پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مقابله با پوکی استخوان به روش تغذیه

مقابله با پوکی استخوان به روش تغذیه

مقابله با پوکی استخوان به روش تغذیه 

پوکی استخوان بیماری است که بیشتر به نوع تغذیه در کودکی و جوانی مربوط است و با تغذیه صحیح می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. پزشکان پوکی استخوان را بیماری خاموش می‌نامند که آرام آرام مقاومت استخوان‌ها را از بین می‌برد و احتمال شکستگی بالا می‌رود.

 

این بیماری از سن ۵۰ سالگی به بعد بیشتر خود را نشان می‌دهد. همچنین در خانم‌ها بعد از یائسگی شتاب بیشتری پیدا می‌کند. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از پوکی استخوان مصرف این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

 

کلسیم مهم‌ترین ماده غذایی است که مصرف آن در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. از مواد غذایی سرشار از کلسیم استفاده کنید. این مواد شامل لبنیات، سبزیجات برگ سبز مثل کلم پیچ، اسفناج، کرفس، جعفری و نیز شلغم، هویج، زیتون، پرتقال، انگور، توت فرنگی، خرمالو، کشمش، بادام، پسته، بادام زمینی، گردو و حبوبات است.

 

لبنیات کم چرب مصرف کنید. هر چه درصد چربی شیر و لبنیات بیشتر باشد، کلسیم آن کمتر است.به بدن خود ویتامین دی برسانید تا کلسیم مصرف شده جذب بدنتان شود. نور خورشید یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین دی است پس سعی کنید در طول روز حتما در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

 

مصرف کم شیر یکی از علل دریافت کمبود کلسیم در برنامه غذایی روزانه ایرانی‌هاست، روزی دولیوان شیر و یک پیاله ماست مصرف کنید تا کلسیم کافی دریافت کنید.ماهی آزاد منبع خوبی برای کلسیم و ویتامین دی است که جذب کلسیم را در بدن بالا می‌برد. همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ فراوان است.

 

مصرف زیاد فسفر جذب کلسیم در روده را کم می‌کند. نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند و در عمل مانع جذب بخش عمده‌ای از کلسیم مصرفی می‌شوند.مصرف زیاد نمک احتمال ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر می‌کند. به ازای مصرف هر ۲۳۰۰ میلی گرم نمک، ۴۰ میلی‌گرم کلسیم بدن از دست می‌رود.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