پارس ناز پورتال

مصرف انجیر و این همه خاصیت مفید

مصرف انجیر و این همه خاصیت مفید

مصرف انجیر و این همه خاصیت مفید 

انجیر خواص بسیار زیادی دارد که همیشه به آن ها اشاره شده است. اگر شما در وعده صبحانه مربای انجیر مصرف کنید انرژی کل روز خود را بدست اورده اید. انجیر با نام علمی Ficus carica در استان لرستان بخش زیودار-استان فارس روستای آبسرد-استان فارس شهرستان استهبان-استان فارس شهرستان نی ریز-استان فارس روستای کرفت-استان فارس روستای شاخون-

 

استان مازندران شهرستان گلوگاه-استان لرستان شهرستان پلدختر(روستای امامزاده بابازید)-استان مازندران شهرستان گلوگاه (بخش مرکزی گلوگاه) و استان خراسان جنوبی شهرستان طبس روستای چیروک کاشت میشود.

 

مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است.به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

حفظ رطوبت پوست
خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

 

کمک به هضم غذا و کاهش وزن
انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

مقابله با سرطان پوست
انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال ۲۰۱۲ مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاهش فشار خون
انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

 

محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.