پارس ناز پورتال

معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017 

بازی هایی که همه منتظر عرضه آن ها هستند تا با تهیه آن بتوانند ماجراجویی های هیجان انگیز بازی ها را دنبال نمایند. برای سال 2017 این بازی ها را انتظار می کشیم. با دومین شماره از این سری مقالات با شما کاربران عزیز هستیم تا در فرصت پیش آمده نگاهی بیندازیم بر 10 بازی مورد انتظار دیگر در سال 2017. آن‌ طور که به نظر می‌رسد؛ لیست پیش رو قرار است

 

حسابی قند در دلمان آب کند و چیزی که اکنون درحال مطالعه‌ آن هستید، تازه بخش کوچکی از تمامی عناوین مورد انتظار سال 2017 را به نمایش می‌گذارد.پیش‌تر اشاره کردیم که سال 2017 ایام بسیار خوبی را برای هر شاخه از بازیکنان فراهم خواهد کرد؛ چرا که تنوع سبک‌ها و تعداد آثار هنری در سال جاری بسیار زیاد است

 

و همین موضوع اهمیت بالایی به ماهیت صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد بخشید. در واقع این‌طور بگویم که امسال به مانند سال گذشته عناوین مورد انتظار زیادی را در تقویم 2017 مشاهده می‌کنیم؛ چه بسا بازی‌های مستقل زیادی هم در لیست انتظار قرار دارند.

 

پس اکنون که بازی‌ها درحال خط زدن تقویم برای رسیدن به روز انتشار هستند؛ بیایید مروری داشته باشیم بر تمامی عناوین موردانتظار سال جاری که از قضا برای تجربه کردنشان صبر نداریم. پس بدون آن که به مقدمه شاخه و برگ بدهیم؛ بدون حاشیه می‌رویم سر اصل مطلب

 

توجه: در این سری مقالات سعی بر آن شده است که تمامی عناوین مورد انتظار، اعم از بازی‌های مستقل و بزرگ، ذکر شده و اطلاعات نسبتا جامعی از آن با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. لذا اگر در بین عناوین حاضر در این لیست طولانی، نام مورد نظر شما به چشم نخورد، قطعا این موضوع ماهیت «مورد انتظار بودن» آن بازی را انکار نخواهد کرد.

 

11-Ace Combat 7
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

تنوع بسیار بالای بازی‌های موردانتظار سال 2017، این‌با نبردهای فانتزی این دنیا را به میان آسمان‌ها می‌برد. Ace Combat 7 از آن دسته بازی‌های مورد توجهی بود که بسیاری از بازیکنان دلشان برای جنگ‌های آسمانی‌اش لک زده است. این بازی که در جریان کنفرانس مطبوعاتی PSX 2016 معرفی شد، به محض انتشار اولین تریلر خودش را در صدر اخبار رسانه‌های این حوزه قرار داد و با این موقعیت ثابت کرد که هنوز هم طرفداران بیشماری از این‌گونه بازی‌ها استقبال می‌کنند.

 

با توجه به اطلاعات موجود، عوامل اصلی سری بازی‌های Ace Combat بر روی این بازی کار می‌کنند و همین موضوع موفقیت نسبی این بازی را تقریبا تایید خواهد کرد. از طرفی طبق گفته سازندگان تعداد جنگنده‌های Ace Combat 7 بسیار بیشتر از نسخه‌های قبلی آن است و به نقل از مجموعه سازنده؛ Ace Combat 7 تنوع بسیار بالایی در تک تک اجزای گیم‌پلی

 

خود دارد که البته این موضوع خبر جدیدی نیست و ما در نسخه‌های قبلی این بازی نیز شاهد چنین موقعیتی بودیم. با تمامی این اوصاف، بازی Ace Combat 7 با توجه به اینکه در PSX 2016 معرفی شد، فعلا در انحصار کنسول پلی استیشن 4 قرار دارد؛ اما آن طور که به نظر می‌رسد، امکان پورت شدن این بازی بر روی سایر پلتفرم‌ها نیز بسیار بالا است.

 

12-Crackdown 3
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

متاسفانه تا به اینجا کار کمپانی مایکروسافت شروع خوبی نداشته است و همان‌طور که اکثر شما کاربران عزیز در جریان هستید، چندی پیش کمپانی مایکروسافت مراحل تولید بازی به شدت مورد انتظار Scalebound را متوقف کرد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، باید این بازی را کنسل شده بنامیم؛ چرا که به گفته تیم سازنده، کارگردان بازی،

 

جناب هیدکی کامیا خیلی وقت است که از ساخت این بازی منصرف شده و استودیو را ترک کرده است. دقیقا چند ساعت پس از کنسل شدن بازی Scalebound، یکی از مشهورترین اینسایدرهای فضای مجازی که پیش از این انتشار تریلر بازی The Last Of Us 2 را قبل از آغاز PSX 2016 فاش کرده بود، خبر از وخیم بودن وضعیت تولید بازی Crackdown 3 داد که همین موضوع تنش میان ایکس‌باکس‌داران را بسیار زیاد کرد.

