پارس ناز پورتال

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016 

به گزارش مجله ورزشی پارس ناز مسابقات فوتبال یورو 2016 در حال برگزاری است و میزبانی این رقابت ها برای سومین بار به کشور فرانسه رسیده است.ده شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

 

1- سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی 1998 هم بود با ظرفیت 82 هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو 2016 خواهد بود.

 

چمن مهم‌ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان 105 متر طول و 70 متر عرض دارد و مختص جام جهانی 1998 ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

2- مارسی، ورزشگاه ولودروم:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش 68 هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به 1937 برمی‌گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

 

3- لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی 98 و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو 2016 میزبانی خواهد کرد.

 

المپیک لیون که با هزینه 415 میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به 60 هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو 2016 در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

 

4- لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی‌ترین استادیوم میزبان بازی‌هاست، 50 هزار نفر گنجایش دارد، در سال 2012 ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

 

5- بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو 2016 ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با 42 هزار و 115 صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

 

6- سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از 42 هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و…) به 1930 میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی 98 در این استادیوم برگزار شد.

 

7- نیس، آلیانز ریویرا:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

سپتامبر 2013 و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش 35 هزار نفر با هزینه 245 میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد.

 

شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

 

8- لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو 2016 را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در 1984 که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

 

9- تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

معرفی ورزشگاه های میزبان یورو 2016

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت 33 هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو 16 است .

 

از سال 1998 تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.