پارس ناز پورتال

مواد بکار رفته در محصولات بهداشت پوست

مواد بکار رفته در محصولات بهداشت پوست

مواد بکار رفته در محصولات بهداشت پوست 

آیا تاکنون فکر کرده اید که مواد سازنده محصولات بهداشتی پوست چه چیزهایی هستند؟ پس بهتر است مطلب زیر را بخوانید. به کار بردن کلمات سنگین و زبان علمی روی محصول مورد علاقه‌ی شما، ممکن است باعث شود که موثر بنظر برسد، اما چه تعدادی از ما واقعا می‌دانیم که تمام این اصطلاحات به چه معنایی هستند؟

 

ما به محصولات مراقبت از پوست نگاهی انداختیم و بعضی از مبهم ترین واژگان را انتخاب کردیم تا در مورد معنی شان صحبت کنیم.

 

آلانتوئین (Allantoin)

آلانتوئین بطور طبیعی با اکسیداسیون اسید اوریک در بدن بوجود می‌آید و در حالیکه آلانتوئین بطور طبیعی در بدن بسیاری از پستانداران وجود دارد، یک نسخه‌ی مصنوعی آن در لوازم آرایشی بکار می‌رود.

 

با توجه به آزمایش‌های متعدد، نسخه‌ی ساخته شده در آزمایشگاه، نه تنها در مرطوب کنندگی موثر است، بلکه حتی به ریختن لایه‌ی رویی سلول‌های پوست کمک می‌کند، و به پوست ظاهری با طراوت می‌دهد. آلانتوئین، یک ماده‌ی اصلی در مرطوب کننده Charlotte Tilbury است که دست‌ها و پاهای ما را نرم و بسیار صاف نگه می‌دارد.

 

طلای کلوئیدی (Colloidal Gold)

یک ماده‌ی اصلی در محصولات Gold Omorovicza است، اما طلای کلوئیدی دقیقا چیست؟ هنگامیکه یک ماده، تجزیه شود و برای افزایش اثرات توزیعی‌اش با یک ماده‌ی دیگر مخلوط گردد، به آن کلوئید می‌گویند. طلای کلوئیدی، طلای واقعی است که به ذرات میکروسکوپی شکسته شده و سپس با این محصولات مخلوط می‌شود.

 

این ماده معدنی به تسکین پوست و بازگرداندن قابلیت ارتجاعی و سفتی آن کمک می‌کند و کلید موفقیت آن، خواص کلوئیدی آن است.

 

هومکتانت (Humectant)

هومکتانت‌ها بطور خلاصه، چیزها را مرطوب نگه می‌ دارند. این ماده نه تنها رطوبت را حفظ می‌کند، بلکه آن را جذب نیز می‌کند. این ماده، رطوبت را از هوا می‌گیرد. هومکتانت در ژل شستشوی Korres وجود دارد و رطوبت را بر روی پوست مرطوب شما پخش می‌کند.

 

هومکتانت‌ها، یک ماده کلیدی در موثر کردن اکثر مرطوب کننده‌های روزانه شما هستند. آنها حتی در برخی داروها برای بهبود سیستم جذب، مورد استفاده قرار می‌گیرند. هومکتانت‌ها، دوستی هستند که پوستتان هرگز نمی‌دانست دارد!

 

اوینتمنت (Ointment)

 به گزارش پارس ناز اوینتمنت، نوعی فرمول است که با کرم یا لوسیون تفاوت دارد. انتظار نداشته باشید که این فرمول، سبک و کرمی‌باشد، در عوض معمولا غلیظ، چرب و به احتمال زیاد شفاف است. در حالیکه بالم، مومی شکل است، یک اوینتمنت سنگین‌تر است و حس رطوبت بیشتری می‌دهد.

 

بخاطر غلظت فوق العاده زیاد و تجمع بالای آب موجود در آن، اوینتمنت‌ها در آبرسانی به پوست فوق العاده هستند. محصول Lucas’ Papaw Remedy Ointment به دلیل فرمول اوینتمنت موجود در آن، در آبرسانی به خشکی پوست، لب‌های ترک خورده، بهبود زخم‌های سطحی و چیزهای دیگر، بسیار موثر است.

 

موزلین (Muslin)

ساده ترین پارچه‌ی موجود است! خیاطان از این پارچه‌ی پنبه‌ای قلیایی و رنگ نشده، برای ساخت الگوی ماکت‌ها استفاده می‌کنند. اما این پارچه چه ارتباطی با زیبایی دارد؟ لیف پاک کننده‌ی Eve Lom Muslin، دلیل آن را کاملا مشخص می‌کند. ویژگی بدون رنگ بودن و سفید کنندگی قلیایی یک پارچه‌ی موزلین خوب، آن را به یک لیف شستشوی عالی تبدیل کرده و یک اثر لایه برداری ملایم ایجاد می‌کند.

 

استفاده از یک لیف شستشو بطور منظم می‌تواند به پاک کردن آرایش و مواد زاید در پایان یک روز طولانی، همچنین شل کردن منافذ مسدود، جلوگیری از دانه‌های سر سیاه و کاهش نیاز به تخلیه‌ی جوش‌ها کمک کند.

 

اسکوالین (Squalane)

اسکوالین، یک روغن هیدروژنه مشتق از اسکوالین (یک ترکیب ارگانیک که در روغن صورت Indie Lee از زیتون گرفته می‌شود) است. سلول‌های پوست ما بطور طبیعی آن را تولید می‌کنند و این یکی از راه‌های بسیاری است که بدن ما خودش را از داخل چرب و مرطوب نگه می‌دارد.

 

هنگامیکه اسکوالین هیدروژنه است، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم می‌باشد و در نتیجه در جلوگیری از تغییر رنگ پوست و لکه‌های سن (روش بدن ما برای اکسید کردن) مفید است. در گذشته، متداول‌ترین روش بدست آوردن آن، گرفتن آن از کبد کوسه بود، اما برای تولید فقط یک تن از این روغن گرانب‌ها، به ۳۰۰۰ کوسه نیاز بود.

 

در حال حاضر این ماده، اغلب از منابع گیاهی مانند زیتون استخراج می‌شود. خدا را شکر که این جایگزین‌های عاری از ستم وجود دارند!