پارس ناز پورتال

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

نمایشگاه فتوکینا 2016 با موضوع ارائه محصولات برتر در زمینه عکاسی در شهر کلن آلمان برگزار می شود و اخبار جالبی از آن به گوش می رسد. هر دو سال رویداد فتوکینا (Photokina) در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و طی آن بیش از هزار شرکت مختلف از کشورهای گوناگون به منظور ارائه آخرین محصولات و فناوری های جدیدشان در این شهر حضور پیدا می‌کنند.

 

علاوه بر آن بهترین عکاسان دنیا نیز طی تاریخ برگزاری این رویداد عکاسی بزرگ خود را به شهر کلن می‌رسانند.این رویداد از تاریخ 20ام ماه سپتامبر کار خود را شروع کرد و در تاریخ 25ام همین ماه به پایان رسید. حالا قصد داریم محصولات و فناوری های به نمایش گذاشته شده طی رویداد فتوکینا 2016 را مرور کرده و در کنار آن نگاهی به حواشی آن بیندازیم.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

همان طور که انتظار می‌رفت در کنار بسیاری از کمپانی های کوچک و بی نام و نشان، شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین و لنز نیز حضور پیدا کردند و محصولات جدیدشان سرتیتر بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های خبری قرار گرفت. جالب و مهمترین دوربین های DSLR معرفی شده در فتوکینا 2016 شامل دوربین فوجی فیلم GFX، پاناسونیک GH5 و E-M1 Mark II المپوس بودند.

 

علاوه بر آن دوربین هایی مانند کانن M5 و پولاروید اسنپ تاچ (Polaroid Snap Touch) نیز از جمله موارد قابل اشاره هستند که توجه بسیاری از رسانه ها را به سمت خود جلب کردند.اما بهتر است بدانید که فتوکینا 2016 تنها محلی برای معرفی دوربین های DSLR جدید نبود. بلکه در این رویداد بزرگ عکاسی شاهد رونمایی از فناوری حسگرهای جدید،

 

لوازم جانبی عکاسی حتی با گوشی های هوشمند، دوربین های کامپکت، پرینترها، سیستم های ضبط محتوای ویدئویی حرفه ای و دیگر مواردی که به عکاسی و فیلم برداری مربوط می‌شود، بودیم.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

امسال تجهیزات واقعیت مجازی (VR) غوغا به پا کرده بود. هر جای نمایشگاه که پا می‌گذاشتیم شرکت ها در حال معرفی محصولات واقعیت مجازی خود بودند. در حقیقت به سختی می‌توانستید فردی را پیدا کنید که بر روی صورتش هدست واقعیت مجازی قرار نگرفته باشد.

 

اما موضوع جالب در این زمینه غرفه نیکون در بخش بیرون و فضای باز نمایشگاه بود. یک هدست واقعیت مجازی که برچسب نیکون بر روی آن قرار داشت برای مشاهده ویدئوهای ضبط شده از طریق دوربین اکشن کم KeyMission 360 استفاده می‌شد.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

اما موارد جدیدی که در این نمایشگاه به میزان بسیار زیاد دیده شد ربات های پرنده (پهپاد) و همچنین مونوپادهایی مجهز به تثبیت کننده تصویر بودند که به جهت رشد کیفی حوزه فیلم برداری آماتوری ظهور کرده و از طرفی شرکت های مختلف و گوناگونی آنها را معرفی کردند.

 

در حالی که شرکت های بزرگی همچون DJI و گوپرو در این زمینه محصولات بسیار جالب و قابل توجهی را معرفی کرده و به نمایش گذاشتند اما کمپانی های ناشناخته نیز ابتکارهای جدید و نوآوری های جالبی را در این بخش عرضه کردند. مونوپاد تثبیت کننده شرکت Luuv (تصویر زیر) یکی از آنها بود.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

به گزارش پارس ناز کیف و بند دوربین، از جمله لوازم جانبی مهم و بسیار ضروری برای یک عکاس به حساب می‌آید.در فتوکینا 2016 شاهد معرفی لوازم جانبی جدیدی در این حوزه توسط شرکت های LowePro (کیف دوربین و لنز FlipSideTrek) و همچنین BlackRapid بودیم. مورد دوم در سری Breathe بند دوربین جدیدی را معرفی کرده است که باعث می‌شود در هنگام قرار گرفتن آن بر روی دوش عکاس، فرد کمتر عرق کند.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

اما در نمایشگاه فتوکینا 2016 سری دوربین های جدیدی معرفی شد که توجه بسیاری از عکاسان مسن را به خود جلب کرده و خاطرات آنها را دوباره زنده کرد. البته این بار با طعم تکنولوژی؛ شرکت های بسیار زیادی نظیر لایکا، فوجی فیلم و همچنین لوموگرافی دوربین هایی را با طراحی رترو معرفی کردند.

