پارس ناز پورتال

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید 

برج های زیادی در سراسر جهان ساخته شده اند که از نظر ارتفاع و زیبایی در این مطلب آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم که برج میلاد هم در میان آن ها است. حتما برای شما هم هیجان‌انگیز است که به بالای بلندترین برج دنیا بروید و از آن جا به تماشا بنشینید. بسیاری از کشورها با برج‌ها و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشده‌شان معروف شده‌اند. در این مقاله به معرفی ده برج از بلندترین برج‌های جهان پرداخته‌ایم.

 

برج خلیفه
این آسمان خراش 828 متری از بلندترین برج‌های جهان است که در شهر دبی امارات واقع شده و 163طبقه دارد. برای اتمام پروژه ساخت برج خلیفه بالغ بر 1/5 میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است. کار ساخت برج خلیفه درسال 2004 آغاز و در اکتبر 2009 به اتمام رسید اما رسما در 4 ژانویه 2010 افتتاح و بازگشایی شد. بیش از هزار واحد آپارتمان،

 

49 طبقه اداری، 4 استخر، یک کتابخانه خصوصی برای ساکنان و البته هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی از جمله امکانات موجود در برج خلیفه دبی است. 

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج خلیفه، از بلندترین برج‌های جهان است که در شهر دبی امارات واقع شده و 163طبقه دارد

 

برج لوته

برج جهانی لوته زمانی که در سال 2016 کامل شود، بلندتر از هر ساختمانی در سئول کره جنوبی خواهد بود و با 123 طبقه به ارتفاع 556 متر خواهد رسید. این ساختمان که یکی از بلندترین برج‌های جهان محسوب می‌شود مسکونی و اداری بوده و همچنین دربردارنده هتل، فروشگاه و فضای عمومی خواهد بود. همچنین از ساختمان هرمی شکل هتل ریوگ یونگ به عنوان بلندترین ساختمان در شبه جزیره کره سبقت می‌گیرد.

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

 برج لوته زمانی که کامل شود، بلندتر از هر ساختمانی در سئول کره جنوبی خواهد بود

 

برج تجاری شاتگهای

این برج 492 متری در شانگهای چین واقع شده و 101 طبقه دارد. هزینه ساخت برج مرکزی تجاری شانگهای بالغ بر 1/2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بلندترین هتل جهان در این آسمان‌خراش واقع شده که طبقات 79 تا 93 را به خود اختصاص داده است. برج شانگهای به عنوان یکی از بلندترین برج‌های جهان در سال 2007 آماده بهره‌برداری بود. 

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج تجاری شاتگهای در شانگهای چین واقع شده و 101 طبقه دارد

 

برج آگورا گاردن

برج آگورا گاردن تایپه که به شکل دو ساختمان مارپیچ است در سال 2016 افتتاح خواهد شد. این ساختمان مسکونی لوکس 20 طبقه از هر نظر سبز خواهد بود به طوریکه بالکون‌های هر طبقه باغ و امکانات پیشرفته‌ای مانند سلول‌های خورشیدی و بازیابی آب باران خواهند داشت. برج آگورا گاردن هم یکی از زیباترین و بلندترین برج‌های جهان محسوب می‌شود. 

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

 برج آگورا گاردن تایپه که به شکل دو ساختمان مارپیچ است

 

برج جین مائو

این آسمان‌خراش 421 متری از بلندترین برج‌های جهان است که در شانگهای چین واقع شده و دارای 88 طبقه است. اعتبار صرف شده برای ساخت برج جین مائو 530 میلیون دلار بوده و در مساحتی به ابعاد 24 هزار متر مربع احداث شد. هنوز بخش‌هایی به این برج در حال افزوده شدن هستند که می‌تواند موجب بلندتر شدن آسمان‌خراش جین مائو شود.  

