پارس ناز پورتال

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار 

برخی از گوشی ها هستند که نسبت به امکانات خود بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند و برخی هم ارزش دادن هزینه زیاد را ندارند. ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند نیز معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد، پس اگر قصد خرید دارید، حتما به تاریخ آخرین پیشنهاد ما توجه کنید!

 

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

شیائومی Mi 5

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

شیائومی یکی از بهترین سازنده‌های گوشی هوشمند در کشور چین بوده که رشد سریعی را در بازارهای جهانی تجربه می‌کند. این شرکت سال گذشته از پرچمدار اصلی خود یعنی شیائومی Mi 5 رونمایی کرد که باوجود بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، قیمت بسیار کمتری نسبت به رقبا از کاربر طلب می‌‌کند.

 

با پرداخت مبلغی نزدیک به 1.300.000 تومان صاحب یک گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدارگون 820، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های 16 و 4 مگاپیکسلی خواهید شد که مسلما ارزش قیمت خود را دارد.

 

مایکروسافت لومیا 950

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

شاید گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل مایکروسافت در بازار جهانی محبوبیت بالایی نداشته باشند، ولی این فروش نسبتا کم چیزی از ارزش‌های محصولات این شرکت کم نمی‌کند. دستگاه پیشنهادی بدون هیچ شکی یکی از بهترین محصولات موجود در بازار بوده که با قیمتی نزدیک به 1.200.000 تومان امکاناتی فراتر از هزینه

 

درخواستی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مثبت لومیا 950 مربوط به دوربین خارق‌العاده آن بوده که قادر به ثبت تصاویر عالی و بی‌نظیر است.پردازنده اسنپدراگون 808، نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن QHD، رم 3 گیگابایتی، 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های 20 و 5 مگاپیکسلی مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند.

 

مایکروسافت در این محصول خود به‌جای سنسور اثر انگشت از اسکنر عنبیه چشم بهره گرفته است. ضمن اینکه نباید قابلیت فوق‌العاده خاص کانتینیوم را نادیده گرفت.

 

اچ‌تی‌سی دیزایر 830

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

اچ‌تی‌سی که زمانی یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا بود، درحال‌حاضر وضعیت مناسبی نداشته و کاهش فروش شدیدی را تجربه می‌کند. با وجود این کاهش فروش ولی اچ‌تی‌سی همچنان دستگاه‌های مناسب و باارزشی را روانه بازار می‌کند که در این میان می‌توان به دیزایر 830 اشاره کرد.

 

مدل پیشنهادی از نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، بلندگوهای استریو، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک بهره می‌برد. شما با پرداخت مبلغی نزدیک به 780.000 تومان قادر به خریداری این دستگاه خواهید بود.

 

هواوی P9

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

هواوی قدرتمندترین برند چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا بوده که حالا لقب سومین تولیدکننده برتر دنیا را نیز یدک می‌کشد. این شرکت هرساله محصولات بیشماری را روانه بازار می‌کند که محصولات سری P و میت پرچمداران آن را تشکیل می‌دهند. محصولات پیشنهادی پرچمدار سال گذشته این شرکت محسوب شده که علاوه‌بر طراحی عالی و کیفیت ساخت بالا از دوربین‌ دوگانه با همکاری شرکت لایکا نیز بهره می‌برد.

 

پردازنده خانگی 955 Hisilicon Kirin همراه با 3 گیگابایت رم قدرت این مدل را تامین می‌کند. مسلما این گوشی هوشمند با ویژگی‌های کامل خود ارزش مبلغ پرداختی نزدیک به 1.500.000 را داراست.

 

اچ‌تی‌سی M9 Plus

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

به سراغ یکی دیگر از محصولات شرکت اچ‌تی‌سی می‌رویم. این شرکت تایوانی در سال 2015 از پرچمدار خود تحت نام M9 پرده برداشت که متاسفانه به علت طراحی تکراری، گرم شدن بدنه در هنگام فعالیت‌های سنگین و همچنین دوربین ناامیدکننده، بسیاری از طرفداران را از خود دلسرد کرد.

 

تنها چند ماه بعد از معرفی این مدل، اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا با معرفی مدلی قدرتمندتر دوباره جایگاه خود را در بازار پیدا کند که نتیجه آن معرفی M9 Plus بود. این دستگاه از طراحی مشابه پرچمدار اصلی بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین دوگانه (با طراحی دایره‌ای) و سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد. M9 Plus با نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن QHD و بدنه فلزی بسیار باکیفیت خود ارزش پرداخت 1.250.000 تومان هزینه را دارد.

 

ایسوس Zenfone 2 Plus Deluxe

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

اگرچه مدت زمان زیادی از ورود ایسوس به صنعت گوشی‌ نمی‌گذرد ولی این شرکت با محصولات خلاقانه و قیمت‌های رقابتی، باعث جذب بسیاری از کاربران شده است. دستگاه پیشنهاد شده پرچمدار سال 2015 ایسوس محسوب می‌شود که علاوه بر مشخصات مناسب، قیمت منصفانه‌ را نیز از خریدار طلب می‌کند.

 

اگرچه بدنه آن پلاستیکی بوده ولی طرح الماسی شکل بر روی قاب پشتی جلوه خاصی را به آن بخشیده است. پردازنده ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اینتل اتم Z3580 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، رم ۴ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزودن کارت حافظه خارجی، نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p و دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی

 

و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند. دستگاه Zenfone 2 Plus Deluxe در کشور ایران با یک باندل ویژه به‌فروش می‌رسد که با پرداخت مبلغ بسیار مناسب 980.000 تومان می‌توانید آن را تصاحب کنید.

