پارس ناز پورتال

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید 

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA در نمایشگاه دیترویت معرفی شدند که شامل دو مدل هستند و در سال 2018 به بازارهای عمومی عرضه خواهند شد. GLA نام کراس اوور دیفرانسیل جلوی شرکت بزرگ مرسدس بنز بوده و اکنون این شرکت نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آن را به نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 آورده است.

 

GLA اصلی در نمایشگاه دیترویت 2015 معرفی شده بود و اینک شاهد رونمایی از جدیدترین مدل آن هستیم. مرسدس بنز GLA مدل 2018 در دو نسخه‌ی GLA250 و GLA45 وارد بازار خواهد شد.دو خودروی GLA250 و GLA45 با تغییراتی نسبت به نسل پیشین این خودرو مواجه شدند. در نمای ظاهری نسخه‌ی GLA250، ضربه‌گیرهای جدید در جلو و عقب خودرو،

 

طراحی تازه‌ی رینگ‌ها و رنگ جدید بژ Canyon به چشم می‌خورند. چراغ‌های بای-زنون که در نسخه‌های قبلی قابل سفارش بود، اکنون جای خود را به چراغ‌های ال‌ای‌دی داده‌اند که روشنایی آن‌ها بسیار شبیه به روشنایی روز است. به منظور بهبود آیرودینامیک خودرو نیز تغییراتی در قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب، ستون‌های جلویی و قسمت پایینی خودرو ایجاد شده است.

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید

در نمای داخلی، GLA250 از روکش‌ صندلی جدید، صفحه کیلومترشمار به رنگ مشکی با عقربه‌های قرمز، دکمه‌های کنترلی با جزئیات کرومی، فریم کرومی در کنسول میانی و صفحه نمایش به همراه دوربین 360 درجه‌ی جدید برخوردار شده است. پکیج‌هایی نیز برای این خودرو ارائه شده که یکی از آن‌ها دارای صندلی‌های اسپرت است.

 

پکیج دیگر نیز Night نام دارد که تجهیزاتی مانند رینگ 19 اینچی AMG، تریم مشکی روی آینه‌های جانبی، خطوط سقف، دریچه‌های هوا و خروجی اگزوز را در اختیار قرار می‌دهد.از جمله سیستم‌های ایمنی قرار گرفته در این نسخه از مرسدس بنز GLA مدل 2018 می‌توان به سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری و دستیار راننده با قابلیت تشخیص خواب‌آلودگی راننده اشاره کرد که به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب شده‌اند.

 

از دیگر ویژگی‌های این کراس اوور، قابلیت باز شدن درب صندوق عقب به صورت خودکار با تکان دادن پا است.در دل این خودرو، پیشرانه‌ای قرار دارد که نسب به قبل تغییری نداشته است. این پیشرانه‌ی 2 لیتری مجهز به توربوشارژ قادر به تولید قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر است. همچنین نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک به نام 4MATIC نیز قابل سفارش خواهد بود.

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید

دیگر نسخه‌ی خودروی مرسدس بنز GLA مدل 2018 با نام GLA45 AMG عرضه می‌شود. در این نسخه نیز تغییراتی از جمله بخش جلویی جدید، محفظه‌ی ورودی هوا، اسپلیتر یا شکاف‌دهنده‌ی باد جلو از نوع کروم نقره‌ای و چراغ‌های ال‌ای‌دی استاندارد دیده می‌شوند. رکاب‌هایی از جنس کروم نیز در دو سمت خودرو به چشم می‌خورند. دیفیوزر یا پخش‌کننده‌ی باد جدیدی هم با تریم کروم در انتهای خودرو و در قسمت پایینی آن قرار گرفته است.

 

 به گزارش پارس ناز داشبورد نسخه‌ی GLA45 از جنس موادی به نام وینل ساخته شده که در بیشتر خودروهای این برند به کار می‌رود. این ماده کمی شبیه به چرم است و حس آن را القا می‌کند. جزئیاتی به رنگ قرمز در این تریم استفاده شده و علاوه بر آن، صفحه کیلومترشمار با طراحی جدید و دوربین 360 درجه‌ی سفارشی ارائه شده‌اند.

 

نسخه‌ی GLA45 نیز مانند GLA250 تغییری در بخش پیشرانه نداشته و کماکان پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژ با آرایش خطی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت این پیشرانه با پیشرانه‌ی مدل GLA250 در قدرت آن است؛ پیشرانه‌ی نسخه‌ی GLA45 توانایی ارائه‌ی قدرت قابل توجه 375 اسب بخار را دارد

 

که این میزان قدرت به وسیله‌ی گیربکس 7 سرعته‌ی دو کلاچه، به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین این خودرو، سرعت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در مدل 4.3 ثانیه طی می‌کند.

مدل های جدید خودرو مرسدس بنز GLA را بشناسید

یک پیکج با رنگ‌های مشکی و خاکستری با تریم زرد در قسمت‌های داخلی و خارجی خودرو نیز برای نسخه‌ی GLA45 عرضه خواهد شد. این پکیج با نام AMG Performance Studio قابل سفارش است که البته با نام Yellow Night Edition نیز شناخته می‌شود. به گفته‌ی مسئولان شرکت، خودروی مرسدس بنز GLA مدل 2018 به احتمال زیاد در تابستان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد اما هنوز خبری از قیمت عرضه‌ی آن منتشر نشده است.