 

Crackdown 3 به عنوان یکی از جذاب‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های پلتفرم ایکس‌ باکس وان شناخته می‌شود و همواره توجه زیادی شامل حالش شده است. این بازی با قابلیت خیره کننده تخریب‌پذیری صد در صدی خود، نوید یک بخش چند نفره بسیار پرمخاطب را می‌دهد. پس از انتشار اولین تریلر بازی تا کنون اطلاعات زیادی از عنوان مذکور به اشتراک گذاشته نشده است

 

و امید داریم که در جریان سال 2017، اخبار بیشتری از آن توسط مایکروسافت به انتشار برسد. Crackdown 3 فعلا در انحصار کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان قرار دارد و طبق اطلاعات موجود، این بازی برای سال 2017 برنامه‌ ریزی شده است؛ اگر چه در حال حاضر تاریخ مشخصی برای عرضه آن بیان نکرده‌اند.

 

13- Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

بدون شک PSX 2016 را به عنوان خبرسازترین کنفرانس سال گذشته از سوی سونی می‌پنداریم؛ چرا که به قدری حجم تریلرهای منتشر شده از سوی این کمپانی در PSX 2016 زیاد بود که فضای مجازی برای چندین ساعت به شکل وسیعی تحت تاثیر قرار گرفت.

 

از انتشار تریلر Uncharted Lost Legacy گرفته تا معرفی The Last Of Us Part 2 و البته Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy! بعید می‌دانم کسی پیدا شود که نام فرانچایز محبوب و مشهور کراش بندیکوت به کوشش نخورده باشد.خیلی وقت است که سونی‌بازان در انتظار رونمایی از عنوانی هستند که ابتدای نامش با Crash Bandicoot شروع شده باشد.

 

به هرحال طبق اتفاقاتی که در جریان E3 سال‌های گذشته افتاد، کاملا قابل پیش‌بینی بود که سونی نسخه‌ای از این فرانچایز محبوب را در دست تولید داشته باشد؛ چرا که بارها و بارها به بهانه‌های مختلفی کراش بندیکوت را وارد صحنه کنفران مطبوعاتی‌اش کرد.

 

پس از معرفی این بازی، سرانجام در جریان PSX 2016 شاهد رونمایی از اولین تریلر نسخه‌ بازسازی شده کراش بندیکوت، با نام Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy بودیم که حاضران در صحنه را به زمین و آسمان کوبید. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy نیز به مانند Ace Combat 7 در انحصار کنسول نسل هشتمی سونی قرار دارد.

 

14- Shenmue III
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

اکنون چیزی بالغ بر دو سال از آغاز کمپین کیک استارتر بازی Shenmue III می‌گذرد و همان طور که می‌دانید، این بازی توانست در چند ماه ابتدایی این رویداد بودجه ساخت خود را دریافت کند. با وجود آن‌ که اکنون دو سال از معرفی بازی در E3 2015 می‌گذرد، همچنان اطلاعات زیادی از آن به اشتراگ گذاشته نشده است.

 

با این‌حال در اواسط سال 2016، کارگردان بازی رسما اعلام کرد که Shenmue III همچنان در مراحل ابتدایی توسعه خود به سر می‌برد، اما مدتی از صحبت‌های تیم سازنده نگذشت که سرانجام تاریخ انتشار بازی برای سال 2017 برنامه‌ریزی شد.این بازی در سال 2015 توانست مبلغ 6 میلیون 300 هزار دلار از سوی طرفداران آن دریافت کرده

 

و مراحل تولیدش را استارت بزند؛ با این حال طبق گفته سازندگان، هدف آن‌ها رسیدن به مبلغ 10 میلیون دلار بوده است و در این صورت قصد داشته‌اند که Shenmue III را به یک بازی جهان-باز تبدیل کنند که متاسفانه به این هدف نرسیدند. با تمامی این اوصاف، بازی Shenmue III در تاریخ نامشخصی از ماه سپتامر سال 2017 منتشر خواهد شد.

 

15- Guardians of the Galaxy: The Telltale Series
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

پیش‌تر هم اعلام کردیم که PSX 2016 فرصت بسیار خوبی برای بسیاری از سازندگان مطرح جهان بود که بازی‌هایشان را از چارچوب کنفرانس مطبوعاتی سونی معرفی کنند و آن طور که به نظر می‌رسد، استودیوی تل‌تِیل نیز از قافله جا نماند و دست به معرفی جدیدترین ساخته خود زد که این‌بار میزبان دنیای مارول و ابرقهرمانانش خواهد بود.

