پارس ناز پورتال

مشکلات درونی و تاثیر در کاهش میل جنسی زوجین

مجموعه : حذف شده است
مشکلات درونی و تاثیر در کاهش میل جنسی زوجین

مشکلات درونی و تاثیر در کاهش میل جنسی زوجین 

سرد مزاجی و کاهش میل جنسی مشکلی است که بسیاری از زوج های جوان و میانسال را با خود درگیر نموده است،برای حل نمودن این مشکلات باید فورا اقدام نمود وگرنه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. بسیاری از افراد درگیر میل جنسی کم و یا عدم داشتن میل جنسی هستند و این موضوعی است که باید درباره اش صحبت شود.

 

بیماران زیادی هستند که بخواهند به میل جنسی به عنوان یک مشکل اساسی اشاره کنند، مگر از آنها سوالات خصوصی پرسیده شود تا حقیقت خود را نشان دهد: خانم هایی هستند که از نزدیکی با همسرشان وحشت دارند و ترجیح می دهند بخوابند، مرد هایی که توان نعوظ ندارند و ماه ها یا سال ها رابطه ای صمیمی با همسرشان ندارند.

 

برایم عجیب است که بسیاری از مردم با مشکلی بزرگ مانند کاهش میل جنسی کنار می آیند چون فکر می کنند طبیعی است و به خاطر بالا رفتن سنشان است. چون یک چیز شایع است به معنای طبیعی بودنش نیست. کار من به عنوان پزشک طب کاربردی ریشه یابی مشکلات سلامتی چون کاهش میل جنسی است. بنابراین به جای اینکه قرص استفاده کنیم چرا علت اصلی مشکل را متوجه نشویم؟

 

در ادامه می خواهم برای شما علل شایع کاهش میل جنسی که در بیمارانم مشاهده کردم را بیان کنم:

 

۱- کمبود آهن
آهن برای رساندن اکسیژن به سلول ها نیاز است. اگر سطح آهنتان پایین باشد، من متوجه شده ام که یکی از نشانه های کاهش میل جنسی است. من توصیه می کنم آزمایش دهید تا سطح آهن و فریتین سنجیده شود تا متوجه شوید باید کدام را افزایش دهید.

 

چکار کنیم: اگر سطح آهنتان پایین است باید متوجه شوید که علت اصلی چیست. توصیه می کنم ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا با معاینه متوجه شود مشکل خونریزی داخلی نباشد. همین که این موضوع روشن شد شروع به خوردن غذاهای سرشار از آهن کنید مانند جگر، گوشت گاو و همینطور سبزیجاتی مانند اسفناج و چغندر راهی مناسب برای افزایش آهم دریافتی بدن هستند.

 

۲- خستگی آدرنال
خستگی آدرنال زمانی اتفاق می افتد که مغزتان به وضوح با غدد آدرنال صحبت نمی کند. مشکل مغز با آدرنال باعث می شود سطح هورمون کورتیزول یا خیلی بالا برود یا خیلی کاهش پیدا کند در نتیجه فرد احساس ناتوانی می کند و بیشتر ترجیح می دهد غذا بخورد تا اینکه رابطه جنسی داشته باشد.

 

چکار کنیم: من نیز در گذشته با مشکل خستگی آدرنال دست و پنجه نرم کرده ام. قوی ترین ابزار برای مقابله با آن را می شناسم. یک رویکرد جامع که شامل مدیریت استرس و خواب، گیاهان انرژی زا و غذاهای التیام دهنده می شود از مهمترین ابزاری است که برای درمان خستگی آدرنال مورد استفاده قرار دادم.

 

۳- تیروئید کم کار
تمام وظایف بدن برای عملکرد مطلوب به هورمون های تیروئید نیاز دارند. اگر هورمون های تیروئیدتان کم کار باشند، احتمال اینکه میل جنسی تان نیز کاهش پیدا کند بسیار زیاد است.

 

چکار کنیم: توصیه می کنم ابتدا یک آزمایش تیروئید تخصصی انجام دهید چون بسیاری از مشکلات پنهان تیروئید با یک آزمایش ساده نشان داده نمی شوند. با توجه به نتیجه این آزمایش پزشک متخصص می تواند بهترین روش برای درمان این کم کاری را پیش پایتان بگذارد.

 

۴- مشکلات روده
در ادبیات پزشکی سیستم گوارشی به عنوان مغز دوم شناخته می شود و مشکلات ارتباط بین روده و مغز مانند سندرم روده چکه کننده می توانند روی ارتباط هورمون های مغز تاثیر بگذارند و با احساس خستگی و عدم تمایل جنسی راهایتان کنند.

 

چکار کنیم: برنامه غذایی خود را سرو سامان دهید تا روده بهبود پیدا کند و همچنین با آزمایش غذاهای مختلف بفهمید که روده تان چه چیزهایی را دوست دارد و از چه غذاهایی بدش می آید. من همچنین استفاده از غذاهای خاص التیام بخش نظیر عصاره استخوان و آب کرفس جهت کمک به سلامت روده را توصیه می کنم.

