پارس ناز پورتال

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم 

آقایان برای شش تکه شدن شکم معمولاً بـه باشگاه و بدنسازی رو می آورند اما با تغذیه هم این امر امکان پذیر است با دستور زیر. تنها راه برای انجام دادن این کار این است کـه میزان کالری کـه می سوزانید، بیشتر از میزان کالری باشد کـه از طریق غذا دریافت می کنید. البته کارکردن با عضلات شکم هم جای خود را دارد،

 

اما اگر می‌خواهید حداکثر سود را ببرید بـه تقویت مجموعه ای از عضلات تنه بدن بپردازید. ورزش هـای تقویت کننده تنه، وضعیت قرارگیری بدن را بهبود می بخشند و بـه این ترتیب ظاهر باریک اندام تری بـه شـما می دهند. بـه علاوه تقویت عضلات تنه، می تواند کارآیی سایر اندام بدن را بالا ببرد و در نتیجه از آسیب بدنی پیش گیری کند.

 

حتی اگر بـه طور منظم و روزانه بر روی انجام تمرینات ورزشی سخت و دشوار کار میکنید، باید مقدار مواد مغذی کـه برای این کار نیاز دارید را نیز بـه خوبی بررسی نمایید. یک غذای مناسب میتواند تمرینات ورزشی شـما را بهبود ببخشد، عضلات بدن را بسازد و چربی هـای شکمی را آب نماید.

 

در این میان مصرف غذا هـای نادرست می تواند نتیجه تمرینات را برعکس کند. پس بـه خاطر داشته باشید کـه غذا نیز بـه اندازه تمرین ورزشی برای دستیابی بـه شکم شش تکه مهم است.

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

مواد غذایی تاثیر بـه سزایی در ساخت شکم شش تکه دارند

مواد غذایی لازم برای داشتن شکم شش تکه :

ماست یونانی بخورید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

ماست یونانی یک منبع عالی از کلسیم و پروبیوتیک هاست کـه هر دوی این موارد بـه تشکیل شکم شش تکه کمک فراوانی خواهد کرد. مطالعات انجام شده نشان میدهد کـه نوشیدن یک لیوان شیر کـه دارای پروبیوتیک است میتواند باعث از دست رفتنچربی هـای شکمی شود. از خوردن ماست طعم دار خودداری کنید.

 

پودر پروتئینی آب پنیر بخورید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

این ماده نیز منبع عالی از آمینواسیدهایی زنجیره ای است کـه میتواند آسیب ناشی از تمرینات ورزشی را کمتر کند و بازیابی و بهبود عضلات را تسریع نماید. همچنین مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی کـه در رژیم غذایی خود از منابع پروتئینی استفاده میکنند بیشتر از سایرین چربی هـای شکمی را از دست داده و عضلات مورد نیاز بدن را می سازند.

 

اگر بـه خاطر آلرژیاز خوردن لبنیات و پروتئین محروم هستید، باید بدانید کـه پودر آب پنیر باعث ایجاد دردهای شکمی، نفخ یا گاز نمی‌شود.

 

از غلات سبوس دار استفاده کنید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

کربوهیدارت هـای پیچیده بـه خصوص غلات سبوس دار،منبع عالی و ضروری برای دستیابی بـه اهداف تناسب اندام است. فیبر موجود در این نوع غلات، میتواند چربی شکمی را کاهش دهد و سطح هورمون هایی کـه از خوردن بیش از حد غذا پیشگیري می کنند را افزایش خواهد داد.

 

مطالعات انجام شده نشان میدهد افرادی کـه همه ی ي غلات خود را از نوع سبوس دار انتخاب میکنند، چربی شکمی بیشتری از دست خواهند داد. شاید بتوان گفت برنج قهوه ای و نان سبوس دار از جمله مواردی است کـه باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مواد سرشار از فیبر است و می تواند بـه کاهش وزن نیز کمک کند.

 

مصرف مارچوبه را فراموش نکنید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

ساقه هـای سبز مارچوبه غنی از فیبر است. این گیاه سبز میتواند در درمان نفخ موثر باشد. همچنین بـه عنوان یک ادرار آور ملایم عمل میکند. مارچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و بـه ماهیچه ها کمک میکند قوی تر شوند و از افزایش وزن مرتبط با التهاب نیز پیشگیري میکند. افرادی کـه در رژیم غذایی خود از سبزیجات استفاده نمی‌کنند چربی شکمی کمتری از دست خواهند داد.

 

بادام بخورید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

علاوه بر این کـه بادام میتواند عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود ببخشد، از بروز یبوست و نفخ نیز پیشگیري می کند. این ماده حاوی فیبرهای غیر قابل تخمیر است کـه برای افزایش سیری و ثبات سطح قند خون عالی است. مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان میدهد

 

کـه مصرف 30 الی 35 عدد بادام در روز بـه افراد کمک می کند چربی شکمی بیشتری از دست بدهند زیرا حاوی فیبر بیشتری نسبت بـه سایر آجیل هاست.

 

چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هاست و همین امر باعث شده یک ماده عالی برای سلامت بدن انسان باشد. کافئین و آنتی اکسیدان موجود در آن برای کاهش چربی هـای شکمی عالی است و میتواند تمرینات ورزشی شـما را تکمیل کند. بـه عنوان مثال، در حالی کـه کافئین، آدنوزین خستگی آور را مسدود میکند،

 

آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث افزایش مقدار اکسیژن در بدن شده و سوخت کافی را فراهم می کند. در نتیجه عملکرد تمرینات ورزشی شـما بهبود می یابد. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

 

چیزهایی کـه برای داشتن شکم شش تکه نباید بخورید:

از مصرف چربی هـای هیدروژنه خودداری کنید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

چربی هـای ترانس میتواند تلاش شـما برای کاهش چربی هـای شکمی را بـه طور کلی نابود کند. چربی هـای هیدروژنه باعث ایجاد التهاب و افزایش چربی شکم میشود. اگر چه متخصصان همیشه تاکید کرده اند کـه استفاده از این چربی ها برای بدن مضر است اما هنوز هم افراد زیادی بـه مصرف چربی هـای هیدروژنه روی می آورند.

 

از خوردن غذا هـای فرآوری شده اجتناب کنید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

بیشتر کالری افراد از مصرف غذا هـای فرآوری شده وارد بدن میشود. هرچقدر افراد بـه خوردن موادی همچون چیپس، ساندویچ، شکلات و شیرینی و پیتزا روی بیاورند، احتمال ابتلا بـه چاقی نیز افزایش پیدا می کند. همان طور کـه می دانید کربوهیدرات هـای تصفیه شده باعث افزایش قند خون میشود و ذخیره سازی چربی را نیز افزایش میدهد.

 

از مصرف الکل خودداری کنید:

مواد غذایی برای شش تکه شدن شکم

مطالعات انجام شده نشان میدهد کـه نوشیدن الکل بر روی سلامت بدن تاثیرات منفی دارد. این ماده باعث افزایش چربی شکمی میشود و تمامی تلاش هـای شـما برای داشتن یک شکم شش تکه را خراب خواهد کرد. تا جایی کـه می توانید از مصرف الکل و نوشیدنی هـای الکلی دوری کنید.