پارس ناز پورتال

معرفی انواع ماسک شکلات برای پوست

معرفی انواع ماسک شکلات برای پوست

معرفی انواع ماسک شکلات برای پوست 

ماسک های شکلاتی برای پوست بسیار مفید هستند. در برخی از کشورهای مرفه حمام شکلات و فستیوال های شکلاتی نیز برای همین منظور انجام می شود. ما با استفاده از گیاهان و مواد مختلف ماسکهای متنوع گیاهی برای پوستمان درست کنیم. ماسک های گیاهی بدون عوارض هستند و در بازه ی طولانی تری نسبت به داروهای شیمیایی جواب می دهند. 

 

ماسک صورت شکلات و میوه ها برای تقویت پوست

این ماسک، ماسکی عالی برای پوست خصوصاً برای تابستان است. ۵۰ گرم شکلات ذوب شده، یک موز متوسط، یک سیب، یک فنجان توت فرنگی و یک فنجان هندوانه، محتویات این ماسک هستند. همه میوه ها را با مخلوط کن، مخلوط کنید سپس شکلات را داخل مخلوط کن بریزید. حالا، کافی است در برابر خوردن آن مقاومت کنید

 

و مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت و گردن تان بمالید. اجازه بدهید که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم آن را بشویید. اگر خواستید می توانید کمی میوه بیشتر داخل مخلوط کن بریزید تا مقداری از آن را هم میل کنید.

 

ماسک صورت شکلات و آرد نخودچی برای روشن کردن پوست

این ماسک فوق العاده را برای روشن کردن پوست استفاده کنید. یک قطعه شکلات تلخ بردارید و آن را ذوب کنید. یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری کشک به آن اضافه کنید. سپس نصف لیمو را در آن آب بگیرید. اگر پوست تان خشک است، به جای آرد نخودچی، به این ترکیب خامه اضافه کنید.

 

تمام مواد را با هم مخلوط کنید، خمیر به دست آمده را روی پوست تان بمالید. بگذارید حدود یک ساعت این ماسک روی پوست تان بماند سپس با آب ولرم بشویید. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک صورت شکلات و اسکراب بلغور جو دو سر برای پوستی درخشان

برای از بین بردن چروک ها و سلول های مرده، سلامت پوست و درخشان شدن آن از این اسکراب عالی استفاده کنید. نصف فنجان پودر کاکائو، سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری خامه بردارید. همه آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید و اسکراب به دست آمده

 

را روی نواحی صورت و گردن بمالید. حالا پوست تان را با ضربات حرکت آرام انگشت به شکل دایره، ماساژ دهید. پس از یک بار ماساژ دادن اجازه دهید مخلوط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند. حالا، مخلوط را با آب گرم از روی پوست تان بشویید. این کار نه تنها باعث درخشش پوست تان می شود بلکه تأثیر آرامش بخشی نیز دارد.