پارس ناز پورتال

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس 

نگاهی داریم به باشگاه منچستر یونایتد که در دنیا کاملا شناخته شده است و سابقه چند جام باشگاه اروپا و انگلستان را در کارنامه بلند بالای خود دارد. مستطیل سبز، از یک قرن پیش تا کنون، یکی از پر درآمد ترین فرصت های کسب و کار ورزشی را در اختیار فعالان و دست اندر کاران صنعت تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات قرار داده است.

 

فوتبال اکنون از جنبه های حرفه ای، یک صنعت تمام عیار به شمار می رود؛ صنعتی که مخاطبان میلیاردی داشته و هنرنمایی جادوگرانی چون پله، مارداونا، لیونل مسی و کریس رونالدو، جذابیت های آن را در نیم قرن اخیر صد چندان کرده است.روزیاتو قصد دارد امروز شیوه های درآمد زایی و کسب و کار یکی از برترین باشگاه های فوتبال جهان را به طور اجمالی بررسی کند. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

فوتبال: داستان استعمار یا صنعتی نوین؟

برخی از افراد هنگامی که به فوتبال فکر می کنند، ناخودآگاه استعمار نوین در ذهنشان تداعی می شود. آن ها معتقدند، استعمارگران غربی از این شیوه برای سر کار گذاشتن صدها میلیون شهروند و گرفتن وقت، هزینه و سرمایه های مادی و انسانی آنها استفاده می کنند. سرمایه داران، اکنون توسط فوتبال و با ترفندهای مختلف، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کرده و به فروش می رسانند.

 

تورنومنت های ورزشی مانند جام ملت های اروپا یا جام جهانی، میلیاردها شهروند در سراسر جهان را پای جعبه سیاه میخ کوب می کند. همه مردم دنیا تماشای جدال ۲۲ فوتیالیست را در مستطیل سبز دوست دارند. در خلال این نمایش عمومی جهانی، محصولات و خدمات مختلف مضر یا غیر مضر برای سلامت انسان ها، تبلیغ و معرفی می شوند.

 

چه در رقابت های المپیک چه در رقابت های فوتبالی، بعضاً شرکت هایی را مشاهده می کنیم که تولیدات و خدمات آن ها، به ازای تهدید سلامت انسان ها، جامعه و محیط زیست بدست آمده است. آن ها از این بستر تبلیغاتی پر بیننده، به عنوان ابزاری برای بهره برداری های سیاسی، اقتصادی و مالی استفاده می کنند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

روزانه ده ها هزار نشریه و درگاه فوتبالی به صدها زبان در اختیار میلیون ها کاربر کره زمین قرار می گیرد. آن ها علاقه زیادی به خواندن آخرین تفسیرها و تحلیل ها درباره جدید ترین تحولات و اتفاقات دنیای مستطیل سبز نشان می دهند؛ تحلیل هایی که بعضاً با عناوین، القاب و بعضا هتاکی ها و فحاشی های گوناگونی همراه می شود. در برخی موارد، کار به نزاع های خونین خیابانی نیز می کشد.

 

رقابت ۲۲ نفر در زمین فوتبال، به قدری داغ و جنجالی می شود که ملت های کمتر توسعه یافته و بعضاً فقیر جهان مانند پرتغال، برزیل و مکزیک، دردهای کهنه خود را به خاطر فوتبال و فوتبالیست ها فراموش می کنند. مردم هزینه های زیادی برای تماشای مسابقات فوتبال می پردازند. این مسئله در کشور ما نیز وجود داد و از نظر جامعه شناسی باید مورد بررسی قرار گیرد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری از کارهای کثیف انجام شده در ورزش فوتبال

 

بعضی ها اعتقاد دارند همان داستان گلادیاتورهای روم باستان در کلوزئوم که در آوردگاهی پر از تماشاگر انسان ها را به جان یکدیگر می انداختند، اکنون به نوعی دیگر و با شیوه و رسم جدید، در زمین فوتبال اتفاق می افتد.ورزشی که قرار بود، عامل دوستی و تشویق رفتار عادلانه، منصفانه و منش جوانمردی در جهان شود، اکنون تبدیل به ابزار دلال ها و کاسبان مشروبات الکی شده است.