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج جین مائو 421 متر است و از بلندترین برج‌های جهان است

 

برج دوقلوی پتروناس

بلندترین برج دوقلوی جهان که به ارتفاع 451.9 متر دست یافته است؛ در حالی که یکی از برج‌ها توسط یک شرکت نفتی اشغال شده و برج دوم بیشتر تفریحی و سرگرم‌کننده است. مرکز خرید شگفت‌انگیز سوریا KLCC و سکوی مشاهده مناظر اطراف، از جمله فعالیت‌های جالبی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین پارکی در نزدیکی آن قرار گرفته است. 

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

 برج دوقلوی پتروناس به ارتفاع 451.9 متر دست یافته است

 

برج ویلس

برج مذکور یکی از بلندترین برج‌های جهان است که در شهر شیکاگو آمریکا واقع شده و 442 متر ارتفاع دارد. ساخت 108 طبقه برج ویلیس هزینه‌ای 950 میلیون دلاری داشته و درسال 1973 کار ساخت آن به اتمام رسید این آسمان‌خراش به مدت 25 سال به عنوان بلندترین سازه بتنی جهان شناخته می‌شد.   

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج ویلس، یکی از بلندترین برج‌های جهان است که در شهر شیکاگو آمریکا واقع شده است

 

برج ورلد وان

زمانیکه برج 117 طبقه ورلدوان کامل شود بلندترین برج مسکونی جهان و بلندترین ساختمان در بمبئی خواهد بود. این برج با 300 واحد لوکس سه و چهار خوابه که قیمت آنها از 1.5 میلیون دلار آغاز می‌شود، پذیرای پولدارترین ساکنان بمبئی خواهد بود. با این همه انتظار می‌رود ورلدوان مدت زیادی نتواند عنوان بلندترین برج بمبئی را در اختیار داشته باشد زیرا برج هند که در حال حاضر پروژه ساخت آن متوقف مانده، قرار است به 126 طبقه برسد.  

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

زمانیکه برج 117 طبقه ورلدوان کامل شود بلندترین برج مسکونی جهان و بلندترین ساختمان بمبئی خواهد بود

 

برج امپایر

این آسمان‌خراش افسانه‌ای که در سال 1931 ساخته شد ،قطعا چشم‌انداز جالبی دارد. این ساختمان خاص هم جزء بلندترین برج‌های جهان است که حتی کینگ‌کونگ هم از آن بالا رفته، برای دهه‌ها به عنوان نمادی برای آمریکاییان شناخته ‌شده است.   

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج امپایر، در سال 1931 ساخته شد و قطعا چشم‌انداز جالبی دارد

 

برج بیتکس‌کو

این برج در سال 2010 ساخته شد. این بنا شکل گل نیلوفر یا لوتوس -گل ملی کشور ویتنام- را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این گل در نزد مردم ویتنام نماد مذهب، سنن و فرهنگ این کشور است. سکوی دیده‌بان که در بیرون از خود بنا تعبیه شده، 22 متر وسعت دارد و بهترین نقطه برای کسانی است که می‌خواهند با یک نظر، اطراف شهر را ببینند.    

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

برج بیتکس‌کو، در سال 2010 ساخته شد

 

برج میلاد

برج میلاد شاخص‌ترين ساختمان شهر تهران با ارتفاع 435 متر ششمین برج بلند تلويزيونی و مخابراتی دنيا در نوع خود است. برج میلاد تهران آسمان‌خراشی چند منظوره است كه در شمال غربی تهران قرار دارد. برج میلاد بلندترین برج ایران ، ششمین برج مخابراتی جهان به شمار می آيد . ساختمان راس برج با 12 هزار مترمربع زیربنا از نظر وسعت كاربری در میان تمامی برج های دنیا مقام نخست را دارد.

 

برج میلاد تهران به خاطر ارتفاع بلند و شكل ظاهری متفاوتش تقریباً از كلیه نقاط شهر تهران قابل رویت است و از اين رو یكی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آيد.   

مرتفع ترین برج های زیبای جهان را بشناسید

 برج میلاد شاخص‌ترين ساختمان شهر تهران با ارتفاع 435 متر است