پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

لذت بخش ترین و زیباترین و کم هزینه ترین لذت های دنیا لذت بخش ترین و زیباترین و کم هزینه ترین لذت های دنیا کار عجیب پدر بی عاطفه هندی با پسرش کار عجیب پدر بی عاطفه هندی با پسرش این خانم فرزند دو مغزه و دو صورته به دنیا آورد (عکس) این خانم فرزند دو مغزه و دو صورته به دنیا آورد (عکس) بطری آب با امکانات چرخه ی بازیافت (عکس) بطری آب با امکانات چرخه ی بازیافت (عکس) لبخند ماهی های کوچولو به عکاس (عکس) لبخند ماهی های کوچولو به عکاس (عکس) موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس این دختر به خاطر زیبایی اش شغلی جالب و حقوقی بالا دارد این دختر به خاطر زیبایی اش شغلی جالب و حقوقی بالا دارد زن و شوهری که بعد از 10 سال فهمیدند خواهر و برادرند زن و شوهری که بعد از 10 سال فهمیدند خواهر و برادرند روش عجیب کاهش وزن زنان چینی روش عجیب کاهش وزن زنان چینی خودنمایی این جوان با معجون تهوع آور خود (عکس) خودنمایی این جوان با معجون تهوع آور خود (عکس) لبخندی که به جهانی شدن منجر شد (عکس) لبخندی که به جهانی شدن منجر شد (عکس) قایقی که فقط بیوه زن ها را سوار می کند  (عکس) قایقی که فقط بیوه زن ها را سوار می کند (عکس) این پسر عجیب که سالی پنج بار می‌ میرد + عکس این پسر عجیب که سالی پنج بار می‌ میرد + عکس معتاد جذاب و خوش عکس که یک شبه معروف شد (عکس) معتاد جذاب و خوش عکس که یک شبه معروف شد (عکس) این خانم 39 ساله کوتاهترین مادر در دنیا است + عکس این خانم 39 ساله کوتاهترین مادر در دنیا است + عکس اولین کسی که در جهان بینی اش را عمل جراحی کرد اولین کسی که در جهان بینی اش را عمل جراحی کرد علاقه و اعتیاد چندش آور این دختر به خوردن مام زیر بغل علاقه و اعتیاد چندش آور این دختر به خوردن مام زیر بغل پیرمرد ۱۰۳ ساله آمریکایی رکورددار پیر‌ترین داماد در جهان پیرمرد ۱۰۳ ساله آمریکایی رکورددار پیر‌ترین داماد در جهان کودکی عجیب که بدون قلقلک دادن می میرد + عکس کودکی عجیب که بدون قلقلک دادن می میرد + عکس نوزادی به ارزش 650 میلیون! +عکس نوزادی به ارزش 650 میلیون! +عکس

مقابله با بی خوابی های شبانه

مقابله با بی خوابی های شبانه

مقابله با بی خوابی های شبانه 

خسته هستیم و می دانیم که احتیاج به استراحت داریم اما وقتی به رختخواب می رویم اصلا خواب به چشمان ما نمی آید,علت چیست؟ اگر بدن شما از نظر فیزیکی و جسمی خسته شود، ‌شروع خواب راحت‌تری خواهید داشت.بی‌خوابی (Insomnia) یکی از انواع اختلالات خواب است که می‌تواند به شیوه‌های مختلفی خود را نشان دهد.

 

بعضی از افراد زودتر از زمانی که تمایل به بیدار شدن دارند از خواب بیدار می‌شوند و بعضی دیگر ممکن است در به خواب رفتن مشکلی داشته باشند. اما به طور کلی بی‌خوابی را در ۲ گروه عمده قرار می‌دهند: اولیه و ثانویه.بی‌خوابی ثانویه از طریق بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات جسمی یا روانی ایجاد می‌شود

 

و شیوع بیشتری دارد. بعضی از اختلالات که به عنوان عوامل ایجادکننده بی‌خوابی ثانویه شناخته شده‌اند عبارتند از:  بیماری‌های قلبی – عروقی، بیماری‌های ریوی، دردهای مزمن،‌ اضطراب، افسردگی، و… .بی‌خوابی اولیه نوعی از بی‌خوابی است که نمی‌توان آن را به یک علت پزشکی، روانی یا محیطی نسبت داد.

 

مشخصه این نوع از بی‌خوابی دوره‌های طولانی در حد یک ماه یا بیشتر است که در آن فرد در شروع خواب یا در به خواب ماندن مشکل داشته و این مشکل به حدی شدید و جدی است که می‌تواند سبب ایجاد یک اختلال محسوس در زندگی او شود. بی‌خوابی می‌تواند خلق و خوی فرد را تغییر داده و او را عصبی و بدخلق کند

 

و باعث خواب‌آلودگی افراطی فرد طی روز شود یا می‌تواند با کاهش تمرکز فرد سبب تصادفات رانندگی و حوادث شغلی شود.برای درمان موارد شدید بی‌خوابی، ‌حتما فرد باید توسط یک متخصص خواب ارزیابی شود زیرا گستره موارد بی‌خوابی بسیار وسیع بوده و مشکل هر بیمار نیز متفاوت از دیگری است.

 

با این حال تعدادی از توصیه‌های درمانی است که می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب افراد شود

 

۱) ورزش کردن می‌تواند در بهبود بی‌خوابی شما موثر واقع شود. اگر بدن شما از نظر فیزیکی و جسمی خسته شود، ‌شروع خواب راحت‌تری خواهید داشت. بهترین زمان برای ورزش کردن ساعات اولیه روز است.

 

۲) محیط خوابتان را از نظر صدا، نور و دما تنظیم کنید. شما باید هنگام خوابیدن احساس راحتی داشته باشید بنابراین یک اتاق تاریک، ساکت و خنک برای خوابیدن مهیا کنید.

 

۳) برنامه زمانی منظمی برای خوابیدن داشته باشید یعنی در ساعت مشخصی به تختخواب رفته و در ساعت مشخصی نیز از تختخواب خارج شوید.

 

۴) قبل از رفتن به تختخواب فعالیت‌هایی را انجام دهید که موجب آرامش شما شوند مانند دوش گرفتن با آب گرم یا تمرین یوگا!

 

۵) اگر در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از رفتن به تختخواب، به خواب نرفته و بیدار ماندید از تختخواب خارج شده و یک فعالیت سبک و آرامش‌بخش انجام دهید.

 

۶) از چرت زدن طی روز خودداری کنید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