 

بارها در تلویزیون شاهد جدال های خونین و عجیبی در زمین فوتبال بوده ایم و مشاهده نمودیم که حرکت یک توپ در زمینی مستطیل شکل، سبب نزاع های خونین گسترده شده است.

 

پس این تصور درباره فوتبال نادرست نیست که این ورزش، امروزه با اصل و هدف واقعی خود فاصله گرفته و آنچه در آن اهمیت زیادی ندارد، ارزش های انسانی، اخلاقی و ورزشی است و با روح «fair play» نیز در تضاد آشکار قرار دارد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری از درگیری ها در زمین فوتبال

 

درآمد سالانه برخی باشگاه های اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی، از درآمد تولید کالاهای اساسی هزاران کارخانه در سراسر جهان بیشتر است. تبلیغات و بازاریابی های گسترده ای که باشگاه های فوتبال در مستطیل سبز به راه می اندازند، همچون هفته های مد و لباس، مخاطبان میلیونی داشته و میلیاردها نفر را به سمت خود می کشانند. اکنون ستارگان دنیای فوتبال همچون سوپر استار های استیج و پرده نقره ای، برای خود برند های معتبری به شمار می روند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

(دلار، شعار بازی جوانمردانه FIFA را به رویا تبدیل کرده است)

 

به هر حال، داستان فوتبال را می توان هم تلخ و هم شیرین دانست. داستان صنعتی میان رشته ای و نوین است که بسیاری از افراد مانند سیلویو برلوسکونی (مالک باشگاه میلان ایتالیا و نخست وزیر سابق این کشور)، از این ورزش برای توسعه کسب و کار و قدرت سیاسی و اجتماعی بهره می گیرند.

 

در همین حال، باشگاه منچستر یونایتد انگلستان را می توان یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان دانست. منچستر یونایتد یکی از ۵ باشگاه پر طرفدار و محبوب در جهان به شمار می رود. قهرمانی های دو دهه اخیر سبب شده که این باشگاه همچون رئال مادرید و بارسلونای اسپانیا، مخاطبانی دست به جیب در ۵ قاره جهان داشته باشد.

 

داستان شیاطین سرخ

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد انگلستان، همچون هرولدز، اتوبوس های دو طبقه قرمز لندن، ودافون و صدها برند نام آشنای دیگر، برند معروف جزیره به شمار می رود. بسیاری از افراد انگلیس را با این باشگاه و بازیکنان بزرگ و اسطوره ای آن می شناسند.

 

شیاطین سرخ باعث شدند که شهر منچستر بیشتر از لندن برای جهانیان شناخته شده باشد. پایتخت اقتصادی اروپا (لندن)، از سال ۱۸۷۸ میلادی تحت تاثیر شهرت این باشگاه قرار گرفته است. تیم نخست شهر از اواخر قرن نوزدهم میلادی، نقش بسزایی در توسعه ورزش فوتبال در بریتانیا و قاره سبز ایفا کرده است.

 

ورزشگاه معروف اولدترافورد که ورزشگاه اختصاصی باشگاه به شمار می رود، یکی از ۱۰ ورزشگاه شناخته شده جهان بوده که به واسطه بردهای پیاپی منچستری ها، رسانه ها از آن با عنوان جهنم یاد می کنند. ما قبلا در مطلبی موزه این آوردگاه دیدنی را به شما معرفی کرده بودیم.

 

شکست دادن منچستر یونایتد در این ورزشگاه برای رقبا بسیار سخت است. بازیکنان تیم های حریف که در این مکان حضور داشته اند، به موضوع مذکور اذعان داشتند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

قهرمانی منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۸ میلادی با حضور کریس رونالدو.

 

منچستر یونایتد انگلستان نام های بزرگی را در تاریخ خود یدک می کشد. از سال ۱۹۶۸ میلادی، مت بازبی، به عنوان سرمربی این تیم، توانست نخستین قهرمانی اروپا را برای منچستری ها به ارمغان آورد. این موفقیت، ۱۰ سال پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای بازیکنان منچستر به وقوع پیوست.

