پارس ناز پورتال

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان 

گردشگران در دنیا به دیدن بسیاری از مکان های دیدنی و چشم نواز می روند . در این مطلب زیباترین مناطق جهان که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده را معرفی می کنیم.

 

دنیا پر از مکان‌های دیدنی و دوست‌داشتنی است که آدم دوست دارد از همه آنها دیدن کند. بدون شک این آرزو چندان قابل اجرا نیست اما می‌توان دست‌کم بخشی از جاهای دیدنی دنیا را از نزدیک دید.

 

در همین راستا، تصاویری از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری را برای شما دوستان انتخاب کرده‌ایم که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستند. موسسه گردشگری و وب سایت اطلاع‌رسانی TripAdvisor بر اساس رای مردم، فهرست پایین را انتخاب کرده است. اینها مکان‌هایی هستند که بسیاری از گردشگران آنها را دوست داشته‌اند.

 

Panama Canal, Panama
کانال پاناما – پاناما

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

کانال پاناما یک آبراه غیرطبیعی است که توسط انسان در کشور پاناما به وجود آمده و اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس ارتباط می‌دهد. پاناما یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.

 

Petronas Twin Towers, Kuala Lumpur, Malaysia
برج‌های دوقلو پتروناس – کوالالامپور – مالزی

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

برج‌های دوقلوی پتروناس با ارتفاع ۴۵۲ متر از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. هر برج ۸۸ طبقه و ۷۸ آسانسور دارد. یک پل، طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.

 

ساخت این برج‌ها از سال ۱۹۹۵ شروع شد و در زمانی کوتاه در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید. معمار آن نیز سزار پلی است. در طبقه پایین برج‌ها، مجتمع خرید بزرگ سوریا، آکواریم، سینما، فروشگاه کتاب و موزه آثار هنری قرار دارد.

 

Sydney Opera House, Sydney, Australia
خانه اپرا سیدنی – سیدنی – استرالیا
معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

اپرا هاوس سیدنی، یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد. از لحاظ هنری، خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است.

 

اپراهاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است.

 

Chichen Itza, Yucatan, Mexico
چیچن ایتزا – یوکاتان – مکزیکو

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است و در کشور مکزیک واقع شده‌است. این اثر جزو میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این اثر به‌همراه ۶ اثر دیگر در یک رای‌گیری جهانی به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند.

 

کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌اند.

 

Wat Pho, Bangkok, Thailand
معبد فو – بانکوک – تایلند

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

معبد بودای خوابیده، یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند به حساب می آید که ترکیبی از تاریخ و علم پزشکی سنتی تایلند است. از این معبد زیبا برای مدیتیشن و آموزش ماساژ سنتی استفاده می‌شود.

 

بیش از هزار مجسمه بودا در این معبد وجود دارند و بیشتر شهرت آن به دلیل وجود مجسمه بودای خوابیده طلایی به طول چهل و شش متر و ارتفاع پانزده متر است.

 

The National September 11 Memorial, New York City, New York
مجموعه یادبود ملی 11 سپتامبر – نیویورک سیتی – نیویورک

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

Burj Khalifa, Dubai, United Arab Emirates
برج خلیفه – دبی – امارات متحده عربی

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

برج خلیفه یا برج دبی، آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.

 

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

 

Lincoln Memorial, Washington DC
مجسمه یادبود لینکلن – واشنگتن دی‌سی

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

یادبود لینکلن، از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی‌سی در آمریکا است. این بنای مرمری در محوطه‌ای در مرکز شهر و در کرانه شرقی رودخانه پوتوماک قرار دارد. این بنا که به سبک معماری دوریک یونان و توسط هنری بیکن طراحی گردیده است.

 

Great Wall at Mutianyu, China
دیوار بزرگ چین – چین

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

دیوار چین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی از لحاظ زمان ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7 هزار کیلومتر امتداد یافته‌است.

 

این اثر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی ثبت شد. گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می‌کنند. حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی‌دهند.

 

Charles Bridge, Prague, Czech Republic
پل چارلز – پراگ – جمهوری چک

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

بر روی رود ولتاوا که از شهر پراگ عبور می‌کند، هجده پل ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها پل چارلز است. این پل یکی از زیبا‌ترین پل‌های جهان و قدیمی‌ترین پل شهر پراگ محسوب می‌شود.

 

ده متر عرض، پانصد و شانزده متر طول و شانزده دهانه دارد. این پل با سی مجسمه به سبک باروک که قدیسان مسیحی، شخصیت‌های تاریخی و انجیلی را نشان می‌دهد، یادگاری از معماری قرن هجدهم اروپا می‌باشد. پل چارلز محل تجمع هنرمندان خیابانی نیز هست.

