پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

اختراع جالب و بسیار خنده دار از نوع ژاپنی (عکس) اختراع جالب و بسیار خنده دار از نوع ژاپنی (عکس) عجیب الخلقه ترین مرد ایرانی در تاریخ (+عکس) عجیب الخلقه ترین مرد ایرانی در تاریخ (+عکس) شوهر 70 ساله ام هوس دوستی با دختران را دارد + عکس شوهر 70 ساله ام هوس دوستی با دختران را دارد + عکس مشاغل جالبی که با تکنولوژی ناپدید شدند مشاغل جالبی که با تکنولوژی ناپدید شدند این دختر بوسیده شد و زیبایی خود را از دست داد این دختر بوسیده شد و زیبایی خود را از دست داد پنج نفر عجیب و شگفت انگیزترین انسانها در دنیا (عکس) پنج نفر عجیب و شگفت انگیزترین انسانها در دنیا (عکس) گردش میراندا کر مدل معروف با کیف 3 هزار دلاری +عکس گردش میراندا کر مدل معروف با کیف 3 هزار دلاری +عکس تا کنون زشت ترین افراد مشهور جهان را دیده اید + عکس تا کنون زشت ترین افراد مشهور جهان را دیده اید + عکس دردسری که چین برای ملکه زیبایی کانادا ساخت + عکس دردسری که چین برای ملکه زیبایی کانادا ساخت + عکس تیپ رضاشاهی دختران و پسران در پاساژ شمال تهران +تصاویر تیپ رضاشاهی دختران و پسران در پاساژ شمال تهران +تصاویر دختری که بزرگ ترین لب جهان را دارد + عکس دختری که بزرگ ترین لب جهان را دارد + عکس اقدام عجیب این مرد گردو شکستن با سر (عکس) اقدام عجیب این مرد گردو شکستن با سر (عکس) ضد حمله  جالب یک مرغ دریایی زبل(عکس) ضد حمله جالب یک مرغ دریایی زبل(عکس) درخت عجیبی که راه میرود +عکس درخت عجیبی که راه میرود +عکس اقدام عجیب پول درآوردن به روش چینی ها (عکس) اقدام عجیب پول درآوردن به روش چینی ها (عکس) آشنایی با چگونگی  روز پدر در سایر کشورها آشنایی با چگونگی روز پدر در سایر کشورها لباس زنانه عجیب که تبدیل به آفتاب‌پرست و طاووس می‌شود لباس زنانه عجیب که تبدیل به آفتاب‌پرست و طاووس می‌شود چطور از دروغگو بودن یک فروشنده آگاه شویم؟ چطور از دروغگو بودن یک فروشنده آگاه شویم؟ لیونل مسی پسر بچه کردستانی را پیدا کرد +عکس لیونل مسی پسر بچه کردستانی را پیدا کرد +عکس افتضاح ترین نوع جراحی زیبایی برخی از زنان + عکس افتضاح ترین نوع جراحی زیبایی برخی از زنان + عکس

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

مجموعه : رژیم و تغذیه

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن 

یک برنامه رژیم غذایی و البته سالم برای کسانی که از لاغری و کمبود وزن خود ناراحت هستند و راه چاره چاق شدن در این مطلب نهفته است. 

 

با این غذاهای سالم و ارزان وزن اضافه کنید

ایده های غذایی عالی برای افزایش وزن

در جامعه امروز که روز به روز بر مشکلات اضافه وزن افزوده می شود ممکن است شما اسیر متابولیزم بالا و قد بلند باشید و برایتان اضافه کردن چند کیلو بسیار مشکل باشد.پاسخ واضح به این مشکل غذا است، اما چه غذایی باید بخوریم؟ نمی خواهید در دام غذاهای بی ارزش بیوفتید، چون کالری خالی کمکی نمی کند، به همین دلیل پیدا کردن غذاهای سالم و ارزان برای افزایش وزن ضروری است.

 

می خواهید چیزی پیدا کنید که دوست دارید، استطاعتش را دارید و همچنین می خواهید سالم باشد درست است؟ در ادامه غذاهای سالمی را که باعث اضافه شدن وزنتان می شود را معرفی می کنیم. با وارد کردن تعدادی از این غذاها به برنامه غذایی و مصرف مرتب آنها شاهد نتایج فوق العاده ای خواهید بود.

 

ابتدا بگذارید مطمئن شویم که وعده ی کاملی می خورید. اگر می خواهید با خوردن غذاهای سالم وزن اضافه کنید، باید ابتدا از داشتن برنامه ای متعادل مطمئن شوید.هر وعده باید حداقل دارای یک کربوهیدرات، یک منبع پروتئین و چند نوع سبزیجات باشد.