 

از نوامبر ۱۹۸۶ میلادی تا جولای ۲۰۱۳، سر آلکس فرگوسن، یکی بهترین و سرشناس ترین مربیان جهان در قرن بیستم، هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گرفت. فرگوسن با منچستر بیشتر از ۳۰ جام بدست آورد که از جمله آن می توان به ۲ مورد قهرمانی پیاپی در جام جزیره، برنده شدن جام حذفی و فتح لیگ قهرمانان اروپا اشاره نمود.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

سه عنوان قهرمانی منچستر یونایتد انگلستان در لیگ قهرمانان اروپا، سبب شد که جهنم اولدترافورد به برندی معتبر برای صنعت ورزش و فوتبال انگلستان تبدیل شود.

 

در سال ۲۰۱۴ میلادی، منچستر یوناید انگلستان با درآمدی بالغ بر ۵۰۰ میلیون پوند، دومین باشگاه ثروتمند جهان لقب گرفت. این نهاد ورزشی سال گذشته نیز موفق شد قریب به ۲ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند. منچستر یونایتد اکنون یکی از ۵ برند معتبر دنیای فوتبال است و یکی از پر طرفدار ترین تیم های جهان به شمار می رود.

 

در سال ۱۹۹۱ میلادی، با عرضه سهام منچستر در بورس لندن، فردی به نام مالکوم گلیزر با مبلغی معادل ۸۰۰ میلیون دلار، این باشگاه را خریداری کرد. از آگوست ۲۰۱۲ میلادی. عرضه اولیه سهام باشگاه در بازار بورس نیویورک نیز انجام گرفت.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

قریب به ۹ میلیون بار در اینترنت درباره عنوان شیاطین سرخ، خبر تولید شده است

 

برند منچستر یونایتد

همان طور که گفته شد، باشگاه منچستر یونایتد انگلستان، اکنون یکی از معتبر ترین برندهای مستطیل سبز به شمار می رود. ارزش ریالی آن معادل چند درصد کل بازار بورس ایران با بیش از ۷۰۰ شرکت است. آرم باشگاه منچستر یونایتد از آرم شورای شهر منچستر الهام گرفته شد و در سال ۱۹۶۰ طراحی گشت.

 

ابتدا همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تصویر کشتی که نماد نیروی دریایی و قدرت بریتانیا در قرون اخیر به شمار می رود، بر روی این برند دیده می شد و قسمت بالایی قرمز و قسمت پایینی سفید بود.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

برند منچستر در دهه شصت میلادی.

 

اما از سال ۱۹۷۳ میلادی، قسمت بالا و پایین به صورت قرمز درآمد و عنوان باشگاه که به صورت «MANCHESTER UNITED» و «FOOTBALL CLUB» است با رنگ زرد داخل این نوار قرمز حک شد. جالب است بدانید لقب شیاطین سرخ (RED DEVILS) از دهه شصت به باشگاه داده شد. به همین دلیل، از دهه هفتاد میلادی نشان شیطان به آرم باشگاه اضافه گشت.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

برند منچستر یونایتد در دهه هفتاد میلادی

 

تصویر بالا آرم منچستری ها در فاصله سال های ۱۹۷۳ میلادی تا ۱۹۹۸ میلادی را نشان می دهد. عکس زیر نیز آرم باشگاه از سال ۱۹۹۸ میلادی تا کنون را به تصویر می کشد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

برند کنونی باشگاه منچستر یونایتد انگلستان.

 

لباس شیاطین سرخ

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر لباس شیاطین سرخ در دهه پنجاه میلادی.

 

لباس منچستری ها همچون دیگر باشگاه های ورزشی، یکی از مهم ترین منابع درآمد زایی آن ها به شمار می رود. آرم هایی که پشت و جلوی پیراهن بازیکنان منچستر یونایتد انگلستان هک شده اند، میلیون ها دلار ارزش داشته و در کانون توجه رسانه های ورزشی و غیر ورزشی قرار دارند. در دهه های گذشته، نام برندهایی مانند وُدافون، شورلت و بسیاری از دیگر نام های معتبر تجاری، بر روی پیراهن منچستر یونایتد نقش بسته است.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر لباس شیاطین سرخ در دهه هفتاد میلادی.