 

Hagia Sophia, Istanbul, Turkey
حاجیا صوفیا – استانبول – ترکیه

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

ایاصوفیه، کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد؛ و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت.

 

پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی‌مانده‌است.ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است و بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده‌است.

 

The Alhambra, Granada, Spain
الحمرا – گرانادا – اسپانیا

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

الحمرا کاخی است مشرف بر شهر گِرانادا (غرناطه) در اسپانیا، که به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر شمال آفریقا و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان بشمار می‌آید. این بنا شامل چندین قسمت مجزا است که در دوره‌های مختلف ساخته شده‌اند.

 

نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر بنا گرفته شده‌است.

 

Notre Dame Cathedral, Paris, France
کلیسای جامع نتردام – پاریس – فرانسه

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

کلیسای جامع نوتردام در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزرگ‌تر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد.

 

برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند. در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده‌اند که پادشاهانی را نشان می‌دهند که قبل از ظهور عیسی (یسوع) بر اسرائیل حکومت رانده‌اند. برج‌های کلیسا هر کدام ۶۹ متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید ۳۸۰ پله را بالا رفت.

 

Church of the Savior on Blood, St. Petersburg, Russia
کلیسای ساوی در خیابان بلاد – پترزبورگ – روسیه
معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

کلیسای “ناجی در خون” یک کلیسا ارتدوکس روسی واقع در سن پترزبورگ، روسیه است و عملیات ساخت و ساز آن در ۱۹۰۷ به پایان رسید که این بنا به سبک ملی‌گرایی رمانتیک طراحی شده‌است.

 

Eiffel Tower, Paris, France
برج ایفل – پاریس – فرانسه

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

برج ایفل، برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است. ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید.

 

Golden Gate Bridge, San Francisco, California
پل گلدن گیت – سان‌فرانسیسکو – کالیفرنیا

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. رنگ این پل نارنجی متمایل به قرمز، معروف به نارنجی بین‌المللی است. این رنگ برای هماهنگی این پل با محیط اطراف خود و جلوه بیشتر آن در مه و غبار انتخاب شده است.

 

Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brazil
کریستو رندنتور – ریو دوژانریو – برزیل

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

مجسمه مسیح، مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با ۳۹.۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است.

 

Alcatraz, San Francisco, California
آلکاتراز – سان‌فرانسیسکو – کالیفرنیا

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است و تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به شمار می‌رفت.

 

اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک‌های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی این ایالت در معرض دید همگان قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از قایق به این جزیره سفر و از آن دیدن کنند.

 

Milan Cathedral, Milan, Italy
کلیسای جامع میلان – میلان – ایتالیا

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

کلیسای جامع میلان، دومین کلیسای بزرگ جهان (بعد از سن پیترز روم) است از سال ۱۳۸۶ تا ۱۸۰۵ میلادی ساختمان و تکمیل بنای آن انجام گرفته است نزدیک به ۱۴۶ متر (۴۸۶ پا) ارتفاع دارد، بر بالای ستون‌های مرمری آن که متجاوز از ۴۰ عدد می‌باشند مجسمه‌های مرمرینی از حواریون عیسی حجاری شده است.

 

درازای بنا ۱۵۷ متر، پهنا ۹۲ متر، بلندای درونی ۴۵ (سوم در جهان) و بیرونی ۵/۶۵ متر و بلندترین تقطه آن تندیسی نمادین از مریم به نام مادونینا است. ساختمانش از آجر و نمای آن از مرمر است.

 

St. Peter’s Basilica, Vatican City
باسیلیکا سن پیتر – واتیکان سیتی
معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

کلیسای پیتر مقدس، در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که به دورۀ رنسانس پسین مربوط می‌شود. این کلیسا که به طور کلی توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد. زیربنای این کلیسا نزدیک به 200 هزار متر مربع است و حجاری‌ها و مجسمه‌های سقف آن اثر میکل آنژ می‌باشد.

 

نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده‌است.

 

La Sagrada Familia, Barcelona, Spain
ساگرادا فامیلیا – بارسلونا – اسپانیا

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

ساگرادا فامیلیا، کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا کرد.

 

Sheikh Zayed Grand Mosque, Abu Dhabi, United Arab Emirates
مسجد جامع شیخ زاید – ابوظبی – امارات

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی، کشور امارات است و بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

 

Taj Mahal, Agra, India
تاج محل – آگرا – هند

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

تاج‌محل یکی از بناهای مشهور جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

 

Machu Picchu, Peru
ماچو پیچو – پرو

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد.

 

Angkor Wat, Siem Reap, Cambodia
معبد آنگکور – سیم ریپ – کامبوج

معرفی 25 مکان زیبای گردشگری در جهان

انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سدهٔ دوازدهم در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی شود. این معبد بزرگ‌ترین بنای مذهبی در جهان است. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبهٔ گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.