پارس ناز پورتال

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 که امسال مدل های بسیار عالی به بازار عرضه شدند و پیشرفت در صنعت این خودروها را شاهد بودیم. امسال، سال بزرگی برای وسایل نقلیه الکتریکی بود. در واقع، به نظر می‌رسد که سال 2016 یک برگ به یاد ماندنی از تاریخ صنعت خودروسازی خواهد بود

 

تا آن را آغازی جدی برای تولید محصولات همیار و همراه با محیط زیست بدانیم که در راس آن‌ها نیز وسایل نقلیه قرا دارد؛ هرچند این داستان همچنان نیازمند آن است تا خودروسازان با جدیت بیشتری نقشه‌ی راه خود در این مسیر را دنبال کنند.

 

این روزها دیگر حوزه خودروهای الکتریکی تحت انحصار شرکت تسلا موتورز نیست و ما طی این مدت شاهد رونمایی از خودروهای مفهومی الکتریکی از سوی شرکت‌هایی همچون فولکس واگن و مرسدس نیز بوده‌ایم. ورود این شرکت‌ها به حوزه اتومبیل های برقی دستاوردهای خوبی نظیر افزایش محدوده پیمایش در هر بار شارژ،

 

بهبود وضعیت طراحی و نظری خودروها و همچنین پیدایش سوپر خودروهای الکتریکی بسیار پرسرعت (که برخی از آن‌ها رکورد سرعت به ثبت رسیده توسط این دست وسایل نقلیه را نیز افزایش داده‌اند) بودیم.در این مقاله قصد داریم، به معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 میلادی بپردازیم که موفق شده‌اند نگاه مثبت منتقدان، مشتریان و عموم را به دست آورند.

 

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

Tesla Model 3

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

ما به طور کلی، لیست بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 را سلیقه‌ای انتخاب نکرده‌ایم. پس مطمئن باشید که بدون شک تسلا مدل 3 یکی از بزرگ‌ترین اتومبیل های برقی جهان است و ما می‌توانیم با هزاران دلیل این ادعا را ثابت کنیم. بنابراین، نخستین انتخاب ما این اتومبیل جذاب شرکت تسلا موتورز خواهد بود.

 

پس از سالها تولید وسایل نقلیه الکتریکی گران قیمت، شرکت تسلا سرانجام از یک خودرو مقرون به صرفه رونمایی کرد که مجهز به تکنولوژی الکتریکی است. بی‌تردید مدل 3 فوق‌العاده جذاب است و همانطور که ما می‌دانیم یک خودرو رده ابتدایی بسیار عالی برای ورود به دنیای وسایل نقلیه برقی به حساب می‌آید که

 

علیرغم قیمت مناسب، ارائه کننده قدرت خوبی نیز خواهد بود.‌ به نقل از تسلا، پنج سرنشین تا محدوده 346 کیلومتر در هر بار شارژ می‌توانند از این اتومبیل استفاده کنند. همچنین مدل 3 قادر به پیمودن 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از شش ثانیه بوده و قیمت آن نیز 35 هزار دلار است.

 

این ماشین برقی همچنین پنج ستاره ایمنی را به دست آورده و  سخت افزار رانندگی خودکار همراه با مدل های مختلف نرم افزاری را در خود می‌بیند.تسلا از مدل 3 در ماه مارس سال جاری رونمایی کرد؛ اگر چه 325 هزار نفری که این اتومبیل را سفارش داده‌اند، عملا تا سال آینده آن را تحویل نخواهند گرفت. بدون شک باید تسلا مدل 3 را یکی از بهترین اتومبیل‌های الکتریکی سال 2016 میلادی دانست.

 

VolksWagen ID

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

شاید تسلا در سال گذشته یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی سال 2016 را رونمایی کرد، اما این دلیل نمی‌شود که تنها تولیدکننده مطرح صنعت نوپای خودروهای الکتریکی مصرفی باشد. فولکس واگن نیز در این میان از چندین طرح مفهومی و اتومبیل های تولیدی رونمایی کرده است که پایه و اساس آینده یک وسیله نقلیه برقی را به تصویر کشیده و این کمپانی را آماده حضوری قدرتمندانه در نمایشگاه CES 2017 می‌کند.

