پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

اولین خواستگاری علنی در فرودگاه +عکس اولین خواستگاری علنی در فرودگاه +عکس عکس های لاله صدیق مشهور به شوماخر ایرانی عکس های لاله صدیق مشهور به شوماخر ایرانی زایمان عجیب و غریب زن 60 ساله یائسه هندی زایمان عجیب و غریب زن 60 ساله یائسه هندی نخستین کسی که عمل جراحی پلاستیک کرد (عکس) نخستین کسی که عمل جراحی پلاستیک کرد (عکس) رستورانی جالب که روبات ها از شما پذیرایی می کنند (عکس) رستورانی جالب که روبات ها از شما پذیرایی می کنند (عکس) خود فروشی دختر جوان به خاطر مادر بیمارش خود فروشی دختر جوان به خاطر مادر بیمارش زندگی عجیب یک زوج هندی + تصویر زندگی عجیب یک زوج هندی + تصویر بیماری عجیب که این دختر زیبا را به مانکن تبدیل کرده است! بیماری عجیب که این دختر زیبا را به مانکن تبدیل کرده است! کار عجیب عبور همزمان انگشت از چشم و دهان این آقا (18+) کار عجیب عبور همزمان انگشت از چشم و دهان این آقا (18+) برادران دوقلوی خوش تیپ در شبکه اجتماعی غوغا به پا کردند برادران دوقلوی خوش تیپ در شبکه اجتماعی غوغا به پا کردند بلعیدن ۱۵۰ عدد تخم بلدرچین و ۱۰ عدد تخم مرغ ۱۴۷ کوفته و۴۰ پرس رشته فرنگی بلعیدن ۱۵۰ عدد تخم بلدرچین و ۱۰ عدد تخم مرغ ۱۴۷ کوفته و۴۰ پرس رشته فرنگی راه رفتن خارق العاده مرد عجیب روی ابرها +عکس راه رفتن خارق العاده مرد عجیب روی ابرها +عکس عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز آرزوی سیندرلا شدن برای این دختر برآورده شد آرزوی سیندرلا شدن برای این دختر برآورده شد انتشار توضیح المسائل اصول تجاوز جنسی به زنان توسط داعش+عکس انتشار توضیح المسائل اصول تجاوز جنسی به زنان توسط داعش+عکس معجزه شگفت انگیز در زندگی یک بی خانمان (عکس) معجزه شگفت انگیز در زندگی یک بی خانمان (عکس) عکس مردان با کفش های پاشنه بلند قرمز در آمریکا عکس مردان با کفش های پاشنه بلند قرمز در آمریکا بدلکاران چطور خود را آتش مي‌زنند؟ بدلکاران چطور خود را آتش مي‌زنند؟ یادش بخیر اون قدیما وقتی که ما بچه بودیم زندگیمون شیرین بود یادش بخیر اون قدیما وقتی که ما بچه بودیم زندگیمون شیرین بود التماس این دختر از مادرش برای ازدواج با یک پسر التماس این دختر از مادرش برای ازدواج با یک پسر

منابع غذایی دارای ب کمپلکس را بشناسید

منابع غذایی دارای ب کمپلکس را بشناسید

منابع غذایی دارای ب کمپلکس را بشناسید 

منابع غذایی که دارای ب کمپلکس هستند می توانند انرژی بدن ما را تامین کنند و در تغذیه باید حواسمان به این خوراکی ها باشد. ویتامین ب کمپلکس از ۸ نوع ویتامین ب محلول در آب تشکیل شده که به عنوان یک انرژی‌زا عمل می‌کند. ویتامین‌های گروه ب برای رشد و توسعه سلول‌های خون،

 

هورمون و سیستم عصبی ضروری هستند. این ۸ ویتامین عبارتند از ویتامین ب ۱، ب ۲، ب ۳، ب ۵، ب ۶، ب ۷، ب ۹ و ب ۱۲. اما برای تأمین این ویتامین‌ها لازم نیست از مکمل‌ها استفاده کنید، بلکه می‌توانید از منابع طبیعی نیز بهره ببرید. در ادامه به ۱۰ ماده غذایی که غنی از ویتامین ب کمپلکس هستند، اشاره می‌کنیم.

 

1. ماهی

با اینکه ماهی قادر به تشکیل ویتامین ب ۱۲ در بدن خود نیست؛ اما یکی از غنی‌ترین منابع این ویتامین است.ماهی ساردین، ماکرل و ماهی قزل آلا نمونه‌هایی هستند که غنی از ویتامین‌های ب و سایر مواد مغذی هستند.

 

2. جگر گاو

جگر گاو یا گوساله یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین‌های گروه ب است. در واقع حدود ۶۸ گرم جگر گاو بیش از نیمی از نیاز روزانه بدن به ب ۶، ب ۹ و ب ۱۲ را تأمین می‌کند. ویتامین ب ۹ از بروز نقایص مادرزادی جلوگیری می‌کند. ویتامین ب ۶ باعث تولید سروتینین می‌شود که برای تنظیم خلق و خو و خواب مورد نیاز است و ب ۱۲ به تشکیل سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

 

3. گوشت مرغ

گوشت مرغ که همیشه نیز در دسترس است، یک منبع فوق‌العاده از ویتامین ب کمپلکس، پروتئین و دیگر مواد معدنی است که برای بدن ضروری است. سینه مرغ پخته شده منبع خوبی از نیاسین (ب ۳)، اسید پانتوتنیک (ب ۵) و ویتامین ب ۶ است.

