پارس ناز پورتال

مراقبت از دیسک کمر ضروری است

مراقبت از دیسک کمر ضروری است

مراقبت از دیسک کمر ضروری است 

برخی افراد همیشه از دیسک کمر خود احساس درد و ناراحتی دارند در حالی که اگر سبک زندگی درستی داشتند به این درد مبتلا نمی شدند. در دنیا امکانات برای تحصیل بالا رفته و همینطور تعداد کارمندان و پشت میز نشینان نیز رو به افزایش میباشد. جالب است بدانید این روزها شمار زیادی از مبتلایان به دیسک‌های کمری را، افرادی تشکیل می‌دهند که در طول روز 5 تا 6 ساعت پشت میز می‌نشینند.

مراقبت از دیسک کمر ضروری است

این در حالی است که در گذشته، بیشتر افرادی که از دردهای کمری شکایت داشتند علت کمردرد خود را بلند کردن وسیله سنگین میدانستند. اگر کارمند هستید، در ادامه با مختصر توضیحی به شما ثابت میکنیم که دیسک های کمر شما نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

 

دکتر رضا سلمان روغنی در این باره به «ایران» می‌گوید: قسمت مرکزی دیسک کمر عاری از مویرگ است. از این رو این قسمت برای تغذیه نیازمند انتشار خون از مویرگ‌های یک هفتم خارجی دیسک خواهد بود. هرگونه فشار ناشی از نشستن‌های طولانی مدت می‌تواند انتشار خون و به دنبال آن تغذیه و اکسیژن‌رسانی به قسمت وسطی دیسک را دچار اختلال کند. این متخصص طب فیزیکی

 

و توانبخشی در ادامه می‌افزاید: عدم خون رسانی و تغذیه نامناسب به تخریب دیسک کمر منجر می شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در گام نخست سعی کنید با بهره‌گیری از رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های ورزشی به وزنی مناسب دست یابید. همچنین بعد از هر ساعت کار با کامپیوتر بهتر است حدود 5 تا 10 دقیقه از روی صندلی بلند شده کمی راه بروید و دوباره کار خود را شروع کنید.