 

فولکس واگن چندی پیش اطلاعاتی را در خصوص کیت درایو ماژولار الکتریک (MEB) منتشر کرد که در واقع اصلی‌ترین بخش اتومبیل های الکتریکی آینده این شرکت خواهد بود. آن‌ها همچنین از پروژه ساخت یک میکرو باس به نام “Budd-e” پرده برداری کردند و سرانجام در نمایشگاه موتور شو پاریس، نخستین دیدار ما با خودرو مفهومی مبتنی بر MEB “فولکس واگن آی دی صورت گرفت.

 

شاید در نخستین نگاه به این فکر کنید که آی دی فاصله‌ی زیادی را با یک خودرو مفهومی نزدیک به تولید دارد، اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که این خودرو ظرف سال‌های نه چندان دور، توسط این شرکت تولید خواهد شد. این کمپانی آلمانی که سال بسیار بدی را در حوزه اتومبیل‌های سوخت فسیلی طی کرده است،

 

تصدیق می‌کند که همچنان در حال توسعه باتری و تکنولوژی شارژ سریع اتومبیل الکتریکی خود بوده و انتظار می‌رود ID بتواند با هر بار شارژ، مسافاتی بین 400 الی 600 کیلومتر را بپیماید. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با قدرت خروجی 168 اسب بخار است که از پنجره مشبک قسمت جلویی کابین

 

و همچنین تکنولوژی‌های مستقلی نظیر یک فرمان جمع شدنی بهره می‌برد. هرچند تجربه کاملی از رانندگی با این خودرو تا سال 2025 به دست نخواهد آمد، اما فولکس واگن در صدد آن است تا سال 2020 این خودرو را آماده کند.

 

NextEV NIO EP9

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

گاهی اوقات چیزهای کوچک، بازی را تغییر می‌دهند و این را طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی به کرات مشاهده کرده‌ایم. فراتر از نمایش برندهای بزرگ جهان از طرح های مفهومی خودشان، سال 2016 یک سال بسیار عالی برای تمامی ابرخودروهای ساخت کمپانی‌های کوچک، گمنام و همچنین استارت آپ های این حوزه بود که حتی نام برخی از آن‌ها را تا پیش از سال 2016 نشنیده بودیم.

 

پس از یک انتظار طولانی، امسال تصاویر و اطلاعاتی از یک خودرو مفهومی به نام ریماک کانسپت وان (Rimac Concept One) به بیرون درز کرد. همچنین اطلاعات جدید، خبر از حضور یک باتری قدرتمند ساخت لوسید موتورز، یک موتور ایده آل با توان خروجی 1500 اسب بخار و همچنین یک خودرو جدید به نام NextEV NIO EP9 می‌داد.

 

کمپانی چینی NextEV قدرت بالایی را برای تولید اتومبیل های الکتریکی سری فرمول E، جایی که قهرمانان بزرگی نظیر نلسون پیکه را زمانی در خود می‌دیده، دارد. در همین راستا اتومبیل NIO EP9 ساخت این شرکت از یک باتری قدرتمند، چهار موتور داخلی با توان ترکیبی 1360 اسب بخار بهره می‌برد

 

که هرکدام از آن‌ها از جعبه دنده خود بهره می‌برند. نکست ای وی می‌گوید که این ابرخودرو 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت را در حدود 7.1 ثانیه می‌پیماید.

 

Jaguar I-Pace

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

یکی از جدی‌ترین مدل های مفهومی اتومبیل‌ها را باید خودرویی از برند جگوار بدانیم. خودرو I-Pace چندی پیش در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (LA Auto Show 20166) دیده به جهان گشود و به گفته‌ی این کمپانی، سال 20188 میلادی شاهد جولان دادن آن به صورت عمده در خیابان‌ها خواهیم بود.

 

این خودرو، در واقع مدل الکتریکی مدل F-Pace است و ترکیبی از خانواده اتومبیل های سدان و اسپرت در کنار یک دیگر، یک خودرو محشر را به وجود آورده است.این خودرو از یک موتور با خروجی 395 اسب بخار بهره می‌برد. شما می‌توانید با جگوار I-Pace 0 تا 100 کیلومتر را در 4 ثانیه طی کرده و در هر بار شارژ،

 

همراه آن 500 کیلومتر را طی کنید. ما مطمئن نیستیم که طرح نهایی چقدر به طرح مفهومی این خودرو نزدیک است، اما جگوار متعهد شده است که همواره محصولات خوبی را روانه بازار کند.

