پارس ناز پورتال

همه مواد سمی موجود در لوازم آرایشی

همه مواد سمی موجود در لوازم آرایشی

همه مواد سمی موجود در لوازم آرایشی 

لوازم آرایشی قطعا در خود ماده های سمی دارند که باید به آن ها توجه داشت. برخی از خانم ها به طور بی رویه از لوازم آرایشی استفاده می کنند. اگر شما هم مثل من باشید معمولا سراغ محصولاتی می روید که ظاهر زیبا و فریبنده ای دارند یا بهترین بو را دارند یا حتی فقط به این خاطر که یکی از بازیگرهای معروف از آن استفاده می کند.

 

اما بعد از خواندن چندین مطلب و مقاله در رابطه با سرب موجود در رژلب ها متوجه شدم که دیگر باید از این به بعد مراقب محصولاتی که خرید می کنم و به خانه می آورم باشم. هر زمان که به آیینه نگاه می کنم نگران می شوم که آیا رژلبی که استفاده کرده ام سرب به بدنم منتقل می کند؟ آیا لاک زیبای روی ناخن هایم بعد از ۲۰ سال مرا مبتلا به سرطان می کند؟

 

خوب است همیشه جانب احتیاط را در نظر گرفت. بنابراین قبل از خرید محصول درباره آن تحقیق کنید و چند لحظه در فروشگاه مکث کنید و مواد تشکیل دهنده آن را از روی لیبل آن بخوانید.بر اساس مقالاتی که مطالعه کرده ام ۲۰ مورد از موادی سمی که معمولا در محصولات زیبایی یافت می شوند این ها می باشد:

 

قطران زغال سنگ
این ماده ماده ای است سرطان زا و معمولا در محصولات درمان خشکی پوست و شامپوهای ضد شپش و ضد شوره به کار برده می شود. در بعضی از محصولات این ماده به عنوان رنگ با یک شماره لیست می شود. (D&C Green No. 6)

 

اتانول آمین های dea tea mea
اتانول آمین، دی اتانول آمین، و تری اتانول آمین موادی سرطان زا هستند. از این مواد به عنوان امولسیفایر و ماده کف زا برای شامپوها، محصولات شستشوی صورت و بدن و محصولات آرایشی استفاده می شود.

 

اتوکسیله سورفکتانت و ۱و۴ دی اکسان
این ماده معمولا روی محصولات لیست نمی شود زیرا از طریق ترکیب با اکسید اتیلن که معروف به عامل ایجاد سرطان سینه است بوجود می آید. ۱و۴ دی اکسان در شامپوها، صاف کننده مو، صابون و مواد شستشوی بدن یافت می شود. از محصولاتی که مواد تشکیل دهنده آن شامل حروف “eth” هست دوری کنید. به عنوان مثال: polyethelene پلی اتیلن، cetearete و oleth.

 

فرمالدئید
یکی دیگر از مواد سرطان زا و تحریک کننده پوست. این ماده در محصولات ناخن، رنگ مو، چسب مژه مصنوعی و شامپوها یافت می شود.

 

عطر / خوشبوکننده

هنگام خرید محصولاتی را انتخاب کنید که عطر و بو نداشته باشد. خوشبوکننده ها باعث مخفی شدن مواد شیمیایی مضر در محصولات می شود. خوشبوکننده هاایجاد سرگیجه، سر درد و آلرژی می کنند.

 

هیدروکینون
این ماده تولید ملانین پوست را کاهش می دهد و فرد را در معرض سرطان پوست و دیگر مشکلات پوستی قرار می دهد. این ماده نیز سرطان زاست و می توان آن را در محصولات روشن کننده پوست یافت.

 

سرب
سرب ماده ای سرطان زا و مختل کننده هورمون است. این ماده معمولا در رژلب ها و رنگ موها یافت می شود و معمولا روی محصولات ذکر نمی شود چون معروف به ماده ای آلوده کننده است نه سازنده.

 

جیوه
جیوه ایجاد حساسیت می کند و بر رشد مغز تاثیرمی گذارد. این ماده در ریمل ها، قطره چشم و برخی محصولات درمانی پوست یافت می شود.

 

روغن معدنی
روغن معدنی اصلی ترین ماده تشکیل دهنده شامپوهای بچه می باشد. این ماده یک لایه پلاستیک مانند روی پوست تشکیل می دهد و مانع توانایی سم زدایی پوست می شود.

 

اکسیبنزون
این ماده در ضد آفتاب های شیمیایی یافت می شود. اکسیبنزون ماده ای است حساسیت زا و باعث اختلال در هورمون ها، تخریب سلول ها و تولد کم وزن در نوزادان می شود.

 

پارابنها
این ماده در شامپوها، خمیرهای ریش تراشی، ژل روان کننده و خمیر دندان ها یافت می شود. این ماده ریسک ابتلا به بیماری های سرطان سینه و سمیت تناسلی را افزایش می دهد.

 

پارافنیلن دی آمین
این ماده در رنگ مو و دیگر محصولات مو یافت می شود و برای پوست و سیستم ایمنی بدن سمی است. در نتیجه باعث حساسیت و درماتیت می شود.

 

فتالات
این ماده در عطرها، خوشبوکننده ها، لوسیون ها و اسپری های بدن مخفی شده است. فتالات باعث سرطان، اختلال غدد درون ریز می شود و به کبد، کلیه و ریه آسیب می رساند.

 

عصاره جفت
این ماده در محصولات پوست و مو یافت می شود و باعث اختلال غدد درون ریز می شود.

 

پلی اتیلن گلیکول
این ماده در محصولات زیبایی و آرایشی یافت می شود. این ماده به ۲ ماده دیگر آلوده می باشد: اکسید اتیلن و ۱و۴ دی اکسان.

 

مرطوب کننده های حاوی سیلیکون
این ماده در محصولات مو و پوست یافت می شود و باعق پیشرفت تومور و تحریک پوست می شود.

 

سدیم لورت سولفات
سدیم لورت سولفات در صابون ها، شامپوها، خمیر دندان و محصولات شستشوی بدن یافت می شود. این ماده یکی از محرک های معروف است. این ماده شوینده صنعتی قدیمی اکنون در انواع محصولات برای ایجاد کف استفاده می شود. این ماده در پوست به راحتی نفوذ می کند و باعث حساسیت پوست می شود.

 

تالک
تالک در پودر بچه، اسپری بدن و لوازم آرایشی استفاده می شود و باعث ایجاد سرطان تخمدان و مشکلات تنفسی می شود.

 

تولوئن
تولوئن در محصولات آرایشی ناخن و رنگ مو یافت می شود و باعث ایجاد مشکل و اختلال در غدد درون ریز و سیستم ایمنی بدن می شود.

 

تری کلوسان
این ماده در محصولات ضد باکتری یافت می شود و در ارتباط با اختلالات غدد درون ریز و سرطان می باشد.هر چه بیشتر بدانیم بیشتر می توانیم خودمان از خطراتی که در معرض آن ها قرار داریم دور کنیم و در امان باشیم. اکنون که می دانیم چه خطراتی پشت این محصولات به ظاهر زیبا و فریبنده وجود دارد وظیفه مان این است که قبل از خرید محصول حتما لیبل روی آن را مطالعه کنیم.

 

سایت بدونیم