پارس ناز پورتال

معرفی ارزان ترین روش ها برای لاغر شدن شما

مجموعه : رژیم و تغذیه
معرفی ارزان ترین روش ها برای لاغر شدن شما

معرفی ارزان ترین روش ها برای لاغر شدن شما 

آدم های چاق این روزها پول های زیادی برای لاغر شدن خود پرداخت میکنند غافل ازینکه برخی از روش های ساده و ارزان هم برای لاغر شدن وجود دارد. محققان می گویند افرادی که قبل از غذا دو فنجان آب می‌نوشند حدود دو کیلوگرم بیشتر از افرادی که قبل از غذا آب نمی‌نوشند لاغر می‌شوند.

 

محققان آلمانی و آمریکایی می‌گویند: این موضوع شاید به این دلیل باشد که نوشیدن آب موجب افزایش مصرف انرژی بدن می‌شود و یا این که آب به انسان کمک می‌کند تا احساس سیری کند.

 

در این مطالعه محققان ۱۱ تحقیق متفاوت را که در زمینه تاثیر نوشتن آب بر روی رژیم غذایی انجام شده بود، مورد بررسی قرار دادند.این مطالعه نشان داد که نوشیدن آب به کاهش وزن بدن کمک می‌کند.

 

برندا داوی استاد دانشکده ویرجینیا تک در آمریکا که در این مطالعه همکاری داشت می‌گوید: نوشیدن آب می‌تواند موجب بروز احساس سیری شود و به فرد کمک کند تا کالری کم‌تری مصرف کند.

 

این مطالعه همچنین نشان داد زنانی که مقدار مصرف آب خود را افزایش می‌دهند بیشتر از زنانی که کمتر از روزی یک لیتر آب می‌نوشند کاهش وزن پیدا می‌کنند.ربکا موکلبور محث محقق دانشکده بهداشت عمومی برلین در آلمان معتقد است که احساس سیری محتمل‌ترین علت این کاهش وزن است اما با این حال می گوید گرمازایی ناشی از مصرف آب نیز می‌تواند موجب کاهش وزن شود.

 

این بدان معنی است که نوشیدن آب به خودی خود مصرف انرژی بدن را افزایش می‌دهد اما نوشیدن آب میوه به دلیل این که مملو از قند است، باعث افزایش وزن می‌شود.طبق توصیه‌های ارائه شده افراد بزرگسال باید روزی ۵/۲ لیتر مایع بنوشند. این مایع می‌تواند از طریق غذا، آب و سایر نوشیدنی‌ها جذب بدن شود.

 

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال ابتلا به دیابت در زنانی که بیشتر آب می‌نوشند تا نوشیدنی‌های شیرین کمتر استبراساس این گزارش، زنانی که به اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنند احتمال بیشتری دارد که به سنگ کلیه مبتلا شوند.