پارس ناز پورتال

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیز

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیز

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیز

برخی از اتفاقات در دنیا هستند که خلاف واقعیت و تصور ما هستند اما رخ می دهند و برخی از آن ها ریشه علمی نیز دارند.مانند اتفاقات زیر که واقعا عجیب هستند. 

 

ماجرای مرگ کاری بورن

در سال 1902 اهالی ولز در میدان اصلی شهر جمع شده بودند تا شاهد اعدام جوانی باشند بنام” کاری بورن” این جوان بدبخت از شهر دیگری برای کمک به یک زن بیوه به ولز آمده بود. وی تازه از شهر آمده بود و در زمین زراعتی آن زن کار می‌کرد و در مقابل دستمزد ناچیزی می‌گرفت.

 

یکروز دو ولگرد ولزی جلوی او را گرفتند و هرچه پول داشت از او دزدیدند چون کسی را در شهر نداشت او را کتک زدند. سپس وی را به کلانتری برده و ادعا کردند او از آنها پول دزدیده است!!مردم ولز هم که همه باهم متحد بودند در کمال ناباوری و ناداوری رای به مرگ او دادند!!!!! آن جوان سحرگاه بروی چوبه دار قرار گرفت به خاطر گناهی که مرتکب نشده بود…. قبل از انجام مراسم مامور اعدام به او گفت آخرین حرفت را بزن…

 

وی ناگهان یک دست خود را بالا برد و گفت: ” همه شما میدانید من بیگناهم. اما بیجهت محکوم به مرگ شدم. من از خداوند میخواهم برای اثبات بیگناهی من بعد از مرگم هیچ گیاهی بروی قبر من رشد نکند ” در همین لحظه مامور اعدام دسته طناب دار را کشید و جوان بی گناه آهسته آهسته جان داد…

 

وی را خاک کردند دوهفته بعد از مرگ او کشیش های کلیسا چیز عجیبی را متوجه شدند!! آنها در کمال ناباوری متوجه شدند روی تمام قبرها پر از گل و گیاه شده در حالی که قبر این جوان همچنان عاری از علف است. شایعه هایی به سرعت در شهر پیچید که وی بیگناه بوده و آخرین خواسته وی قبل از مرگش اجابت شده!! مقامات کلیسا دستپاچه شدند و سریع رویه خاک را با یک خاک قویتر عوض کردند.

 

اما سودی نداد. در چندین سال بعد زمین را تا عمق 60 سانتیمتری کندند و خاک را عوض کردند اما قبر همچنان خالی از هرگونه گیاه بود. گیاهانی که بروی آن میگذاشتند ( به صورت نهال ) بعد از چند روز به یکباره بی دلیل خشک می‌شد!!

 

تا اینکه نسلهای بعدی کشیشها گذاشتند قبر به حالت طبیعی خود باشد تا مردم از این اتفاق عبرت بگیرند و دروغ نگویند مردم آنجا میگویند عاقبت کسانی که دستور به اعدام وی دادند خوش نبوده است.
مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزروح خبیث قبرستان گریفرایرز

قبرستان گریفرایرز در ادینبرو محل رفت و آمد یک روح بسیار خبیث است. محل دقیق حضور این روح، قبر جورج مکنزی، وکیل اسکاتلندی قرن ۱۷ ام، است. وی فردی است که باعث شد ۱۸۰۰۰ تن از مخالفان شاه چالرز دوم اعدام شوند و به همین دلیل هم لقب «مکنزی خونخوار» را به او داده بودند.

 

اما به نظر می رسد مکنزی پس از مرگ هم دست از وحشیگری و خباثت برنداشته است. در سال ۱۹۹۹، یک مرد بیخانمان برای حفظ خود از سرما وارد قبر مکنزی شد. اما وقتی خواست داخل تابوت شود اتفاق وحشتناکی افتاد. تابوت ناگهان در هم شکست و مرد بیخانمان که وحشت زده شده بود،

 

در حالی که گرد و خاک استخوان های جسد به تمام تنش چسبیده بود، پا به فرار گذاشت. از آن سو مرد دیگری که از آن حوالی می گذشت با دیدن وضعیت مرد بیخانمان دچار وحشت شد و فکر کرد روح دیده است. اما روح واقعی هنوز خود را نشان نداده بود. چیزی نگذشت که مردم ناحیه ادعا کردند روح خشمگین مکنزی را در اطراف قبرش دیده اند.