 

Chevy Bolt

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

داستان خودرو چوی بولت به نظر به سال 2015 باز می‌گردد. چرا که ما برای نخستین بار در آن سال بود که نام این خودرو را شنیدیم؛ اما توجه داشته باشید که این اتومبیل الکتریکی تا سال گذشته تنها یک طرح مفهومی بود که البته به لطف خوش ساخت بودن خود، حضور قدرتمندانه‌ای را در نمایشگاه CES 2016 داشت.

 

هرچند که این خودرو ، یکی از آخرین موارد اتومبیل های الکتریکی سال 2016 است، اما می‌توان گفت از همه اعضای نام برده در این لیست، زودتر به خیابان‌ها پا خواهد گذاشت.این خودرو همچنین ترکیبی از قدرت و قیمت مناسب است که حاوی یک موتور الکتریکی با خروجی 200 اسب بخار است،

 

0 تا 100 را در حدود شش ثانیه و نیم طی می‌کند و بالاترین سرعت قابل پیمایش آن نیز 383 کیلومتر بر ساعت است. گفتنیست که قیمت نهایی این خودرو در ایالات منحده 37 هزار و 459 دلار تمام خواهد شد.

 

Venturi Buckeye Bullet 3

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

وسایل نقلیه الکتریکی تنها در نمایشگاه های اتومبیل و وسایل الکترونیکی امسال حضور نیافتند، بلکه آن‌ها حتی پا به نمکزارها و راه آهن نیز گذاشته‌اند. چندین خودرو برقی رکوردهای سرعت مختلفی نظیر سرعت در یک چهارم مایل و همچنین سرعت در  یک مسیر مسطح را در سالی که گذشت جابه‌جا کردند.

 

سامانه موشکی سریع‌السیر VBB3 که سال گذشته نیز در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش گذاشته شد، از یک باتری با نیروی فوق‌العاده قدرتمند 3 هزار اسب بخار بهره می‌برد. هرچند آخرین رکورد زده شده توسط این وسیله نقلیه در سپتامبر گذشته 549 کیلومتر بر ساعت بوده، اما تخمین زده شده است

 

که این خودروی عجیب و غریب در شرایط ایده آل محیطی، قادر خواهد بود تا سرعت 707 کیلومتر بر ساعت را بپیماید. ما همچنان در انتظار ثبت یک رکورد جدید سال به سال توسط این سامانه هستیم که به گفته‌ی مسئولین این شرکت، حداقل 644 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

Faraday Future FFZERO1

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

اگر نقشه‌ی راه شرکت فارادی برای سال 2016، جلب توجه تمام علاقه‌مندان به حوزه اتومبیل در سراسر جهان، همراه با نخستین اتومبیل مفهومیشان بود، آن‌ها یک شانس خود را در نمایشگاه CES 2016 امتحان کردند که آن، یک اتومبیل مفهومی مسابقه‌ای به نام فارادی فیوچر زیرو 01 بود.

 

پس از آن، مدیران فارادی نشستند و تا زمان تولید نسخه اصلی این وسیله نقلیه منتظر ماندند. حالا به جرات می‌توانیم بگوییم که این خودرو، خیلی بی سر و صدا و بدون تبلیغات فراوان، یکی از بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 لقب گرفته است. این اتومبیل، یکی از نخستین طرح های مفهومی وسایل نقلیه الکتریکی بوده و بدون شک سزاوار جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد است.

 

گفته می‌شود که بدنه این خودروی مسابقه‌ای هیچگاه مناسب جاده‌ها نیست و سبک معماری آن، همراه با یک باتری قدرتمند، از FFZERO1 یک خودرو کاملا قدرتمند و جدی به دور از جمعیت می‌سازد.

 

LeEco LeSEE

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

اگر ما در خصوص اتومبیل فارادی فیوچر صحبت می‌کنیم، بی انصافی است که نخواهیم در مورد لی اکو (LeEco)، یک تولیدکننده چند وجهی چینی در حوزه تکنولوژی سخن بگوییم. لی اکو و مدیرعامل آن‌ها آقای جیا یوتینگ (Jia Yueting) به شدت قصد دارند که سلطنت شرکت تسلا موتورز در کهکشان وسایل نقلیه الکتریکی را تحت شعاع خود قرار دهند؛

 

 همین اساس بود که آن‌ها از یک خودرو مفهومی به نام LeSEE پرده برداری کردند.درست همانند خودرو مدل اس تسلا، این اتومبیل نیز از طراحی نرم و مدرن بهره می‌برد تا شما با نخستین نگاه به شدت جذب لطافت آن شوید. هرچند قسمت‌هایی از طراحی تسلا را نیز می‌توانیم در آن بیابیم.