 

همه ما بازیکنان استودیوی تل‌تِیل را با عناوین بزرگی همانند The Walking Dead می‌شناسیم؛ بازی‌هایی که صرفا جنبه تصمیم‌گیری مخاطبان را هدف قرار می‌دهند و عموما در بخش گیم‌پلی چندان زوم نمی‌‌کنند.Guardians of the Galaxy: The Telltale Series نام آخرین دستاورد این استودیو در زمینه بازی‌های اینچنینی است که در جریان همایش PSX 2016 از آن پرده برداری شد. این بازی همان طور که از نامش پیداست،

 

پیش زمینه‌ای از فیلم سینمای موفق مارول با همین نام را هدف قرار داده است و این‌بار، محافظین کهشکان میزبان دنیای تل‌تیل خواهند بود. طق گفته سازندگان در این بازی شاهد حضور شخصیت‌های اصلی دنیای محافظین کهکشان خواهید بود، با این تفاوت که داستان متفاوتی در این بازی روایت خواهد شد.

 

البته این موضوع خبر جدیدی نیست و در تمامی ساخته‌های تل‌تِیل همین اتفاق می‌افتد و معمولا داستان و اتفاقات متفاوت‌تری نسبت به آثار سینمایی در محیط بازی جریان دارد. در مجموع بازی Guardians of the Galaxy: The Telltale Series در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شایان به ذکر است که عنوان نام برده همانند سایر بازی‌های تل‌تِیل در 5 اپیزود منتشر می‌شود.

 

16- Gran Turismo Sport
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017پس از چند سال سکوت کامل کمپانی سونی در عرضه بازی‌های ریسینگ، زمانی که نامی از Gran Turismo Sport به گوش می‌رسد ناخود آگاه توجه بسیاری از بازیکنان به سمت کنسول نسل هشتمی سونی جلب می‌شود؛ چرا که Gran Turismo Sport اولین تیری است که سونی می‌خواهد در زمینه بازی‌های مسابقه‌ای بزند

 

و همیشه اولین ضربه باید قدرتمند‌ترین ضربه سازنده‌ها باشد. Gran Turismo Sport به گفته سازندگان توجه ویژه‌ای بر روی بخش چند نفره و آنلاین بازی داشته است و از آن‌ جایی که رقیب بزرگی به اسم Forza در آن سوی میدان انتظارش را می‌کشد، Gran Turismo Sport باید خیلی تلاش کند که از این بخش سربلند بیرون بیاید؛ چرا که یک ضعف کوچک حداقل از این منظر کار دستش می‌دهد. 

 

با وجود آن که Gran Turismo Sport را حداقل از لحاظ اسمی به عنوان یک نسخه اصلی نمی‌پنداریم، اما با نمایش‌های اخیر این بازی متوجه خواهید شد که به تک تک المان‌های مربوط به نسخه‌های اصلی این بازی توجه شده است؛ اگر چه سازندگان با این نیت دست به تولید Gran Turismo Sport زده‌اند که آن را تبدیل به یک بازی E-Sport کنند.

 

به گفته سازندگان همانند نسخه‌های قبلی، تنوع بسیار زیادی در میان اتومبیل‌های بازی وجود خواهد داشت و بخش گیم‌پلی که حال و هوای شبیه‌سازی دارد هم حداقل در تریلرها خوب به نظر می‌رسد. با تمامی این اوصاف بازی Gran Turismo Sport در تاریخ 15 نوامبر سال 2017، مصادف با 25 آبان‌ماه برای کنسول نسل هشتمی سونی برنامه‌ریزی شده است.

 

17- Hellblade: Senua’s Sacrifice
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

Hellblade: Senua’s Sacrifice از آن دسته بازی‌هایی بود که پس از معرفی و انتشار اولین تریلر سینماتیک خود، حسابی سر و صدا بپا کرد تا جایی که برای مدتی طولانی در سکوت خبری یا بهتر است بگویم «آرامش خبری» فرو رفت و دیگر از آن خبری نشد. حتی برای مدتی شایعات مختلفی مبنی بر کنسل شدن مراحل تولید بازی به گوش می‌رسید؛

 

چرا که پیش از این خود تیم سازنده (استودیوی نینجا تئوری) اعلام کرده بود که بسیاری از بازی‌های در دست تولید خودشان در حال حاضر به مرحله «کنسل شدن» رسیده‌اند! به همین دلیل عده بسیاری پنداشتند که مراحل تولید بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice متوقف شده است و بدین ترتیب، عنوان مذکور برای مدتی به فراموشی سپرده شد.