 

در سال های ۱۸۹۴ میلادی تا ۱۸۹۶، پیراهن باشگاه رنگ سبز و طلایی داشت. رنگ لباس این تیم در سال ۱۹۰۲ میلادی، به قرمز تغییر یافت. از آن زمان به بعد، بازیکنان پیراهن قرمز، شورت ورزشی سفید و جوراب سیاه به تن می کردند. این رویه در سال ۱۹۲۲ میلادی با تغییراتی همراه شد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

(لباس شیاطین سرخ در دهه نود میلادی)

 

در سال های اخیر، منچستری ها را بعضا با جوراب مشکی و پیراهن قرمز با یقه ها و شورت سفید مشاهده دیده ایم. در طراحی پیراهن، از نوعی پارچه کتان به نام کینگهام الهام گرفته شده که در طول انقلاب صنعتی در منچستر تولید می شده و نماد این شهر به شمار می رود.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

لباس شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۰ میلادی.

 

باشگاه منچستر یونایتد انگلستان از طریق:

تبلیغ مستقیم برند ها بر جلو و پشت پیراهن

فروش اینترنتی لباس های مختلف تمرینی و تیمی باشگاه

بازاریابی برای برندهای تولید لباس

 

درآمد های میلیون پوندی سالانه دارد. این درآمد در سال های اخیر روند صعودی نیز به خود گرفته است.

 

اولدترافورد: سرزمین رویاهای شیاطین سرخ

اولدترافورد برای اهالی فوتبالی، نامی شناخته شده است. تاریخ این مکان نیز داستان جالبی دارد. این ورزشگاه، تا کنون صدها میلیون پوند درآمد برای باشگاه به ارمغان آورده و بخشی از اقتصاد فوتبالی جزیره به شمال می رود. در طول جنگ جهانی دوم و به دلیل بمباران، بخش زیادی از ورزشگاه اولدترافورد تخریب شد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری از مراحل ساخت ورزشگاه اولدترافورد منچستر در سال ۱۹۲۰ میلادی.

 

تونل ورودی جنوب ورزشگاه، تنها قسمت باقی‌مانده از آن بود. بعد از جنگ باشگاه از کمیسیون خسارت جنگ ۲۲٬۲۷۸ پوند دریافت کرد تا ورزشگاه را بازسازی کند. در طول بازسازی ورزشگاه، منچستر یونایتد بازی‌ های خانگی‌ اش را در ورزشگاه خانگی منچستر سیتی برگزار می‌ کرد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر تخریب بخش هایی از اولدترافورد به دلیل بمباران های هوایی.

 

منچستر یونایتد سالانه ۵٬۰۰۰ پوند به علاوه قسمتی از سود باشگاه را برای بازسازی جایگاه‌های غربی و شرقی ورزشگاه خرج نمود. در مارس ۱۹۵۷، ۴۰٬۰۰۰ پوند برای برقراری سیستم نور الترافورد اختصاص داده شد. در سال ۱۹۸۷، سیستم روشنایی جدیدی در ورزشگاه نصب گشت.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری زیبا از ورزشگاه اولدترافورد منچستر.

 

بعد از ابلاغ گزارش تیلور، ظرفیت الدترافورد به ۴۴٬۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرد. در سال ۱۹۹۵، جایگاه شمالی ورزشگاه بازسازی شد و ظرفیت به ۵۵٬۰۰۰ نفر افزایش یافت. در پایان فصل ۹۹–۱۹۹۸، جایگاه‌های شرقی و غربی نیز بازسازی شدند و ظرفیت به ۶۷٬۰۰۰ نفر رسید.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری هوایی از جهنم اولدترافورد.

 

در سال ۲۰۰۹، به دلیل تعمیرات مختلف بر روی جایگاه‌ها، ۲۵۵ نفر از ظرفیت ورزشگاه کاهش یافت و ظرفیت کل به ۷۵٬۹۵۷ رسید. منچستر یونایتد از لحاظ میانگین تماشاگر در بازی‌های خانگی، در اروپا بعد از بوروسیا دورتموند، دوم است و فاصله کمی با رئال مادرید و بارسلونا دارد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویری زیبای از داخل ورزشگاه اولدترافورد منچستر یونایتد انگلستان.

 

باشگاه منچستر یونایتد انگلستان همواره از ورودی اولدترافورد برای معرفی تبلیغات مربوط به برندهای معتبر خودروسازی استفاده کرده است. این کار آگهی ها را در معرض دید صدها هزار مخاطب باشگاه و همچنین بینندگان تلویزیونی قرار می دهد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر تبلیغ برند خودرو در ورودی ورزشگاه اولدترافورد منچستر.