 

البته این قضیه چندان هم نمی‌تواند نکته منفی برای یک خودرو الکتریکی چینی، آن هم به صورت یک طرح مفهومی باشد. شرکت LeEco در نظر داد تا اکوسیستم اتومبیل LeSEE را بیش از پیش گسترش دهد و چشم اندازهای مستقلی از یک اتومبیل الکتریکی را همراه با خدمات ارتباطی مختلف، برای خریداران آن به ارمغان آورد.

 

لی اکو برای نخستین بار که از این خودرو در چین رونمایی کرد و یا پس از آن با اتومبیل الکتریکی خود به خاک آمریکا پا گذاشت، اطلاعاتی از قدرت LeSEE ارائه نکرد؛ با این حال لی اکو اشاره کرد که اتومبیل الکتریکیش سریع‌تر از خودرو  تسلا مدل اس خواهد بود و از محدوده پیمایش بیشتری بهره می‌برد.

 

این خودرو در دید اول، تنها قسمتی از برنامه شرکت چینی لی اکو است و آینده آن به طور کامل مشخص نیست؛ به خصوص این که اخیرا گزارش‌های مالی منفی گریبان این شرکت را گرفته است و آن‌ها در نخستین گام تولید اتومبیل الکتریکی خود، با مشکلات مالی همراه روبه‌رو شده‌اند. با این اوصاف آن‌ها همچنان خود را رقیبی جدی برای شرکت تسلا می‌خوانند.

 

Mercedes Generation EQ

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

مرسدس جنریشن ای کیو، یکی دیگر از اتومبیل های کانسپت (مفهومی) و بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016 است که آینده‌ی این وسایل نقلیه طی سال‌های آینده را روشن جلوه می‌دهد. این اتومبیل که درست همانند فولکس واگن در نمایشگاه CES و پاریس خودنمایی کرد،

 

بیش از یک اتومبیل ساده بوده و بر مبنای ساختار الکتریکی ماژولار ساخته شده است که به لطف آن، باتری قدرتمندی را نیز ارائه می‌کند. هرچند استایل و ظاهر اتومبیل الکتریکی شرکت پرآوازه مرسدس همانند جگوار مردمی و مناسب خیابان‌ها نیست، اما ای کیو را نیز می‌توانیم در رده اتومبیل های زیبا و جذاب الکتریکی قرار دهیم.

 

ما هنوز مطمئن نیستیم که جلو پنجره دیجیتالی این خودرو، جذابیت اتومبیل های کلاسیک را خواهد داشت یا خیر؛ اما وقتی نام مرسدس بر روی یک خودرو است، بدن شک ما به اعتبار آن در انتظار یک طراحی دلپذیر خواهیم بود. صفحه جلوپنجره مرسدس جنریشن مشکی رنگ بوده و متشکل از چندین ال ای دی است.

 

گفته می‌شود این خودرو، به لطف طراحی ماژولار خود، از فاصله طولی و عرضی چرخ‌هایی متغیر برخوردار بوده و فضای باتری نیز جهت استفاده در سه نوع خودرو متفاوت، قابل تغییر استای کیو وعده‌ی محدوده 500 کیلومتر پیمایش در هر بار شارژ را می‌دهد و با استفاده از یک موتور الکتریکی 402 اسب بخار و یک باتری 70kWh، می‌تواند 0 تا 100 را در کمتر از 5 ثانیه بپیماید.

 

گفته می‌شود تولید انبوه این خودرو از سال 2020 آغاز خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک، از قابلیت‌های مستقل ماژولار آن نیز رونمایی می‌شود.

 

Hyundai IONIQ Electric

معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2016

شرکت هیوندای، به جای وعده عرضه یک وسیله نقلیه الکتریکی متفاوت و ماژولار تا سال 2020، از سه پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی در قالب یک خودرو پرده برداری کرد. IONIQ جدید این شرکت به خریداران انتخابی بین هیبریدی، پلاگین هیبریدی و همچنین نیروی کامل باتری را خواهد داد که می‌تواند نخستین اتومبیل در جهان همراه با سه گزینه مختلف انتقال قدرت برقی لقب گیرد.

 

یک باتری 28 کیلو وات ساعتی همراه با یک موتور الکتریکی با توان 119 اسب بخار زیر کاپوت این اتومبیل زیبا جای گرفته است که می‌تواند تا 177 کیلومتر منطقه پیمایش را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان آورد.