 

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

اپل آی‌فون 7 پلاس

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

اپل که باارزش‌ترین برند در دنیا محسوب می‌شود هرساله آی‌فون‌های جدید خود را روانه بازار می‌کند. این شرکت بعد از مدت‌ها تصمیم گرفت تا باتوجه به تمایل بازار به دستگاه‌های مجهز به نمایشگر بزرگ، آی‌فون 6 و 6 پلاس را با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی روانه بازار کند. این دو دستگاه‌ها فروش قابل‌توجهی را تجربه کردند

 

که نشان‌دهنده اقدام مناسب و مثبت این شرکت و همچنین آینده‌نگری آن بود. اپل در سال گذشته از نسل جدید نسخه پلاس تحت نام آی‌فون 7 پلاس رونمایی کرد که دارای تفاوت کمی با نسخه پیشین حود بوده و شاید باید اصلی‌ترین به‌روزرسانی آن را مربوط به دوربین دوگانه دانست که البته حتی این دوربین دوگانه نمی‌تواند قیمت نجومی آن 3.300.000 (نسخه 32 گیگابایتی) را منطقی جلوه دهد.

 

هواوی میت 9

معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

محصولات سری میت هواوی یکی از بهترین فبلت‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند که علاوه‌بر طراحی زیبا، از مشخصات فنی قدرتمندی نیز برخوردارند. هواوی میت 9 آخرین فبلت این شرکت در بازار بوده که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و همچنین سخت‌افزار پرقدرتی دارد.

 

دوربین دوگانه آن که با همکاری شرکت لایکا تولید شده قادر به ثبت تصاویر بی‌نظیری است که می‌توان با اختلاف اندکی نسبت به P9، دوربین‌های مورد استفاده در میت 9 را بهترین در میان محصولات این شرکت دانست. باوجود تمام ویژگی‌های ذکر شده ولی این محصول ارزش پرداخت مبلغ 2.250.000 تومان را نداشته و برای خرید آن باید حداقل تا 1 ماه دیگر صبر کنید.

 

سونی اکسپریا X
معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

سونی سال گذشته تصمیم گرفت تا سری X را جایگزین سری محبوب Z کند و از چند دستگاه تحت این نام رونمایی کرد. در میان مدل‌های معرفی شده، گوشی هوشمند اکسپریا X نقش یک بالارده را برعهده داشت. به‌ جرات می‌توان گفت که این دستگاه تنها دارای لقب و قیمت یک دستگاه بالارده بوده و از مشخصات فنی یکسانی

 

با دیگر میان‌رده‌های بازار بهره می‌برد. پردازنده اسنپدراگون 650 و نمایشگر 5.0 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی ویژگی‌های مناسبی برای پرداخت مبلغی نزدیک به 1.410.000 تومان نیستند.

 

سامسونگ گلکسی S6 Edge Plus
معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

سامسونگ در سال 2015 علاوه‌بر گلکسی نوت 5 از گلکسی S6 Edge Plus نیز رونمایی کرد که دراصل نسخه بزرگ شده گلکسی S6 محسوب می‌شود. اگرچه مدل یاد شده از طراحی زیبایی بهره برده و سخت‌‍افزار قدرتمندی دارد ولی بعد از گذشت تقریبا دو سال از زمان معرفی، قیمت بالای دو میلیون ارزش خرید آن را به شدت کاهش می‌دهد. شما با پرداخت این مبلغ می‌توانید آخرین پرچمدار سامسونگ یا هر برند دیگری غیر از اپل را خریداری کنید.

 

موتورولا Moto Z پلی
معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

 به گزارش پارس ناز موتورولا که دیگر برندی متعلق به شرکت چینی لنوو است، سال گذشته میلادی از پرچمداران خود تحت سری Z پرده برداشت. این شرکت موتو Z و موتو Z پلی را با طراحی تقریبا یکسان ولی با مشخصات سخت‌افزاری متفاوت روانه بازار کرد. این دستگاه از نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و پردازنده کوالکام اسنپدراگون 625 بهره می‌برد

 

که اگر این مشخصات فنی را در کنار قیمت بالای 1.850.000 آن قرار دهیم به ارزش خرید کم آن پی می‌بریم. اگرچه برند موتورولا در ایران طرفداران خاص خود را دارد ولی خرید این دستگاه هیچ توجیه منطقی ندارد.

 

اچ‌تی‌سی دیزایر 825
معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

برخلاف مدل دیزایر 830 که از ارزش خرید بالایی برخوردار است، برادر کوچکتر آن ارزش خرید پایینی دارد. این دستگاه دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده اسنپدراگون 400 و 2 گیگابایت رم بوده که با توجه به اختلاف قیمت کم با دیزایر 830 و همچنین مشخصات فنی ضعیف ارزش خرید کمی دارد. اگر خواهان خریداری دستگاهی میان‌رده از برند اچ‌تی‌سی هستید، به‌هیچ‌عنوان دستگاه یاد شده را خریداری نکنید.

 

گوگل پیکسل و پیکسل XL
معرفی گوشی های مقرون به صرفه و گران در بازار

گوگل سال 2016 تصمیم گرفت تا سنت‌شکنی کند و به‌جای معرفی دستگاه‌های نکسوس با همکاری شرکت‌های دیگر، گوشی‌های هوشمند جدیدی را با برند خود روانه بازار کند. اگزچه دو دستگاه یاد شده دارای قطعات قدرتمندی بوده و از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برند ولی قیمت بالای آن‌ها در ایران ارزش خرید پیکسل و پیکسل XL را به شدت کاهش می‌دهد. برای خرید گوگل پیکسل 32 گیگابایتی باید مبلغی حدود 3.100.000 بپردازید.