 

نوع درآمدزایی باشگاه از این ورزشگاه جالب توجه است. این رویه می تواند مورد نظر فعالان باشگاه داری در ایران نیز قرار بگیرد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

ورودی بخش تعویض لباس در ورزشگاه اولدترافورد.

 

بر روی دیوارهای فضای اداری و داخلی ورزشگاه اولدترافورد، تصاویر قهرمانان و چهره های نامدار این باشگاه از بابی چارلتون تا بکهام و رونالدو، نصب شده است.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

گشتی در فضای داخلی ورزشگاه شیاطین سرخ.

 

موفقیت های تجاری منچستر

باشگاه منچستر یونایتد یک برند جهانی به شمار می رود و در بین نمونه های مشابه انگلیسی، نامی شناخته شده است.سایت این باشگاه از جمله دامنه های پر بیننده در این کشور بوده و تقاضا برای خرید محصولات ورزشی با برند این باشگاه، سالانه میلیون ها دلار را بالغ می شود.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر ایندکس جدید پر طرفدار ترین باشگاه فوتبال جهان.

 

بخشی از کسب و کار منچستری ها از طریق درگاه اینترنتی آن ها صورت می گیرد. اطلاع رسانی در این سایت به ۷ زبان صورت می گیرد و سالانه میلیون ها کاربر از سراسر جهان به این پرتال ورزشی معروف مراجعه کنند.آخرین اطلاعات از پشت صحنه باشگاه، بازیکنان و مدیرانش در این سایت اطلاع رسانی می شود. افراد علاقه مند می توانند به عضویت رسمی باشگاه منچستر یونایتد درامده و از فعالیت های آن بهره مند شوند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر بخش عضویت در باشگاه شیاطین سرخ.

 

موزه منچستر یکی دیگر از راه های درآمد زایی این باشگاه به شمار می رود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر بخش موزه گردی در باشگاه شیاطین سرخ.

 

شما می توانید برای خرید محصولاتی با برند معتبر و معروف منچستری ها، به این نشانی مراجعه کنید.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر بخش خرید لباس و محصولاتی با برند منچستر یونایتد.

 

برای استفاده از خدمات این سایت، ابتدا باید ثبت نام کرده و بعد از دریافت کد کاربری و رمز عبور، از خدمات سفارش خرید استفاده کنید.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

خرید البسه در فروشگاه اینترنتی شیاطین سرخ.

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این فروشگاه برای مردان، زنان، پسر بچه ها و دختر بچه ها، محصولاتی با برند منچستر یونایتد عرضه می کند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

عرضه انواع محصولات برای مردان و زنان و کودکان با برند منچستر.

 

لوازم جانبی تزیینی (اکسسوری) نیز دیگر دنیای جذاب منچستری ها را به خود اختصاص داده است. اسپانسر های منچستر مانند آدیداس آلمان، برخی محصولات خود را در سایت باشگاه به فروش می رسانند.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر کالاهای جذابی که در سایت منچستر به فروش می رسد.

 

گزارش های منتشر شده در سال ۲۰۰۹ نشان می‌ دهد که ارزش تجاری و مالکیت معنوی باشگاه، حدود ۳۲۹ میلیون پوند است.در سال ۲۰۱۳، مجله فوربس برند منچستر یونایتد را با ارزشی معادل ۳٫۳ میلیارد دلار در رده نخست ارزشمند ترین برندهای باشگاه‌ های ورزشی جهان قرار داد. این باشگاه، در جدول پولی فوتبال دیلویت در ردهٔ سوم قرار دارد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تبلیغ بیلبوردی منچستر در لندن برای اعلام ورود زلاتان ابراهیموویچ.

 

قدرت برند و به طور کلی شهرت منچستر یونایتد در جهان، اغلب به بازسازی این تیم توسط مت بازبی پس از فاجعه هوایی مونیخ نسبت داده می‌ شود؛ کاری که تحسین همگان را برانگیخت.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر لحظه ورود باشگاه منچستر یونایتد به بورس.