 

کار به جایی رسید که شورای شهر ورود عموم را به قبرستان ممنوع اعلام کرد تا این که جان-اندرو هندرسون، راهنمای تور محلی، یک تور رسمی بازدید از ارواح به راه انداخت. از آن زمان تا کنون، ۳۵۰ نفر ادعا کرده اند که یک روح خبیث در حالی این قبر به آن ها حمله کرده است و زمزمه هایی از آسیب های جدی مثل شکستگی استخوان افراد وجود دارد. ۱۷۰ نفر هم طی تور بازدید از ارواح از ترس از حال رفته اند.

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیز

لوحه یادبود اسرآرامیز

اهالی شهر «ماریون» در ایالت اوهایو امریکا، مدتهاست که به پدیده عجیب یک لوحه یادبود اسرآرامیز که در گوشه شرقی گورستان شهر واقعاست خو گرفته‌اند. این لوحه یادبود اثر جالب توجهی است از یک ستون باپایه‌ای از سنگ خارای سفید که با ظرافت بصورت مخروطی و نوک تیز در آورده شده

 

و یک سنگ تقریبا کروی شکل از جنس سنگ خارای سیاه که روی آن قرارگرفته و بیش از سه فوت قطر دارد، تشکیل شده است، البته با ذکر این توضیح که ستون فوق در سال 1897 بر مزار «چارلز مرچانت» و 6 عضو خانواده‌اش گذاشته شده است. یک روز صبح در اواسط تابستان کارگری متوجه شد این کره مرمری سیاهرنگ که بسیار هم سنگین است، در بالای ستون جابجا شده است.

 

این سنک که صدهاپوند وزن دارد یقینا چندین سانتیمتر حرکت کرده بود. چرا که نقطه ای درزیر این کره که جسم فوق (تقریبا کروی می‌باشد) را به ستون پایه آن محکم میکرد نمایان بود. این نمی‌توانست کار اشخاص لاابالی که گه گاهگاهی از این شوخیها میکنند، باشد..

 

چرا که برای جابجائی این سنگ به جرثقیل نیاز بود. مسئولین قبرستان به منظور متوقف کردن هر گونه چرخش اضافی سرب مذاب به داخل فرورفتگی بالای ستون ریختند و آن دو را بهم محکم کردند.ولی دو ماه بعدکره سیاه بزرگ باز هم حدود 10 سانتیمتر دیگر چرخیده بود و باز هم نقطه مربوطه در قسمت پائین و جانبی کره مثل دفعه قبل در معرض دید قرار گرفته بود!!!

 

در میان جمع کثیر اشخاص کنجکاوی که برای تماشا و ابراز تعجب آمده بودند چند دانشمند هم دیده می‌شد، یکی از آنها که زمین‌شناس بود بعد ازبررسی قرائن به این نتیجه رسید که حرکت این سنگ بزرگ به علت تصاعد نامعادل بوده است. یعنی یکطرف سنگ که رو به خورشید قرار داشته از طرف دیگر آن که در سایه بوده گرمتر می‌شده و باعث حرکت این سنگ غول‌پیکر شده است.

 

دیگران به خورده‌گیری از این نظریه پرداختند، چرا که اگر علت چرخش این بوده این سنگ بایستی بطرف جنوب حرکت میکرد. در حالیکه در این مورد، چرخش بسوی سمت مقابل آن انجام شده بود!! بعد از درج یک رشته مقالات در روزنامه و مجلات وسروکله زدنهای بسیار درباره علت چرخش این سنگ، این لوح یادبود به فراموشی سپرده شد.

 

هنوز عده معدودی برای بررسی آن می‌آیند و سعی دارند که برای آن تعریفی را پیدا کنند… ولی کره مرمرین سیاه گورستان «ماریون» همچنان به چرخش گاه و بیگاه خود ادامه میدهد.مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیززندانی ناشناخته
یک زندانی ناشناس در زمان سلطنت لویی چهاردهم پادشاه فرانسه، در تمام مدتی که در زندان نگهداری می‌شد ،حتی تا زمان مرگ یک ماسک آهنین می‌پوشید. این فرد در زندان‌های گوناگونی، از جمله زندان معروف باستیل زندانی بود و در تمام این مدت هرگز ماسک آهنین خود را برنداست.

 

او سرانجام در نوامبر سال 1703 در حالی‌ که ماسک بر چهره داشت، در زندان درگذشت. گزارش شده است که هیچ ‌کس چهره این مرد را ندید، زیرا او همیشه چهره خود را با ماسک می‌پوشاند. نقل کنندگان این داستان به ماسک این مرد ماسک آهنین می‌گفتند و او را مردی با مساک آهنین صدا می‌زند.

