پارس ناز پورتال

مراقبت های لازم هنگام بارداری را بدانید

مراقبت های لازم هنگام بارداری را بدانید

مراقبت های لازم هنگام بارداری را بدانید 

در هنگام بارداری باید نکات بسیاری را رعایت کنیم چون یک انسان دیگر در وجود ما در حال پرورش است و ما باید هم به فکر خودمان و هم به فکر فرزندمان باشیم. انجام مراقبت های خوب و مناسب در دوران بارداری و قبل و بعد از آن، به رشد و پرورش جنین و سلامت مادر و نوزاد کمک می کند.

 

این کار بهترین روش برای آن است که اطمینان حاصل کنید که فرزند دلبندتان زندگی ای پر از سلامتی را آغاز خواهد کرد.این مراقبت ها شامل تغذیه ی خوب، و عادات سالم در قبل و حین بارداری است. در اینجا به برخی موارد که حتما باید رعایت شوند، می پردازیم.

 

حتمن یک پزشک مخصوص خود تان داشته باشید. برای یک بارداری سالم و زایمان موفق حتمن به یک پزشک همراه نیاز خواهید داشت. این همراه، خدمات لازم برای مراقبت های دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان را به شما ارائه خواهد کرد.اسید فولیک مصرف کنید.

 

اگر قصد باردار شدن دارید و یا هم اکنون باردار هستید،  باید یک مکمل با حداقل ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید را روزانه مصرف کنید. مصرف اسید فولیک خطر نقایص هنگام تولد را به حد اقل کاهش می دهد.

 

همچنین باید:

درباره ی هر دارویی که مصرف می کنید با پزشک تان صحبت کنید. و فقط باید از دارو هایی مصرف کنید که پزشک تان مفید بودن آن را برای بارداری و زایمان تان، تضمین کند.از مصرف هر گونه الکل و مواد مخدر بپرهیزید و مصرف کافئین را محدود کنید.اگر سیگاری هستید، حتمن آن را ترک کنید.