پارس ناز پورتال

این مواد غذایی می توانند جایگزین دارو شوند

این مواد غذایی می توانند جایگزین دارو شوند

این مواد غذایی می توانند جایگزین دارو شوند 

برخی مواقع مواد غذایی و گیاهان دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی که توسط پزشکان تجویز می شوند باشند و به یاد داشته باشیم که هر دارویی برای بدن ما عوارضی دارد. 

 

سبزیجات تازه و خام

سبزیجات سبز ، مثل کلم پیچ ، جوانه ی گندم و اسفناج ، سبزیجات دریایی و آب سبزیجات تازه از مفیدترین و سالم ترین مواد غذایی در دنیا و ضد سالخوردگی هستند.این نوع از مواد غذایی به حفظ pH قلیایی کمک می کنند، از فقر مواد مغذی پیشگیری می نمایند و در کاهش اشتها و سم زدایی موثرند.

 

سبزیجات تازه همچنین کالری پایینی دارند و این در حالی است که سرشار از آنتی اکسیدان ، ویتامین های مختلف ، منیزیم ، پتاسیم ، ید و فیبر هستند.آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات فواید بیشماری دارند. آنتی اکسیدان از گیاه در برابر آسیب های محیط زیست ، مانند اشعه فرابنفش ، آلودگی و سموم ، دفاع می کند.

 

تقریبا تمام بیماری ها از جمله عفونت ، پوکی استخوان و حتی سرطان در محیط اسیدی بدن رشد و پیشرفت بیشتری دارند. اما با رژیم غذایی قلیایی ، یعنی مصرف هرچه بیشتر سبزیجات ، از پیشرفت آسیب های سلولی پیشگیری می شود. تقریبا همه ی انواع سبزیجات ، اثرات سوء رادیکال های آزاد را کاهش داده و به پیشگیری از التهاب کمک می کنند.

 

گوشت و جگر

انواع گوشت و جگر ، مثل گوشت گاو و جگر مرغ ، از غذاهایی هستند که بیشترین مواد مغذی را دارند. جگر سرشار از زینک ، آهن ، ویتامین A ، ویتامین B12 و دیگر مواد مغذی می باشد.

 

مواد غذایی پروبیوتیک

پروبیوتیک ها فقط به هضم غذا کمک نمی کنند ، بلکه برای کل سیستم ایمنی و سلامت بدن مفید هستند. سیستم گوارش یکی از بزرگترین بخش های سیستم عصبی و همچنین ۸۰ درصد از کل سیستم ایمنی را تشکیل می دهد. بسیاری از بیماری ها در واقع از عدم سلامت معده و روده سرچشمه می گیرند.

 

از جمله ی این بیماری ها می توان به اختلالات تیروئید ، خستگی مزمن ، درد مفاصل ، پسوریازیس و حساسیت های غذایی اشاره کرد.میکروب های موجود در معده و روده در کنترل وزن ، اشتها ، پروسه ی التهابی ، عملکرد حافظه و یادگیری و تولید انتقال دهنده های عصبی موثرند.

 

این بدان معناست که همه چیز ، از جمله سطع انرژی و اعصاب تا پیشگیری از سرماخوردگی ساده ، به سلامت معده و روده ی شما بستگی دارد. ما می توانیم باکتری ها و میکروب های مفید برای سیستم گوارش را با مصرف مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک مثل ماست و کومبوجا ، افزایش دهیم .

 

مواد غذایی حاوی امگا۳

مواد غذایی سرشار از چربی های مفید برای کنترل التهاب ، سلامت مغز ، تعادل هورمون ها ، پیشگیری از سرطان ، کاهش وزن و بهبود سلولی ضروری هستند. امگا ۳ ماده ای ضد التهاب است که همچنین با ماهیت التهاب زای امگا۶ مبارزه می کند.

 

مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها با اثرات مخرب رادیکال های آزاد ، مثل سالخوردگی ، مبارزه می کنند. اگر رنگ ماده ای غذایی درخشان باشد ( قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز و …) ، احتمالا مقادیر زیادی بتاکاروتن ، رسوراترول ، فلاونوئید و غیره در آن وجود دارد.

 

مواد غذایی با فیبر بالا

فیبر به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند و موجب استحکام دیواره ی روده ها می شود. فیبر همچنین تقشی حیاتی در تنظیم قند خون و مقاومت انسولین بازی می کند. فیبر در پرورش پروبیوتیک ها نیز موثر است.

 

برای بزرگسالان مصرف روزانه ۲۵ تا ۳۰گرم فیبر کافی است . رژیم غذایی سرشار از فیبر به پیشگیری از چاقی ، سرطان ، بیماری های قلبی عروقی ، مشکلات گوارشی و بسیاری بیماری های دیگر کمک می کند.