 

سوابق نشان دهنده آن است که این مرد از سال 1669 زمانی که وزیر لویی چهاردهم این زندانی را در اختیار رئیس زندان پیگنرول قرار داد، در زندان بود.داستان دیگری که نقل شده، بیانگر آن است که نام اصلی این زندانی یوستاوداجر بود. بنا بر این داستان، به دستور رئیس زندان، برای او سلولی تهیه کردند

 

که دارای دری با یک دریچه کوچک بود. این در به این منظور ساخته شده بود که کسی نتواند صدایی از داخل سلول این زندانی بشنود. تنها کسی که به دیدار زندانی می‌آمد، رئیس زندان بود. در واقع رئیس زندان هنگام فرا رسیدن وقت غذا، خودش برای این زندانی غذا می‌برد. این زندانی با هیچ‌کس صحبت نمی‌کرد، مگر در مواردی که نیاز به وسیله‌ای ضروری داشت.

 

هنگامی که این مرد از دنیا رفت، تمام اموال و وسایلی که به او تعلق داشت، نابود شد. تا به امروز هنوز هیچ ‌کس نمی‌داند این زندانی اسرارآمیز واقعاً چه کسی بود و به چه گناهی زندانی شده بود
مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزانسان های گرگ نما

نام سندرم گرگینه «Werewolf»، برخاسته از افسانه‌های اساطیری است. این بیماری می‌تواند به صورت موضعی باشد و یا به صورت فراگیر کل بدن و اندام‌های یک شخص را درگیر کند. تقریبا همه سطح پوست بدن انسان به جز کف دست، پاها و چشم از مو پوشیده شده است ولی تعداد موها و نیز ضخامت، رنگ، سرعت رشد مو و میزان پیچ‌خوردگی مو در هر منطقه بدن با منطقه دیگر تفاوت دارد

 

و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. سندرم گرگینه می‌تواند خفیف یا شدید باشد. درحال حاضر فقط 50 نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند. 

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزگراز وحشی غول پیکر!

گرازهای وحشی اگر در شرایط خوبی از نظر تغذیه و تهدید نشدن توسط شکارچی‌های دیگر قرار نگیرند، معمولا جزو حیوانات غول پیکر دسته‌بندی می‌شوند و رشد سریعی دارند؛ اما این گراز وحشی که در این مطلب در گجت نیوز به سراغ آن رفته‌ایم، بزرگترین گرازی است که به‌صورت رسمی در جهان ثبت شده است

 

و جالب اینجاست که یک شکارچی یازده ساله (همان پسری که در تصویر قرار دارد)، این موجود ترسناک و غول پیکر را شکار کرده است!وزن این گراز معادل ۱۰۵۱ پوند (حدود ۴۷۷ کیلوگرم) بوده است و برای طول آن از نوک پوزه تا انتهای دم، رقمی معادل ۹.۴ فوت (کمی کمتر از ۳ متر) به ثبت رسیده است!مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزبیماری پوست آبی

استفان بیبوروسکی «Stephan Bibrowski»، که در سال ۱۸۹۱ در لهستان به دنیا آمد، یکی از مبتلایان به این بیماری بود. مادر او تصور می‌کرد که بیماری او ناشی از مجروح شدن شوهرش به وسیله یک شیر می‌باشد. مادر استفان او را موجود پلیدی می‌دانست. و به همین خاطر وقتی استفان ۴ ساله بود،

 

او را به یک گروه نمایشی آلمانی داد. در سال ۱۹۰۱ او به آمریکا رفت و در آنجا هم مشغول نمایش و اجرای حرکات ژیمناستیک شد.با وجود بیماری و وضعیت محدودکننده ظاهر، از او به عنوان یک جنتلمن خوش‌پوش و کسی که قادر بود به پنج زبان مختلف صحبت کند، یاد می‌شود. در سال ۱۹۲۰ او به آلمان رفت و سرانجام در سال ۱۹۳۲ بعد از یک سکته قلبی درگذشت.

 

در سال 1960 در ایلات کنتاکی آمریکا خانواده‌ای زندگی می‌کردند که پوست بدن آن‌ها به رنگ آبی بود. از این رو این خانواده به نام «خانواده آبی» معروف بودند. این ویژگی نسل به نسل در این خانواده انتقال یافت. این بیماری زمانی بروز می‌کند که فرد بیش از اندازه در معرض ترکیبات شیمیایی نقره قرار گیرد و یکی از بدترین علائم آن آبی شدن پوست یا متمایل شدن رنگ آن به خاکستری است.

