پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مشکل آنتن دهی اپراتورها پس از 20 سال

مشکل آنتن دهی اپراتورها پس از 20 سال

مشکل آنتن دهی اپراتورها پس از 20 سال 

اکنون که 20 سال از فعالیت اپراتورهای موبایل در ایران می گذرد همچنان شاهد مشکل در آنتن دهی در شهرها هستیم که جای بسی تامل دارد. حدود 20 سال پیش بود که گوشی های موبایل وارد ایران شد. امروزه اپراتورهای تلفن همراه ضمن ارائه خدمات پایه به میلیون‌ها مشترک خود، اینترنت پهن باند را هم در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

مشکل آنتن دهی اپراتورها پس از 20 سال

اما داستان اختلالات آنتن دهی اپراتورها و قطع و وصلی مکالمات همچنان ادامه دارد.بر اساس آمار منتشر شده تعداد مشترکان فعال تلفن همراه در ایران به مرز 80 میلیون نفر نزدیک شده و بحث آنتن دهی برای آنها موضوع جدیدی نیست و این قضیه سر دراز دارد. تفاوتی نمی‌کند که مشترکان از سرویس کدام اپراتور استفاده کنند

 

و دارندگان هر یک از سیم کارت‌ها بارها با چنین مشکلاتی روبرو شده‌اند. گاهی اوقات پیش می‌آید که در برخی نقاط خاص به دلیل قرار گرفتن در نقطه کور یا فاصله زیاد از بی تی اس های اپراتور شاهد چنین مشکلاتی باشیم اما گستردگی این اختلالات قابل توجیه نیست.

 

وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس هم در مقاطع مختلف از این قبیل مشکلات ابراز نارضایتی کردند. به نظر می‌رسد که این روزها اپراتورها تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات اینترنت همراه گذاشته‌اند و به کیفیت سرویس‌های پایه توجه کمتری صورت می‌گیرد و در نتیجه بعد از گذشت دو دهه از ورود موبایل به ایران هنوز هم اپراتورهای تلفن همراه در ارائه ابتدایی‌ترین خدمات خود یعنی مکالمه صوتی با کاستی‌هایی روبرو هستند.

 

در سال‌های اخیر دولت اپراتورها را موظف کرد تا طرح‌هایی مانند رومینگ ملی و ترابرد پذیری را اجرا کنند اما بعید به نظر می‌رسد که وقتی یک اپراتور در ارائه سرویس به مشترکان خود با مشکل مواجه است بتواند به مشترکان اپراتورهای رقیب خدمات مناسبی را ارائه بدهد.

 

آمار منتشر شده در خصوص میزان آنتن دهی اپراتورها

وزارت ارتباطات آماری را در این مورد منتشر کرده که می‌تواند جالب باشد. طبق این آمار رسمی تا پایان بهار 95 میزان موفقیت اپراتور اول یا شرکت ارتباطات سیار در برقراری مکالمات 46.16 درصد و متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه از سوی همراه اول 98.76 درصد بوده است.

 

همچنین میزان مکالمات موفق در اپراتور دوم یا ایرانسل 47.51 درصد و متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه 98.67 درصد اعلام شده است و در نهایت میزان موفقیت اپراتور سوم یا رایتل نیز در زمینه برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه 99.53 درصد، میزان مکالمات موفق حین جابجایی 99.91 درصد و درصد قطع مکالمات در شبکه سیار 0.45 درصد بوده است.

 

البته مشخص نیست که این آمار تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد اما حقیقت این است که اختلالات آنتن دهی اپراتورها همواره برای مشترکان مشکلاتی را به وجود آورده و نیازمند توجه بیشتری از سوی اپراتورهای تلفن همراه خواهد بود.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