 

” آیا می دانستید: یک مرد معمولی در طول روز به 2000 تا 3000 کالری نیاز دارد. یک زن به 1600 تا 2400 کالری نیاز دارد. برای اضافه کردن وزن کافیست روزانه 500 کالری بیشتر از این میزان غذا مصرف کنید. “

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

برنج: یک غذای ارزان برای افزایش وزن

برنج یکی از شناخته شده ترین دانه ها در جهان است و حاوی مقدار زیادی انرژی است. 100 گرم برنج حدود 130 کالری دارد و در مقایسه با غذاهای دیگر غذایی ارزان به شمار می آید ( البته برنج هم انواع متنوعی دارد که از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند ) اضافه کردن برنج به وعده های روزانه می تواند خیلی ساده چند صد کالری به برنامه غذایی تان اضافه کند.

 

برنج در مقایسه با گندم بسیار آسان هضم است و مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد. برنج حاوی مقدار زیادی ویتامین های ضروری است از جمله تیامین و نیاسین. همچنین آماده کردن برنج نیز بسیار آسان و سریع است.

 

گرانولا: سالم، خوشمزه، و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن

گرانولا ( ترکیب میوه های خشک و مغز ها ) یک انتخاب عالی است، و تنها یک غله ی خوشمزه برای صبحانه نیست. گرانولا سرشار از انرژی، پروتئین و فیبر است. یک فنجان گرانولا بالای 450 کالری دارد، و این مقدار بدون محاسبه ی شیری است که به آن اضافه می کنید.اگر روزانه چند وعده گرانولا را به عنوان میان وعده استفاده کنید خیلی سریع وزن اضافه خواهید کرد.

 

کره بادام زمینی: سرشار از کالری و پروتئین

کره بادام زمینی را همیشه در چنین لیست هایی می توان پیدا کرد و بودنش بی دلیل نیست. یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حاوی90 کالری، 4 گرم پروتئین، و 3 گرم کربوهیدرات است، همچنین به خاطر طعمش به راحتی می توانید دوستش داشته باشید و به خوردنش عادت کنید.

 

کره بادام زمینی مقدار چربی اشباع نیز دارد، به همین دلیل در مصرفش زیاده روی نکنید. کره بادام زمینی با غذای بعدی که معرفی می شود ترکیبی عالی می سازد.

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

موز: میان وعده ای پر انرژی

موز مقرون به صرفه، راحت و واقعا خوشمزه است. یک موز متوسط غذایی عالی برای اضافه کردن وزن است چون 100 کالری دارد. موز مقداری فیبر دارد و حاوی پتاسیم که یک ویتامین ضروری برای برنامه غذایی است نیز هست.
موز مقدار زیادی قند دارد، به همین دلیل به عنوان یک میان وعده ی قبل از ورزش بسیار عالی است چون بدن در این شرایط به دنبال قند است.

 

ماهی تن: سرشار از پروتئین و چربی های سالم

این ماهی سرشار است از پروتئین های سالمی که حاوی روغن های حیاتی برای برنامه غذایی هستند. اگر به صورت کنسروی استفاده کنید آماده کردنش بسیار آسان است، و در بسیاری از غذاها به کار می آید، پس اضافه کردنش به برنامه غذایی کاره دشواری نیست.

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

شیر کامل / شیر سویا: سریع، آسان، و مناسب برای افزایش وزن

یک لیوان شیر راهی بسیار آسان برای افزایش سریع انرژی است. یک لیوان شیر کامل حدود 150 کالری، و همچنین 8 گرم پروتئین دارد. اضافه کردن شیر به برنامه غذایی بسیار آسان است.اگر مشکل عدم تحمل لاکتوز دارید، شیر سویا یا بادام جایگزین هایی عالی هستند. هر لیوان شیر سویا 130 کالری دارد، و از نظر پروتئین نیز با شیر تقریبا برابر است.

 

هر دو مدل شیر مقداری چربی نیز دارند که اگر کنترل شده استفاده شوند مشکلی به وجود نمی آید.

 

تخم مرغ: یک غذای پرکالری برا اضافه کردن وزن

شاید تا به حال فیلم هایی دیده باشید که قهرمان داستان تخم مرغ خام را به عنوان بخشی از غذای خود می خورد! بگذارید شفاف باشیم منظور ما این نوع استفاده نیست.تخم مرغ ها بسیار مغذی هستند و اینکه آنها را به عنوان یک صبحانه متداول به کار می برند دلیل دارد: تخم مرغ برای بدن انرژی و مواد مغذی که در طول روز به آنها احتیاج دارد را تهیه می کند.

