پارس ناز پورتال

این مواد غذایی برای کبد مفید هستند

این مواد غذایی برای کبد مفید هستند

این مواد غذایی برای کبد مفید هستند 

کبد مسئول پالایش بدن است و سموم را هم از بدن ما دور می کند. یکی از اعضای مهم که اگر با اختلال مواجه شود تاثیر زیادی در سلامت فرد می گذارد. در دنیای امروز که غذای فرآوری شده سلامت جسمانی همچون کبد را تحت‌الشعاع قرار داده مواد غذایی همچون سیر، گریپ فروت، چغندر، هویج و غیره می‌توانند به عنوان یاری‌رسان کبد عمل کنند.

 

امروزه استفاده از غذاهای فرآوری یا سرخ‌ شده بیش از پیش طرفدار پیدا کرده و در این میان، کبد باید حجم عظیمی از پاک‌سازی بدن را انجام دهد اما برای کمک به کبد می‌توان از مواد غذایی یاری‌رسان استفاده کرد.

این مواد غذایی برای کبد مفید هستند

برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

سیر: تنها استفاده از میزان کمی سیر می‌تواند آنزیم های کبدی و ترکیبات پاک‌کننده را برای زدودن سموم به فعالیت بیندازد.

 

گریپ فروت: به علت غنی بودن از ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها، این میوه می‌تواند فرآیندهای پاک‌کننده کبد را افزایش دهد.

 

چغندر و هویج: هر دوی این ماده‌ها غنی از بتاکاروتن و فلاونوئیدهای گیاهی هستند که می‌توانند عملکردهای کلی کبد را تحریک و بهبود بخشند.

 

سبزیجات برگ‌دار سبز: به علت وجود کلروفیل بالا در گیاهانی نظیر کدوی تلخ، سبزی قاصدکی، اسفناج و سبزی خردل، سموم محیطی از جریان خون جمع‌آوری می‌شوند و همچنین تولید و ایجاد صفرا برای جمع‌آوری سموم را افزایش می‌دهند.

 

آووکادو: این ماده مغذی، بدن را در تولید گلوتاتیون کمک می‌کند که برای کبد به منظور پاک کردن سموم مضر بدن لازم است.

 

روغن زیتون: این مایع چرب، با ایجاد محیط مبتنی بر چربی سموم بدن را به نوعی مکیده و دفع می‌کند و کبد را از بار سنگین سوم راحت می‌کند.

 

لیمو: این میوه به سنتز کردن مواد سمی و تبدیل آنها به موادی که به راحتی توسط آب جذب می‌شوند، یاری‌رسان پرنقشی برای کبد محسوب می‌شود.

 

گردو: با داشتن میزان بالایی از آرژنین اسید آمینه، گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا 3 گردو نقش مهمی در زدودن سموم آمونیاک دارد.

 

زردچوبه: این ادویه، غذای مورد علاقه کبد است. این ادویه خوش‌رنگ با کمک آنزیم هایی که به طور فعال مواد سرطان‌زای رژیم غذایی را نابود می‌کنند، به عنوان یک سم زدای کبد دوست شناخته می‌شود.