پارس ناز پورتال

معجزه های گذاشتن یخ روی پوست را بدانید

معجزه های گذاشتن یخ روی پوست را بدانید

معجزه های گذاشتن یخ روی پوست را بدانید 

گذاشتن یخ روی پوست و ماساژ دادن صورت با یخ می تواند تاثیر بسیار خوبی در پوست داشته باشد. شما می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. داشتن پوستی صاف، بدون لکه، آکنه، سیاهی و گودی زیر چشم خواسته‌ی بیشتر خانم‌ها است. یک مکعب یخ ساده، کارهای عجیبی برای پوست شما انجام می‌دهد و شما را برای رسیدن به خواسته‌ی خود کمک خواهد کرد.

 

ملکه روسیه، هر روز صبح برای حفظ زیبایی و جوان نشان دادن چهره خود، روی صورت، گردن و پوستش را با کمک قعطه ای یخ مالش می‌داد.

 

یخ و زیبایی

استفاده از یخ روی صورت، مزایای زیادی دارد. تکه‌های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد. گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می‌شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می‌کند. ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته ، باعث درخشش طبیعی پوست می‌شود. همچنین به از بین بردن آکنه کمک زیادی می‌کند.

 

ماساژ یخ بر روی قسمت‌هایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آن‌ها می‌شود. اگر به‌طور مداوم، روزانه 1 تا 2 دقیقه یخ را بر روی جوش‌ها بمالید، شاهد تاثیر بی‌نظیر آن در رفع جوش‌ها خواهید بود. اگر در هنگام استفاده از یخ پوست‌تان بی حس شد، چند لحظه صبر کرده و سپس ادامه دهید. این روش کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، جوش‌ها از بین بروند.

 

توجه داشته باشید که هیچ‌وقت یخ را مستقیم روی پوست ماساژ ندهید و حتما آن را در داخل پارچه‌ای پنبه‌ای قرار داده و بعد استفاده کنید.

 

یخ باعث ماندگاری بیشتر آرایش می‌شود

استفاده از یخ، آرایش را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. ماساژ از طریق تکه‌های یخ روی پوست صورت، قبل از انجام آرایش، آن را برای مدت طولانی‌تری ماندگار خواهد کرد. به کمک یخ می‌توان پف چشم را از بین برد. وقتی تکه‌های یخ را در یک پارچه پنبه‌ای قرار دهید و آن را زیر چشمان‌تان بکشید، باعث برطرف‌شدن پف زیر چشم و ورم زیر آن می‌شود. یخ در از بین بردن خشکی چشم نیز موثر است.

 

از بین بردن آفتاب سوختگی
از بین بردن آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید یخ است. زمانی که پوست دچار آفتاب سوختگی شد، دو یا سه تکه یخ را در پارچه‌ای پنبه‌ای قرار دهید و آن را روی نواحی آسیب دیده بگدارید و به مدت چند دقیقه بمالید. در نتیجه‌ی این عمل، روی پوست شما خارشی ایجاد می شود که نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

 

ماسک منجمد
کمی آب خیار و گلاب را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و یخ ببندد. حال می‌توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی پوست خود استفاده کنید. این ماسک به کاهش چین‌وچروک صورت‌تان کمک می‌کند و به طور طبیعی منجر به روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

 

پف‌های زیر چشم را هم می‌توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده درآورید. همچنین می‌توانید آب‌میوه‌های تازه مثل پرتقال، سیب، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ درآیند و با گذاشتن آنها روی صورت‌تان به زیبایی بیشتر پوست خود کمک کنید.

 

یخ‌های آرایشی
برای لطافت بیشتر پوست، از آب لیمو و آب در قالب‌های یخ استفاده کنید.اگر می‌خواهید پوستی باطراوت و شاداب داشته باشید، مقداری چای سبز را دم کنید و در قالب‌های یخ بریزید و از خواص آن بهره‌مند شوید و یا برای از بین بردن لکه‌های پوستی مقداری آب برنج را بعد از پختن برنج کنار بگذارید تا خنک شود سپس در قالب یخ ریخته و از آن بر روی لکه‌های پوستی استفاده کنید.

 

از همه‌ی میوه‌ها می‌توان به این‌صورت استفاده کرد.برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از آب معدنی به‌جای آب ساده برای این‌کار استفاده کنید.