پارس ناز پورتال

معرفی روغن های مفید برای پوست

معرفی روغن های مفید برای پوست

معرفی روغن های مفید برای پوست

مراقبت از پوست مهم است چون بیرونی ترین اندام بدن است و ظاهر ما به آن وابسته است . پس مراقبت از آن مهم است . همه مشتاق به داشتن پوستی نرم و بی عیب و نقص هستند که نه بیش از حد خشک باشد و نه خیلی چرب. استفاده از روغن های مناسب برای پوست به رسیدن به این هدف کمک می کند.

 

روغن ها خواص درمانی متفاوتی دارند بنابراین با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه می شود، می توانید نوع مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

 

این روغن ها عصاره قسمت های مختلف گیاه هستند.اینها معمولا توسط تقطیر ریشه ، گل ، ساقه و یا برگ های گیاه بدست می آیند. اکثر روغن ها رنگ روشنی دارند اما برخی از آنها ممکن است در رنگ زرد و کهربایی مشاهده شوند.

 

روغن های گیاهی پوست را تغذیه می کنند و جوان سازی و التیام پوست آسیب دیده را سبب می شوند.آنها به داخل پوست نفوذ می کنند و به لایه زیر جلدی ( لایه داخلی ) از پوست می رسند.


روغن اسطوخودوس

این روغن یکی از بهترین روغن ها برای مراقبت از پوست بشمار می آید.روغن اسطوخودوس یکی از انواع چندین روغن است که بدون رقیق شدن می توان از آن استفاده کرد.خواص ضدعفونی کننده و ملایم آن را به یکی روغن های محبوب برای درمان صدمات پوستی تبدیل کرده است.

 

استفاده از این روغن برای همه افراد حتی زنان باردار و کودکان نیز مفید است.استفاده از آن تولید چربی طبیعی در پوست را به حد تعادل می رساند.بعلاوه برای تمیز کردن لکه های موجود بر روی پوست نیز می توان از این روغن استفاده کرد.

 

بهترین آبرسانی برای پوست های خشک را بدنبال دارد. افرادی که دارای پوست خشک ، پوست چرب و یا پوست حساس هستند ، می توانند از روغن اسطوخودوس استفاده نمایند.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای که از برگ درخت چای استخراج شده است به رنگ زرد کمرنگ است. با توجه به خواص ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی ، یک روغن محبوب بشمار می آید که در بسیاری از لوازم مراقبتی پوست یافت می شود. می توان آن را بر روی جوش و برای از بین بردن جوش مورد استفاده قرار داد.

 

روغن شمعدانی

روغن استخراج شده از گل شمعدانی آثار شگفتی بر روی پوست های چروکیده و حساس دارد.با توجه به خواص ضدالتهابی آن می توان از این روغن برای پوست های چرب و خشک نیز استفاده کرد. استفاده از این روغن درخشش خاصی به پوست می دهد و سبب گردش خون در پوست می شود.


روغن مریم گلی

روغن مریم گلی توسط فرآیند تقطیر با بخار استخراج می شود. برای افراد مبتلا به آسم ، استرس ، گلودرد ، درد زایمان ، خشکی درد قاعدگی و سرفه مفید است. ترکیبات موجود در این روغن شامل پینن ، فلاندرن ، اسکلارئول و لینالول است که بطور طبیعی از گیاه استخراج می شوند.

 

روغن مریم گلی برای بهبود تنفس ،سیستم ایمنی ، گردش خون و کاهش سطح استرس کمک می کند.علاوه بر این ، روغن مریم گلی در بهبود التهاب پوست موثر است و به درمان زخم ، جوش و آکنه کمک می کند.


روغن چوب صندل

یک روغن عالی برای عفونت پوست و آکنه است زیرا این روغن ضد قارچ و ضد باکتری است. این روغن سبب تسکین استرس و افسردگی می شود. با توجه به خواصی که دارد در درمان برونشیت نیز موثر است.

 

در صورت پیچ خوردگی گردن مخلوطی از کره کاکائو و این روغن را در منطقه آسیب دیده بمالید تا درد شما را تسکین ببخشد. علاوه بر این استفاده از روغن چوب صندل رقیق سبب نرمی پوست شما می شود.

 

روغن سنبل هندی

با عطر خوبی که دارد یک مرطوب کننده طبیعی بشمار می آید. روغن سنب هندی پاک کننده پوست و پاک کننده سموم و مواد زائد است. این امر سبب می شود که پوست سفت شده و نشانه های پیری کاهش پیدا کنند. اضافه کردن ۱۰ قطره از این روغن در آب حمام سبب طراوت و سادابی پوست شما می شود.