 

۵- عدم تعادل هورمون های جنسی
هورمون ها مانند هر چیز دیگری در بدن باید تعادل داشته باشند. نه خیلی بالا، نه خیلی پایین، فقط به اندازه کافی. وقتی سطح استروژن، پروژسترون و یا تستوسترون نا متعادل می شود نسبت به روابط جنسی کاملا بی علاقه می شوید.

 

چکار کنیم: با یک آزمایش هورمون جنسی شروع کنید. من برای تصمیم گیری درست و کامل هم تست خون و هم تست بزاق را توصیه می کنم.

 

۶- مقاومت به انسولین
سطح بالا انسولین می تواند منجر به کاهش میل جنسی و ناباروری شود و همچنین مشکلات مربوط به انسولین مانند سندروم متابولیک و سندرمم تخمدان پلی کیستیک که می تواند باعث بروز موهای زائد، تاسی و آکنه در خانم ها شود.

 

چکار کنیم: تست ناشتا گلوکز و سطح Hgb A1c انجام دهید تا ببینید مشکل مقاومت به انسولین دارید یا خیر. مواد مغذی مانند کروم، NAC و خربزه تلخ سه حساس کننده به انسولین هستند که معمولا به بیمارانم توصیه می کنم.

 

۷- داروها
یک مشکل که معمولا برای کاهش میل جنسی نادیده گرفته می شود دارو است. داروهای شایع مانند ضد افسردگی ها، داروهای فشار خون، مسکن ها و آنتی هیستامین ها می توانند باعث کاهش میل جنسی و اختلال در نعوظ شوند.

 

چکار کنیم: با پزشک خود درباره جایگزین هایی که می توانید برای این داروها استفاده کنید مشورت نمایید. همچنین به دنبال رویکرد دارویی کاربردی باشید که تمرکزشان روی سالم نگه داشتنتان است طوری که پزشکتان بتواند به مرور داروهایتان را قطع کند.

 

۸- استرس
می توانید کل روز را مشغول به خوردن غذاها و نوشیدنی های سالم باشید اما اگر ذهنتان را با استرس پر کنید، باز هم امکان اینکه میل جنسی تان کاهش پیدا کند وجود دارد.

 

چکار کنیم: مدیتیشن با تمرکز حواس، یوگا و تای چی چند مورد از ابزارهای مورد علاقه ام برای کاهش استرس هستند.

 

۹- مقاومت به لپتین
این مشکل هورمونی کمتر شناخته شده زمانی اتفاق می افتد که سلول های هیپوتالاموس مغز با لپتین ارتباط برقرار نمی کنند. لپتین هورمونی است که از سلول های چربی آزاد می شود. مقاومت به لپتین نشان داده سطح تستوسترون را کاهش می دهد که می تواند میل جنسی را هم در خانم ها و هم در آقایان کاهش دهد.

 

چکار کنیم: اگر لپتین و سطح التهاب پروتئین واکنشی C شما بالا باشد توصیه می کنم به کلی از مصرف کربوهیدرات های ساده، قند های تصفیه شده، غلات و فراکتوز پرهیز کنید.

 

۱۰- هورمون رشد پایین
 به گزارش پارس ناز تحقیقات نشان داده اسنولین بالا قابلیت بدن برای ساخت هورمون های رشد را کاهش می دهد که با تغییر در سطح تستوسترون باعث کاهش میل جنسی می شود. می بینید که چگونه تمام هورمون هایتان با یکدیگر در ارتباط هستند! در طب کاربردی ما به این اصل به عنوان مبدا و مقصد مشکلات مراجعه می کنیم.

 

چکار کنیم: علف هرز بز شاخی و ژینکو بیلوبا دو گیاه هستند که معمولا برای بهبود سلامت سطح هورمون های رشد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

۱۱- کمبود مواد مغذی
سطح پایین مواد مغذی مانند زینک و ویتامین D می توانند زندگی جنسی تان را خراب کنند.

 

چکار کنیم: سطح این موارد را در بدن خود مورد آزمایش قرار دهید و سپس با مشورت یک پزشک سعی کنید دوز مورد نیاز خود را از طریق غذاها و مکمل ها دریافت کنید.

 

۱۲- ناکافی بودن چربی های سالم
چربی های سالم مانند روغن نارگیل، آوکادو و روغن زیتون برای ساخت هورمون های سالم و عملکرد مغز مورد نیاز هستند. یک تحقیق نشان داد افرادی که برنامه غذایی کم چرب استفاده می کنند سطح تستوسترون بسیار پایینی هم دارند.

 

چکار کنیم: چربی های سالم بخورید! آهسته شروع کنید تا کیسه صفرا را بیدار کنید. به خود این فرصت را دهید تا متوجه شوید بدنتان با چه چربی هایی بهترین احساس را پیدا می کند.