پارس ناز پورتال

چرا مردم کره اصلا عرق نمی کنند؟

چرا مردم کره اصلا عرق نمی کنند؟

چرا مردم کره اصلا عرق نمی کنند؟ 

هر کشوری مردم متفاوتی دارد که خواص ویژه فیزیولوژیکی آن ها مانند عرق کردن هم با هم فرق دارد. بوی بد عرق نشانه از یک ژن در بدن است. رای بسیاری از مردم، استفاده از ضد تعریق ها به یک کار روزمره مثل مسواک زدن و شستن صورت تبدیل شده است، حال آنکه تقریبا هیچ یک از کره ای ها مشکلی به نام عرق کردن

چرا مردم کره اصلا عرق نمی کنند؟

و بوی بد آن را ندارند، به طوری که بازار خرید و فروش ضد عرق ها، دئودرانت ها و اسپری های خوشبو کننده در میان کره ای ها کساد است؛ اما چرا؟!دانشمندان کشف کرده اند که یک ژن باعث ایجاد بوی بد عرق در بدن انسان می شود. عرق به خودی خود بو ندارد، بلکه در اثر فرآیند باکتریایی بوی بدی پیدا می کند.

 

دانشمندان دانشگاه بریستول این ژن را ABCC11 نامیده اند و همین ژن است که تعیین می کند، جرم گوش افراد خشک باشد یا مرطوب. تحقیقات نشان می دهد افرادی که جرم گوش خشک دارند، فاقد ژن یاد شده هستند و عرق آنها هم بو ندارد.

چرا مردم کره اصلا عرق نمی کنند؟

 به گزارش پارس ناز  تحقیقات منتشر شده در Journal Investigating Dermatology در سال ۲۰۱۳ که روی ۶۴۹۵ انگلیسی انجام شد، نشان داد که فقط ۲ درصد آنها فاقد ژن مذکور هستند. این میزان در میان مردم شرق آسیا و جزایر اقیانوس آرام، آسیای میانه و بومیان آمریکا تا حدود ۵۰ درصد بود.

 

نکته جالب اینکه تقریبا تمام کره ای ها فاقد ژن تولید کننده بوی بد عرق بودند. در واقع کره ای ها هم عرق می کنند؛ اما عرق آنها به دلیل تفاوت های ژنتیکی بو ندارد. تحقیقات نشان می دهد که کره ای ها، چینی ها و ژاپنی ها دچار یک «جهش ژنتیکی» شده اند که از ایجاد ترکیبات عرق با مواد باکتریایی تولید کننده بوی بد جلوگیری می کند.