 

اما مدتی از انتشار این شایعات نگذشته بود که مجموعه سازنده در تریلری، تک تک مراحل تولید بازی را به نمایش گذاشتند و در پایان تاریخ عرضه آن را برای سال 2017 برنامه‌ریزی کردند. در این تریلر تمام بخش‌ها و مراحل تولید بازی به تصویر کشیده شد تا از این طریق هواداران از عدم کنسل شدن بازی اطمینان حاصل کنند.

 

در نهایت پس از انتشار این تریلر بازهم خبر یا اطلاعات خاصی از بازی به اشتراک گذاشته نشد تا هواداران تا نیمه ابتدایی 2017 برای تجربه این بازی مورد انتظار صبر کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم عرض کردیم، بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

18- Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom را می‌توان از محدود بازی‌های نقش آفرینی سال 2017 دانست که حال و هوای منحصر به فردی دارد و تم دنیایش معمولا دست رد به سینه هواداران نمی‌زند. این بازی نیز به مانند بسیاری از عناوین حاضر در این لیست، طی کنفرانس مطبوعاتی سونی، یعنی PSX 2016 تاریخ عرضه خود را تعیین کرد

 

و با توجه به تیم سازنده‌ آن به راحتی سر از لیست مورد انتظارترین بازی‌های سال جاری درآورد. باندای نامکو (Bandai Namco) تاریخ عرضه بازی را برای سال 2017 برنامه‌ ریزی کرده است؛ عنوانی که به گفته خود سازندگان، داستان عمیق‌تری را نسبت به نسخه اول خود روایت می‌کند که همین موضوع نیز برای طرفداران نکته قابل توجهی به شمار می‌رود.

 

 به گزارش پارس ناز در مجموع بازی Ni No Kuni II: Revenant Kingdom نیز با توجه به نقش‌آفرینی بودنش و طرفداران بیشمار این سبک از بازی‌ها در لیست مورد انتظارترین عناوین سال 2017 قرار گرفت. لازم به ذکر است که Ni No Kuni II: Revenant Kingdom در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

 

19- Pyre
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

Pyre نام آخرین دست‌پخت استودیوی سوپر جاینت (Supergiant) است که پیش از این سکان رهبری دو بازی Bastion و Transistor را در اختیار داشت. Pyre نیز به مانند Ni No Kuni II: Revenant Kingdom یک بازی نقش آفرینی منحصر به فرد است که مکانیزم‌های جدیدی را ارائه می‌کند.

 

طبق گفته سازندگان، در بازی Pyre شما کنترل گروهی از تبعید‌شدگان را در اختیار دارید که به دنبال بخشش و آمرزیده‌ شدن هستند! این گروه طبق رسم و رسومات دنیای بازی در جریان مسابقه‌ای قرار می‌گیرند تا در نهایت تنها شخص پیروز به بخشش برسد. طبق گفته سازندگان، این بازیکنان هستند که تعیین می‌کنند

 

کدام یک از اعضای این دسته تبعیدی به پایان مسابقه برسند و در نهایت به هدفشان دست یابند. Pyre را می‌توان در دسته بازی‌هایی قرار داد که علی‌رغم نقش‌آفرینی بودن، همواره شما را در موقعیت‌های حساسی قرار می‌دهد و موجب می‌شود که شما تصمیماتی حیاتی بگیرید. بازی Pyre در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای رایانه‌های شخصی و کنسول نسل هشتمی سونی، یعنی پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

 

20- Sea of Thieves
معرفی برترین بازی های برگزیده سال 2017

همان طور که بالاتر هم اشاره‌ کردیم، سال 2017 شروع خوبی برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نداشت و در همین ابتدای کار شاهد لغو شدن بازی به شدت مورد انتظار Scalebound بودیم. اما خب کاملا واضح است که مایکروسافت همین‌طور دست به سینه نمی‌ایستد و قطعا برای آینده این پلتفرم برنامه‌هایی دارد؛

 

لذا Sea of Thieves نیز با همین هدف طی کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در همایش E3 2016 معرفی شد و از همان لحظه نگاه بسیاری از ایکس‌ باکس‌داران را به سمت خودش جلب کرد.Sea of Thieves یک بازی ماجراجوییِ موقتا اول شخص خواهد بود که بر پایه نبردهایی دریایی و ماجراجویی‌های اینچنینی استوار است.

 

با توجه به کنسل شدن بازی Scalebound و شرایط بحرانی بازی Crackdown 3 به نظر می‌رسد که کمپانی مایکروسافت توجه ویژه‌ای به این بازی داشته است؛ چرا که تا به این لحظه مراحل تولید آن با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشده و مایکروسافت از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خود تا پیش از آغاز E3 2017 یاد می‌کند. در مجموع بازی Sea of Thieves در تاریخ نامشخصی از ماه فوریه سال 2017 برای کنسول ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.