 

4. تخم مرغ و لبنیات

تخم مرغ سرخ شده یا آب پز منبعی سرشار از انواع ویتامین‌های ب است. زرده تخم مرغ منبع عالی از ویتامین ب ۱۲ است. تخم مرغ حاوی نیاسین، ویتامین ب ۶ و بیوتین نیز هست که مسئول تنظیم سوخت و ساز بدن، افزایش ایمنی و رشد سلول‌ها هستند.

 

علاوه بر این، شیر و محصولات لبنی نیز یک منبع غنی از تیامین (ب ۱)، ریبوفلاوین (ب ۲) و ویتامین ب ۱۲ هستند. دیگر ویتامین‌های گروه ب نیز با درصد کمتری در تخم‌مرغ حضور دارند.

 

5. انواع لوبیا

انواع لوبیا یک منبع عالی از ویتامین ب کمپلکس است. بسیاری از گونه‌های لوبیا از جمله لوبیا قرمز، چشم بلبلی، لوبیا چیتی و حتی نخود غنی از تیامین، نیاسین، فولات و ریبوفلاوین هستند.این ویتامین‌ها باعث تبدیل غذا به انرژی، کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب می‌شود.

 

6. شیر سویای غنی شده

شیر سویا یک منبع عالی از ویتامین ب ۱۲ و یک جایگزین سالم برای گیاه‌خواران و افرادی است که نمی‌توانند لاکتوز را تحمل کنند. از آنجا که ویتامین ب ۱۲ عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می‌شود، شیر سویا برای گیاه‌خواران بسیار مفید است.

 

همچنین از آنجا که شیر سویا از گیاه سویا استخراج می‌شود، حاوی لاکتوز، کلسترول یا چربی‌های اشباع شده‌ نیست. شیر سویا به غیر از ویتامین ب ۱۲، حاوی مقدار کمی از ویتامین‌های دیگر گروه ب نیز هست.

 

7. جو دو سر

غلات مانند بلغور جو دو سر یکی دیگر از منابع ویتامین ب کمپلکس است. بلغور جو دو سر حاوی ویتامین‌های گروه ب از جمله ب ۶ است که نقش مهمی را در ارتباطات عصبی مغز ایفا می‌کند. دیگر ویتامین‌های موجود در آن ب ۱، ب ۲، ب ۳ و ب ۹ است. بلغور جو دو سر همچنین حاوی فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و ویتامین‌های ای و کا است و کلسترول ندارد.

 

8. مغزها و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها منابعی غنی از بسیاری از ویتامین‌های مهم ب کمپلکس، مانند نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، فولات و ویتامین ب ۶ هستند.خوردن حدود ۴۲ گرم مغز به طور روزانه به کاهش احتمال ابتلا به اختلالات مختلف قلبی و عروقی کمک می‌کند. شاه بلوط، پسته، گردو، دانه آفتابگردان، تخم کتان و شاهدانه از منابع خوب ویتامین‌های گروه ب محسوب می‌شوند.

 

9. اسفناج

اسفناج یکی از بهترین منابع ویتامین‌های گروه ب است که برای سلامت فرد بسیار مفید است. این گیاه شامل چندین نوع مختلف از ویتامین ب و در واقع سرشار از فولات است. یک فنجان اسفناج خام، ۱۵ درصد از نیاز روزانه ویتامین ب ۹ یا فولات را تأمین می‌کند. ویتامین ب ۹ باعث شکل گیری بافت‌ها،

 

عملکرد مناسب سلول‌ها و همچنین تولید DNA می‌شود. دیگر همچنین این گیاه غنی از پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است.

 

10. موز

موز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای برطرف کردن نیاز بدن به ویتامین ب به ویژه ویتامین ب ۶ است. یک فرد بزرگسال هر روز به ۱.۵ میلی‌گرم ویتامین ب ۶ احتیاج دارد و یک موز می‌تواند یک سوم نیاز بدن به این ویتامین را رفع کند.این ویتامین به تولید انتقال دهنده‌های عصبی کمک می‌کند که باعث تنظیم خواب و خلق و خوی فرد می‌شود. ویتامین ب ۶ در زنان، علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد.

 

دیگر ویتامین‌های گروه ب موجود در موز ب ۱، ب ۲، ب ۳، ب ۹ و ب ۷ است. علاوه بر این، موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منگنز، ویتامین سی، فیبر و مس است.خوردن موز به طور منظم به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، تنظیم حرکات روده، بهبود سلامت ماهیچه‌ها، بهبود خواب و بهبود توانایی ذهنی کمک می‌کند.

 

همچنین می‌توانید از پاپایا، پرتقال، طالبی و آووکادو نیز استفاده کنید که منابع خوبی از ویتامین ب کمپلکس هستند.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