 

اما محصولی که در این میان بسیار جالب بود مربوط به شرکت Impossible Project می‌شد. این کمپانی از دوربین آنالوگ چاپ سریع عکس I-1 Bluetooth (تصویر زیر) رونمایی کرد. این دوربین از طریق درگاه USB شارژ شده و با استفاده از بلوتوث می‌تواند با گوشی هوشمند در ارتباط باشد.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

البته در این میان بازدید کننده ها تنها تماشاگر نبودند. بلکه بعضی از شرکت ها در غرفه های خاصی طرح هایی ویژه به منظور تست دوربین های خود و تکنولوژی های جدید آنها آماده کرده بودند. برای مثال شرکت المپوس به جهت تست دوربین جدید خود یعنی E-M1 Mark II یک نمایش پارکور (تصویر زیر) ترتیب داده بود

 

تا از این رو بازدید کنندگان با سرعت فوکوس بالای این دوربین آشنایی پیدا کنند. علاوه بر آن شرکت سونی نیز از یک ورزشکار رزمی کار دعوت به عمل آورده بود تا به کمک آن بازدید کنندگان سرعت سیستم فوکوس خودکار دوربین A99 II را تست کنند.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

علاوه بر آن شرکت المپوس طرحی را پایه ریزی کرده بود که بازدید کنندگان با استفاده از دوربین هایی که از جایگاه ویژه امانت می‌گیرند، با استفاده از تجهیزاتی که در تصویر زیر می‌بینید، به کمک هنر Perspective Playground، تصاویر زیبایی و جالبی را خلق کنند.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکیناکلیسای جامع شهر کلن نیز بازدید کنندگان و عکاسان بسیار زیادی را طی نمایشگاه فتوکینا 2016 به سوی خود جلب کرد. مخصوصا در هنگام شب که زیبایی های خاص خود را به همراه داشت.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینادر ادامه شما را با برخی از محصولات معرفی شده در این نمایشگاه آشنا خواهیم کرد:

 

متاسفانه دوربین GH5 پاناسونیک درون جعبه ای شیشه قرار گرفته بود و امکان تماس با آن وجود نداشت. این دوربین از ویژگی های بسیار جالبی برخوردار بود.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکیناشرکت کداک دوباره از یک دوربین ورزشی رونمایی کرد. البته این بار در فتوکینا 2016 این دوربین اکشن کم دارای دو لنز مجزا است. این دوربین با نام 4KVR360 شناخته خواهد شد.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکیناشرکت گوپرو در این نمایشگاه از محصولات زیادی رونمایی کرد. پهپاد کارما (Karma) یکی از آنها بود. این ربات پرنده می‌تواند دوربین های ورزشی گوپرو را به پرواز در آورد.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینادسته یا مونوپاد تثبیت کننده تصویر گوپرو که به همراه ربات پرنده معرفی شد.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینادوربین A99 II در غرفه سونی بیشترین بازدید کننده را به سمت خود جلب کرد.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینالوازم جانبی عکاسی و فیلم برداری شرکت Shoulderpod برای گوشی های هوشمند.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکیناشرکت زایس برای گوشی های هوشمند لنز Exolens را به همراه دیگر تجهیزات جانبی عکاسی معرفی کرد.

مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینادوربین ورزشی جدید نیکون که KeyMission 170 نام داشته و می‌تواند با دقت 4K و البته زاویه دید 170 درجه به ضبط فیلم بپردازد.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینادوربین بدون آینه M1 شرکت YI Technolo.
مروری بر نمایشگاه فناوری و تکنولوژی فتوکینا

 

گجت نیوز