 

تخم مرغ ها غذایی عالی و سالم برای افزودن به توده ی بدن هستندچون ارزان، در دسترس، و پر استفاده هستند، می توانید آنها را در بسیاری از غذاها استفاده کنید.

 

یک تخم مرغ حدود 75 کالری، 5 گرم چربی و حدود 6 گرم پروتئین دارد. ویتامین B12 نیز در تخم مرغ یافت می شود. شاید به خاطر کلسترولش دوست نداشته باشید هر روز تخم مرغ میل کنید اما می توان در چند روز از هفته روی آن حساب باز کنید.

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

آجیل ها: فوق العاده عالی و غذایی سرشار از کالری

آجیل ها در مقایسه با وزن خود کالری بسیاری بالایی دارند. و در میان غذاهای پر کالری از سالمترین ها نیز به حساب می آیند.برای مثال 100 گرم از آجیل مخلوط مغزها بیش از 700 کالری دارد! آجیل ها میان وعده ای سالم و سرشار از کلسیم و فیبر هستند.

 

آجیل ها انتخابی فوق العاده برای افزایش وزن هستند چون هم خوش طعم هستند و هم خیلی ساده استفاده می شوند.تنها مشکلی که دارد این است که کمی گران است و چربی دارد. اما می توان طوری برنامه ریزی کرد که یکی دو روز در هفته از آنها استفاده کنیم.

 

شکلات تلخ: غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای اضافه کردن وزن و داشتن احساسی فوق العاده

بله شوخی نمی کنم! مصرف متعادل شکلات تلخ انتخابی عالی برای اضافه کردن وزن است. 100 گرم شکلات تلخ حاوی بیش از 500کالری است، و سرشار از آنتی اکسیدان و آنزیم هایی که روی بهتر شدن خلق و خو تاثیر می گذارد.

 

همچنین حاوی قند و چربی اشباع ( به همین دلیل طعمش فوق العاده است ) نیز هست، به همین دلیل از آن دسته غذاهایی نیست که بتوان هر روز استفاده کرد. با این حال شکلات تلخ از بسیاری شیرینی ها و غذای بی ارزش که به فروش می رسد بهتر و سالم تر است.

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن

پنیر: زندگی بدون آن ممکن بود؟

من عاشق پنیرم، و خوشبختانه پنیر غذایی عالی برای افزایش وزن است. پنیر کالری بالایی دارد و سرشار از مواردی مانند کلسیم است. برای گیاه خوارن یک منبع تامین پروتئین با ارزش است و با توجه به تنوعی که دارد در بسیاری از غذاها به سادگی به کار می رود. البته در مصرف پنیر نیز باید تعادل را حفظ کرد.

 

برای مثال 100 گرم پنیر چدار حاوی 400 کالری است که این مقدار 100 درصد نیاز روزانه بدن به چربی اشباع را تامین می کند پس باید مراقب میزان مصرف باشید. پنیر خوش طعم و مغذی است و به سادگی می توان آن را به عنوان دستور های غذایی اضافه کرد پس برای اضافه کردن وزن خود روی آن حساب کنید.

 

دانه های سویا: یک منبع پروتئین سرشار از کالری

دانه های سویا بسیار با ارزش هستند چون سالم، ارزان، و سرشار از مواد مغذی هستند. یک وعده ی 100 گرمی دانه سویا حدود 400کالری دارد. این وعده مقدار کمی چربی و مقدار باور نکردنی 36 گرم پروتئین دارد. بر اساس وزن منبع پروتئین بهتری از گوشت قرمز به حساب می آید. در کنار همه اینها دانه سویا منبع غنی از منیزیم، آهن و کلسیم نیز هست.

معرفی غذاهای سالم برای افزایش وزن
دیگر نکات:

سعی کنید برای خود نوعی تقویم غذایی درست کنید. مشکل بسیاری از افراد لاغر این است که به اندازه کافی غذا نمی خورند. داشتن یک برنامه غذایی کمک می کنذ فرد بتواند به موقع غذا خورد و به مرور غذاهای بیشتری به برنامه اضافه کند.

 

مقداری زمان می برد تا بدن خود را با تعداد وعده ها و غذاهای بیشتر تطبیق دهد، این طبیعی است. سعی خود را بکنید تا برنامه را کامل انجام دهید حتی اگر گرسنه نبودید.

 

وقتی بیشتر غذا می خورید نوشیدن مقدار زیادی آب نیز بسیار مهم است. آب کمک می کند تا مواد مغذی در بدن بچرخند، و همچنین مقدار به توده بدن در شکل وزن آب اضافه می کند. پس مطمئن شوید که آب بدن را تامین می کنید.

 

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