 

منچستر یونایتد نخستین باشگاه انگلیسی بود که در سال ۱۹۹۱، سهامش را در بورس اوراق بهادار لندن به فروش گذاشت. با این کار، باشگاه پیشرفت قابل توجهی را در مسائل مالی تجربه کرد و استراتژی‌ اش را در بخش تبلیغاتی بهبود بخشید. تمرکز باشگاه روی تبلیغات و موفقیت‌ های ورزشی تیم در مسابقات مختلف، سود قابل توجهی را برای باشگاه به ارمغان آورد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

درآمد زایی منچستر با حمایت از دو برند معتبر دنیای ورزش.

 

قدرت برند منچستر یونایتد، با توجهِ رسانه‌ های مختلف به بازیکنان این تیم در خارج از زمین، از جمله دیوید بکهام (که خیلی زود خودش یک برند در جهان شد)، بیشتر شد. این توجه باعث گشت که در زمین نیز توجه بیشتری به منچستر یونایتد شود و فرصت‌های خوبی از جمله حامیان مالی خوب و حق پخش تلویزیونی نصیب این تیم گردد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تبلیغ منچستر برای خودروی جدید شورولت با حضور سر آلکس فرگوسن.

 

محبوبیت دیوید بکهام در آسیا دلیل جدایی ناپذیر موفقیت تجاری باشگاه در این قاره بود. به خاطر کسب نتایج عالی در رقابت‌های مختلف، زمینه برای تولید درآمد بیشتر از طریق حق پخش تلویزیونی بازی‌ های تیم ایجاد شد. از آغاز لیگ برتر، منچستر یونایتد برای فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌های تیم خود، بیشترین درآمد را در بین باشگاه‌ های انگلیسی کسب کرده‌ است. این باشگاه با شبکه اسکای بریتانیا قرارداد دارد.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

نایک، ادیدادس و شورلت، اسپانسرهای میلیون پوندی منچستر یونایتد در سالهای اخیر.

 

منچستر یونایتد دارای بیشترین درآمد از طریق تبلیغات در بین تیم‌های انگلیسی است. راز موفقیت باشگاه در جذب حامیان مالی درجه یک، داشتن قرارداد ۱۳ ساله و ۳۰۳ میلیون پوندی با کمپانی نایک است که از سال ۲۰۰۲۲ طراحی و تولید لباس تیم را بر عهده گرفته.

 

چند ماهی است که آقای خاص فوتبال جهان، خوزه مورینیو، سرمربی گری شیاطین سرخ را بر عهده گرفته. هواداران امیدوارند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، خاطرات موفقیت های ماندگار سر آلکس فرگوسن در این تیم تکرار شود.

 

درس هایی ساده از درآمد زایی منچستر

۱- باشگاه منچستر، در زمینه فروش اینترنتی البسه، خوردنی و نوشیدنی با برند شیاطین سرخ فعالیت زیادی دارد.

 

۲- باشگاه معتبر منچستر، از طریق لقب شیاطین سرخ نیز درآمد زایی دارد.

 

۳- باشگاه منچستر از طریق موزه باشگاه و فروش محصولات مکتوب و دیجیتالی آن، کسب درآمد می کند.

 

۴- عضویت در باشگاه و صدور کارت های هوادارای برای مخاطبان باشگاه، بخشی از درآمد های هنگفت سالانه را تشکیل می دهند.

 

۵- منچستر یونایتد نشان داد که اصول باشگاه داری و درآمد زایی فوتبالی، صنعت حرفه ای است. باشگاه های کشور ما نیز برای فعالیت گسترده در آن، نیاز به منابع انسانی تخصصی میان رشته ای دارند.

 

۶- اولدترافورد منچستر، هویتی بیش از یک ورزشگاه است و فواید مالی و اقتصادی فراوانی برای باشگاه به ارمغان می آورد. اصول برند سازی در توسعه کسب و کار منچستری ها در قالب «OLDTRAFORD» می تواند عنوان خوبی برای پایان نامه های کسب و کار و مدیریت تربیت بدنی در ایران باشد.

 

۷- اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، بخشی از ظرفیت تبلیغاتی شیاطین سرخ را تشکیل می دهد. باشگاه های ایرانی باید به این موضوع توجه کنند.

 

۸- اطلاع رسانی چند زبانه، بخشی از ظرفیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی باشگاه است.

مفصل درباره باشگاه منچستر یونایتد انگلیس

تصویر دو کتاب درباره تاریخچه و موفقیت های تجاری و ورزشی شیاطین سرخ.