پارس ناز پورتال

مصرف زردچوبه با این داروها بطور همزمان ممنوع

مصرف زردچوبه با این داروها بطور همزمان ممنوع

مصرف زردچوبه با این داروها بطور همزمان ممنوع 

زردچوبه اگر با این داروها مصرف گردد موجبات ناراحتی بوجود می آید پس با رعایت این نکات به حفظ سلامتی خود کمک کنیم. در حالیکه این ادویه دارای سابقه طولانی اثرات مفید برای سلامتی شماست، باید توجه داشت که ممکن است مصرف آن برای همه مفید نباشد.

 

اخیرا در باره فواید زردچوبه برای درمان موثر بسیاری از دردها و بیماریها زیاد حرف زده می شود، و اگرچه که این ها همه درست هستند، اما استفاده از زردچوبه با بعضی از داروها اصلا توصیه نمی شود.

اگر به میزان زیاد زردچوبه مصرف کنید و یا با بعضی از داروها آنرا بخورید، می تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

 

زردچوبه را در بسیاری از غذاها استفاده می کنید، و ماده موثره «کرکومین» آن خاصیت ضد التهاب، ضد اکسیده شدن، و ضد سرطان دارد اما این ها همه درست، زردچوبه خاصیت رقیق کننده خون نیز دارد، و اگر با دیگر داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین، یا پلاویکس خورده شود می تواند عکس العمل های شدید ایجاد کند.

 

اگر شما مبتلا به بیماری قند هستید و دارو مصرف می کنید، توجه داشته باشید که استفاده از زردچوبه می تواند اثر این داروها را تقویت کند و شما را با خطر افتادن قند خون روبرو کند.

 

عوارض آن می تواند سرگیجه، لرزش، سیاه رفتن چشم و حتی مختل شدن قدرت فکر کردن باشد.عکس العمل های آلرژیک هم می تواند خطر دیگر استفاده از زردچوبه باشد، مانند تنگی نفس، خارش و کهیر.

 

اگر اسید معده شما زیاد است و شما دارو مصرف می کنید، به شما توصیه می شود که از خوردن زردچوبه خودداری کنید زیرا اسید معده را افزایش می دهد. این می تواند باعث تهوع، ترش کردن و درد معده شود.داروهای دیگری که استفاده آنها با زردچوبه توصیه نمی شود عبارتند از زنتک، تاگامت، پپسید و اومه پرازول.

 

در صورتی که در این باره نگرانی دارید، حتما با دکتر خود تماس بگیرد، و به یاد داشته باشید هنگام شک داشتن، مشاوره پزشکی بهترین راه است.