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزقارچ های نورانی

ﺣﺪﻭﺩ ۲۳۰۰ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ، ﻓﯿﻠﺴﻮﻑ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ، ﺍﺭﺳﻄﻮ، ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪ ﭼﯿﺰﯼ ﮔﻪ ﺍﻭ “ﺁﺗﺸﯽ ﺳﺮﺩ” ﻧﺎﻣﯿﺪ، ﺍﺯﻣﯿﺎﻥ ﭼﻮﺏ ﻫﺎﯼ ﭘﻮﺳﯿﺪﻩ ﯼ ﺟﻨﮕﻞ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﯼ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺗﺎﺑﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ . ﭘﺪﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﻃﻮﻝ ﺳﺎﻝ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۷۱ﮔﻮﻧﻪ ﻗﺎﺭﭺ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

 

ﭘﺮﻭﺳﻪ ﯼ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﺎﺑﻨﺪ؟ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻨﺘﺸﺮﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻭ ﺑﺮﺯﯾﻠﯽ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﮏ ﺗﺎﺑﻠﻮﯼ ﻧﺌﻮﻧﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﯿﺪﺭﺧﺸﻨﺪ ﺗﺎ ﺣﺸﺮﺍﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺯﻧﺒﻮﺭ ﻭ ﺳﻮﺳﮏ ﻭ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﻭ ﻣﮕﺲ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﮐﻨﻨﺪ .

 

ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻫﺎﮒ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﺭﺍ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﻗﺎﺭﭼﻬﺎﮐﻤﮏ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻓﻬﻤﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﻧﻮﺭ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺗﺎﺑﺶ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺗﺎﺑﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻣﺎﯾﯽ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﯿﺸﻮﺩ ! ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﺎﺑﺶ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﯼ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻓﻘﻂ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ. ﺩﺭﮎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺭ ﺍﮐﻮﺳﯿﺴﺘﻢ ﺟﻨﮕﻠﯽ ﺍﯾﻔﺎ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ .

 

ﺑﺪﻭﻥ ﻗﺎﺭﭺ ﻫﺎ ﺳﻠﻮﻟﺰ ﺩﺭ ﻓﺮﻡ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎﻗﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺧﻪ ﯼ ﮐﺮﺑﻦ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ . ﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﮐﻮﭼﮏ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزدریاچه ای به رنگ صورتی!

ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﻫﯿﻠﯿﺮ ‏( Hillier‏) ؛ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺭﻧﮕﯽ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﻟﺠﺰﺍﯾﺮ Recherche، ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺍﺯ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪﻫﺎﯼ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﺭﺗﺒﺎ ‏( Retba‏) ﺩﺭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ ﻭ ﺣﻮﺿﭽﻪﻫﺎﯼ ﻧﻤﮏ ﺩﺭ ﺧﻠﯿﺞ ﺳﺎﻧﻔﺮﺍﻧﺴﯿﺴﮑﻮ، ﺭﻧﮓ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﻫﯿﻠﯿﺮ ﮐﺎﻣﻼ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺖ ﺍﺳﺖ .

 

ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻧﮓ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺭﻧﮓ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﺭﮔﺎﻧﯿﺴﻢﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﺧﺰﻩﻫﺎ ﻭ ﺭﻧﮕﺪﺍﻧﻪ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ . ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺭﻧﮓ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﺎﮐﺘﺮﯼﻫﺎﯼ ﻗﺮﻣﺰ ﻧﻤﮏ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺭ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﻧﻤﮏ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻧﮓ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ

 

ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺤﺖ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﻮﺿﯿﺢ، ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ، ﻏﻠﻈﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﻢ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺬﯼ ﻭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﮐﺘﺮﯼ ﻫﺎ ﻭ ﺟﻠﺒﮏ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺭﻧﮓ ﺩﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﺁﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ.

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیزاسکلت زنده

“ایزاییک اسپراگ” را همه به اسم اسکلت زنده میشناختند درسال 1841 در ماساچوست به دنیا آمد. او در 44 سالگی فقط 19 کیلوگرم وزن داشت !!! او قبل از سن 12 سالگی که رشد طبیعی داشت به ورزش شنا علاقه ی بسیاری داشت و بعد از این سن ، ناگهان وزن او به طرز عجیبی کم شد که پزشکان دلیل این امر را شنای بیش از حد او میدانستند. او بیشتر عمر خود را در سیرک ها گذرانید.

مطالب جالب و واقعیت های علمی شگفت انگیز

 

برترین ها