پارس ناز پورتال

مشکل مالی بزرگ در شرکت گوگل

مشکل مالی بزرگ در شرکت گوگل

مشکل مالی بزرگ در شرکت گوگل 

گوگل روی تبلیغات کلیکی حسابی حساب باز کرده است و در حال حاضر برای شرکت گوگل مشکل ایجاد کرده است و همه مدیران به دنبال حل آن هستند. مهم ترین منبع درآمد گوگل – یعنی تبلیغات در جستجو – اخیرا با مشکل مواجه شده است. یکی از بزرگترین مشکلات فعلی شرکت گوگل این است که درآمد حاصل از کلیک بر روی آگهی های روی صفحه جستجو رو به کاهش گذاشته است.

مشکل مالی بزرگ در شرکت گوگل

بخش بزرگی از این مشکل از آنجا ناشی می شود که آگهی دهندگان نمی خواهند به همان اندازه برای تبلیغات در تلفن های همراه صرف کنند؛ زیراخریدارانی که در تلفن های همراه خود بر روی آگهی ها کلیک می کنند، کمتر محتمل است که پس از کلیک خود خرید کنند. 

 

بیشتر آگهی دهندگان گوگل شرکت هایی هستند که می کوشند محصولات خود را به کاربرانی بفروشند که آن محصولات را در گوگل جستجو می کنند؛ اما فروشگاه های آنلاین آنها معمولا بر روی تلفن های همراه چندان جذاب نیست. از این رو، آنها، برعکس کامپیوترهای رومیزی، بر روی گوشی های هوشمند با کاهش خرید مواجه می شوند.

 

اما گوگل طرحی دارد که بدون مجبور کردن آگهی دهندگان به بهبود فروشگاه های آنلاین خود، ارزش آگهی های عرضه شده بر روی تلفن همراه را افزایش دهد.

 

«Local inventory ads» را وارد کنید.

 

گوگل این محصول جدید تبلیغاتی را سال گذشته برای کمک به تردد رانندگان خرده فروش به سوی فروشگاه های فیزیکی آنها راه اندازی کرد. برندهای تجاری مانند REI یا سرز [Sears] می توانند آگهی های خود را بر اساس محل و در دسترس بودن محصول جستجو شده در فروشگاه خود هدف گذاری کنند.

 

برای مثال، اگر کسی «دوچرخه» را بر روی تلفن همراه خود جستجو کند، یک آگهی REI با عکسی از یکی از محصولات آنها و اطلاعات در مورد اینکه کدام دوچرخه ها را در موجودی خود دارند ظاهر خواهد شد.

 

خریداران به جای سفارش آنلاین محصول می توانند تمایل خود برای حضور مستقیم در مکان فیزیکی فروشگاه و خرید بی واسطه محصول مورد نظر را برآورده سازند.

 

گوگل می گوید این تبلیغات موجودی محلی موثر است. طبق گفته شرکت سرز، بین 10٪ تا 18٪ از کلیک ها بر روی تبلیغات حاصل از جستجو منجر به بازدید از فروشگاه می شود، شرکت نویسد: در یک پست وبلاگ چهارشنبه صبح است. شرکت سرز پیش تر، در یکی از پست های وبلاگی خود اعلام کرده که به لطف تبلیغات موجودی محلی، بازدیدکنندگان 1240 فروشگاه آنها بیش از 122٪ افزایش داشته است.

 

آگهی دهندگان بسیار مشتاق به نظر می رسند.طبق گفته دیوید باکلی، رئیس قسمت بازاریابی فروشگاه های محلی سرز، «این بهترین روش برای جستجوی محصول بر روی تلفن همراه است»و «چیزی بهتر از این را نمی توان تصور کرد».

 

گوگل همچنین می گوید که در تعداد افرادی که به جای جستجوی کلی، محصولات یا خدمات را در منطقه خود جستجو می کنند، افزایش چشمگیری وجود داشته است.به گفته گوگل «سود جستجوی این شرکت از “نزدیکی من” از سال 2011 حدود 34 برابر، و نسبت به سال 2014 دو برابر افزایش داشته است».

 

«در سه ماه آخر سال 2014 اکثریت قریب به اتفاق افراد –یعنی 80%- از تلفن های همراه خود برای جستجو استفاده کرده اند.گوگل با به کنترل گرفتن این روند با تبلیغات موجودی محلی، شیوه جدیدی را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند که جستجوها از طریق تلفن همراه را به سوی خریدهای واقعی هدایت می کند.و این، به نوبه خود، خبر خوبی برای سود کلی گوگل است.