پارس ناز پورتال

محدود کردن دسترسی کودکان در IOS

محدود کردن دسترسی کودکان در IOS

محدود کردن دسترسی کودکان در IOS 

ipad وسیله مناسبی برای یادگیری و سرگرمی کودکان است اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که کودکان همیشه کنجکاو هستند و ممکن است از طریق اینترنت به سایت های نامناسب هدایت شوند. در این آموزش، شیوه بلاک کردن محتوا و سایت های نامناسب بر روی IOS را توضیح خواهیم داد.

 

بلاک کردن سایت ها از نسخه ۷ به سیستم عامل IOS اضافه شد و مسیر فعال کردن این قابلیت بر روی نسخه های مختلف چندان متفاوت نیست.

 

ابتدا باید به قسمت General تنظیمات خود بروید و سپس گزینه Restriction را فعال کنید. اگر برای اولین بار است که از این امکان استفاده می کنید باید کلمه عبوری را برای آن مشخص کنید. سپس با پیمایش صفحه، قسمتی با عنوان Websites را در انتها لیست مشاهده خواهید کرد.

محدود کردن دسترسی کودکان در IOS

محدود کردن دسترسی کودکان در IOS

در ادامه گزینه All Websites را غیرفعال کنید و سپس گزینه Limit Adult Content برای محتوای غیراخلاقی و یا گزینه Specific Websites را برای دیگر سایت ها فعال کنید.

 

بعد از این باید سایت های که قصد بلاک آن ها را دارید در قسمت Never Allow اضافه کنید. برای این کار Add Website را در زیر Never Allow انتخاب کنید. به همین سادگی کودکان خود را در برابر محتوای نامناسب شبکه مجازی محافظت کرده اید.

 

گفتنی است این شیوه محافظ نه تنها بر روی اپلیکیشن های خود IOS عمل می کند بلکه دیگر مرورگرها یا نرم افزارها را نیز از دسترسی به محتوا مورد نظر شما منع می کند.