پارس ناز پورتال

معجزه تیم بازاریابی خلاق با ایده های نو

معجزه تیم بازاریابی خلاق با ایده های نو

معجزه تیم بازاریابی خلاق با ایده های نو 

بسیاری از تیم هـای بازاریابی که با تلاش زیادی ایده هـای نو را پیاده سازی می کنند می‌توانند بهترین قدم هـای پیشرفت را بردارند. شاید بتوان گفت در زمانی نه‌چندان دور که رسانه‌هـای اجتماعی شامل چند کانال تلویزیونی، تعدادی ایستگاه رادیویی و تعداد انگشت‌شماری مجله و روزنامه بودند، حرفه بازاریابی کار چندان دشواری بـه نظر نمی‌آمد

 

و افراد می‌توانستند با صرف مدت زمان نه‌چندان زیادی، در این حرفه کارآمد شوند‌ اما در دنیاي امروز که سیل عظیمی از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، صفحات مجازی، نرم‌افزارهای هوشمند و … مردم جهان را احاطه کرده‌اند و در دست بیشتر افراد جهان یک گوشی هوشمند قرار دارد که از طریق آن با شبکه‌هـای بی‌پایان دیجیتال همراه میشوند، کار بازاریابی و تبلیغات سمت و سویی خاص خود را یافته است و نیاز بـه شیوه‌ها و تخصص‌هـای مخصوص بـه خود دارد،

 

بـه این معنا که با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌ها و اصول تبلیغات و بازاریابی نیز متحول شده است و این ابزار جدید اما کارآمد در دنیای تبلیغات، روش‌ها و اصول متناسب با خود را می‌طلبند. بـه همین منظور نیز در این گزارش چند اصل مهم تبلیغات در عصر دیجیتال را برخواهیم شمرد:
معجزه تیم بازاریابی خلاق با ایده های نو

اهداف کسب‌و‌کار خود را روشن کنید

دنیای دیجیتال امکانات زیادی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد، اما باید توجه داشت که بـه صورت همه ی ي‌‌جانبه نمیتوان از همه ی ي این موقعیت‌ها استفاده کرد، بلکه هر کسب‌وکاری باید با توجه بـه نیازهای خود، نسبت بـه کاربرد ابزارهای دنیای دیجیتال در فعالیت‌هـای بازاریابی خود اقدام کند. برای رسیدن بـه چنین جایگاهی نیز در درجه اول باید اهداف کسب‌وکار

 

خود را روشن کنید. با نوشتن این اهداف، مسیر راه شما مشخص خواهد شد و نوع کاربرد و هزینه‌هـای احتمالی شما در روند استفاده از بازاریابی دیجیتال مشخص می‌شود.

 

تشکیل یک تیم خلاق و نوآور

مدیران بازاریابی افرادی هستند که فرصت کمی دارند و بـه‌شدت مشغول بـه کار هستند، انها باید کنترل همه ی ي‌جانبه‌ای بر بازار داشته باشند و در عین حال فرصت‌هـای کسب‌وکار را شناسایی کنند، طراحی روند تبلیغاتی، راه‌اندازی کمپین‌هـای بازاریابی و … نیز از جمله کارهایی محسوب میشوند که این افراد درگیر انها هستند،

 

بنابراین این یک واقعیت انکارناپذیر است که هیچ مدیر بازاریابی بـه‌تنهایی نمی‌تواند از عهده وظایف خود بر بیاید، این امر خصوصا در زمینه بازاریابی دیجیتال که دامنه گسترده‌تری نیز دارد، بیشتر خود را نشان میدهد، بنابراین یکی از مهمترین اصول بازاریابی دیجیتالی، استخدام یک تیم تبلیغاتی کارآمد، متخصص و خلاق است. افراد این تیم باید

 

بـه خوبی با دنیای دیجیتال و ابزارهای آن آشنایی داشته و بـه صورتی حرفه‌ای در این رشته آموزش دیده باشند. خصوصا داشتن تحصیلات آکادمیک در کنار تجربه کاری می‌تواند تیم خلاق و کارآمدی را تشکیل دهد.

 

جدا کردن مفهوم استراتژی از نوآوری

آن انچه در بسیاری از شرکت‌هـای تبلیغاتی اتفاق می‌افتد، اشتباهی است که حاصل ترکیب دو مفهم استراتژی و نوآوری است، در حالی‌که این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و هر یک نیاز بـه روش‌هـای خاص خود را دارند. یک کسب‌و‌کار موفق در عصر دیجیتال، باید گروه نوآور و خلاق خود را در تیمی جداگانه بـه کار واگذارد و تیم دیگری را نیز برای تعیین استراتژی‌هـای

 

اصلی شرکت تعیین کند؛ شایان ذکر است که در تعیین استراتژی‌هـای شرکت، باید اهداف کلی کسب‌وکار را در نظر داشته و در نهایت راهکارهای تیم خلاقیت را متناسب با انها بـه کار گیرد.بنابراین آن چـه در تعریف استراتژی مهم است، در وهله اول خلاقیت و نوآوری نیست، بلکه هماهنگی با اهداف است، بـه این معنا که بعد از تعیین استراتژی‌هاست که باید بـه دنبال یافتن نکات خلاقانه باشیم، البته خلاقیت‌هایی که در راستای اهداف و استراتژی‌هـای تعریف شده باشند.