ چیز بیشتر از بیزاری از شغل، زندگی انسان را تلخ نمی کند.

 

10- ناآگاهی مالی

اوضاع اقتصادی جامعه تان را به خوبی بشناسید و در این زمینه مطالعه داشته باشید تا  در زندگی شخصی تان به کارتان آید. بیسوادی در این خصوص شما را بسیار متضرر خواهد کرد.