پارس ناز پورتال

مخترع تلگرام چه کسی است؟

مخترع تلگرام چه کسی است؟

مخترع تلگرام چه کسی است؟ 

تلگرام نرم افزاری است که این روزها همه روی گوشی هوشمند خود نصب میکنند و از این نرم افزار ارتباطی استفاده میکنند . اما کسی پاول دورف کسی است که این نرم افزار را اختراع کرده است . تلگرام که پایگاه آن در برلین قرار دارد رقیب اصلی واتس‌آپ که متعلق به فیسبوک است به شمار می‌رود. این اپلیکیشن از رمزهایی استفاده می‌کند که سرعت و امنیت آن را افزایش می‌دهد.

 

به همین خاطر نسبت به سایر سرویس‌های پیام‌رسانی طرفدار بیشتری دارد.کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه گروه‌های بزرگی را برای چت و گفت‌وگو ایجاد کنند و حتی در صورت تمایل چت‌های سری داشته باشند.اما پاول دورف 31 ساله که این اپلیکیشن را ساخته‌است در حقیقت کیست؟ در ادامه او را بیشتر خواهید شناخت:اغلب از او با نام «مارک زوکربرگ روسیه» یاد می‌کنند.

مخترع تلگرام چه کسی است؟

او در سال 2006 پیش از آنکه تلگرام بسازد یک شبکه محبوب روسی به نام فونتاکت را راه‌اندازی کرد به عنوان جایگزینی برای فیسبوک به شمار می‌رفت.او اکنون از روسیه تبعید شده‌است.

 

دورف در سال 2014 از کشور خود فرار کرد. دولت روسیه از او درخواست کرده‌بود داده‌های کاربران اوکراینی فونتاکت را به آن‌ها بدهد؛ او نیز با این کار مخالفت کرده بود. در آن زمان دولت روسیه کنترل اینترنت را در اختیار داشت.

 

او یک بار به ادوارد اسنودن پیشنهاد کار داد.

 

زمانی‌که روسیه در سال 2013 پناهگاهی به اسنودن داد، دورف پیشنهاد داد او به عنوان نیروی امنیتی فونتاکت آغاز به کار کند. او در زمان طبق گفته‌های خودش نسبت به کشورش احساس غرور و افتخار می‌کرد. او اسنودن را به عنوان قهرمان زندگی‌اش نیز معرفی کرده‌است.

 

او معتقد است دیگر سرویس‌های پیام‌رسانی کارایی ندارند.

 

به همین خاطر است که او و برادرش نیکولای در سال 2013 ساخت تلگرام را آغاز کردند. او در ماه سپتامبر طی مصاحبه‌ای که با تک‌کرانچ داشت اظهار کرده بود: «مهم نیست چه تعداد سرویس پیام‌رسانی وجود دارد، مهم این است که همه آن‌ها کارایی ندارند.»

 

او بیش از آنکه نگران تهدیدات تروریستی باشد، نگران تهدیدات امنیتی است.

 

دورف در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفته بود: «اگر یک لحظه به دور از احساسات و با منطق به قضیه نگاه کنید می‌بینید که احتمال اینکه شما یا من در حمله‌ای تروریستی کشته شویم تقریباً صفر است. این در حالی‌است که احتمال مرگ با تصادف با یک خودرو میلیون‌ها برابر بیشتر است.»

 

او معتقد است فراهم کردن شبکه ارتباطی خصوصی به این هزینه می‌ارزد.

 

تلگرام بلافاصله پس از انتشار خبر استفاده داعش از این برنامه، اعلام کرد که 78 کانال مرتبط با داعش را که به 12 زبان مختلف بوده‌است بلاک کرده‌است. اما چت‌های خصوصی داعشی‌ها همچنان پابرجاست. اما این به معنای بد بودن رمزگذاری نیست. دورف اظهار کرده‌است که برقراری ارتباط شخصی با امنیت بالا از هر چیزی مهم‌تر است. آن‌ها به هیچ‌وجه رمزگذاری را محدود نخواهند کرد.

 

او گفته‌است: «تروریست‌ها بالاخره راهی برای برقراری ارتباط ایمن پیدا خواهند کرد.»

 

او معقتد است که دولت فرانسه به اندازه داعش در حمله پاریس مقصر و مسئول است.

 

او این کار را برای پول انجام نمی‌دهد.

 

دورف تلگرام را با هزینه شخصی خودش راه‌اندازی کرده‌است. تلگرام با سیستم اهدای پول پیش می‌رود.او جهانگرد است و در عکاسی استعداد بالایی دارد.

 

اکانت اینستاگرام دورف پر از عکس‌های جالبی است که از مناظر گرفته‌است. اخیراً در فنلاند، سن‌فرانسیکو، نیویورک و رم عکس‌هایی گذاشته‌است. او بخشی از کودکی خود را در ایتالیا سپری کرده‌است.

 

او هیچ جا را خانه نمی‌داند.دورف گفته‌است: «من به هیچ‌جای یک نقشه اشاره نمی‌کنم. به نظر نباید خود را به جایی وابسته کنیم.» او هیچ‌گاه حسرت نخورده‌است که چرا روسیه را ترک کرده‌است.