پارس ناز پورتال

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها 

مافیا 3 بازی است که نزد همه جذاب است چون در تم مافیایی و ماجراجویی ها می تواند لحظات خوبی را برای ما رقم بزند. کت و شلوارهای مرتب و گران قیمت، ماشین های کلاسیک و زیبا، خانه هایی شبیه به قصر، اسلحه های قدیمی، سیگار برگ و دود و فضای نوآر. این ها گوشه ای از تصورات و انتظارات مخاطب است

 

وقتی که با کلمه مافیا برخورد می کند. مخصوصا در فیلم و بازی های رایانه ای. یک تم جذاب و زیبا برای تعریف کردن داستان و درگیر کردن مخاطب.این نشانه ها این قدر با این کلمه عجین شده که استفاده از عنوان مافیا در جاهای دیگر خنده دار به نظر می رسد. مافیا معمولا به خانواده ختم می شود؛

 

یک خانواده مافیایی که قدرتمند، ثروتمند، مرمزو و بی رحم هستند، از ارتکاب هیچ جنایتی برای رسیدن به اهدافشان فروگذار نمی کنند و نسل های بعد و کودکان خانواده را طوری تربیت می کنند که به خوبی ادامه دهنده راه آن ها باشند. در دنیای پرده نقره ای نامی بزرگ در این سبک وجود دارد؛

 

سه گانه ای که به عقیده بسیاری از سایت های معتبر از بهترین فیلم های سینمایی تاریخ است؛ پدرخوانده با درخشش مارلون براندو.

 

گانگستر بازی

اما موضوع بحث ما در این جا گیم است پس به سراغ اصل مطلب می رویم. نام مافیا برای جماعت عاشق گیم نام محبوبی است؛ بازی هایی که کاربر را چند دهه به گذشته پرتاب می کنند تا در اواسط قرن بیستم میلادی کمی گانگستربازی را تجربه کند. مافیا از آن دسته نام هایی بود که بسیاری منتظر خبر جدیدی از آن بودند

 

و با معرفی رسمی اش دل گیمرهای زیادی شاد شد. این مجموعه یک دنیای باز و اصطلاحا open world را در اختیار کاربر می گذارد با آزادی عمل فراوان. اسلحه و ماشین های زیبا، خون و جنایت، گلوله، مرگ و جنگ قدرت.از نظر روند بازی و گیم پلی، مجموعه مافیا به GTA شباهت دارد.

 

ممکن است کسی حتی ندارند مافیا نام یک سری بازی کامپیوتری است اما احتمالا GTA را می شناسید و این بهترین مثال برای درک کلی از فضای بازی است.مافیا 3 بازی قابل بررسی و مهمی به حساب می آید، چرا که انتظارها از آن بالاست و سازنده آن یعنی 2K Games مانور زیاید روی آن داشته است.

 

گیمرهای زیادی منتظر این بازی و تحقق وعده های تبلیغاتی سازندگان هستند. از آن جا که انتشار جهانی آن نزدیک است، نگاهی به مافیا 3 و آنچه از این عنوان می دانیم و انتظار داریم، خالی از لطف نخواهدبود. با ما همراه باشید.

 

تا به امروز

 به گزارش پارس ناز برای شروع مروری داشته باشیم بر تاریخچه این سری بازی ها. از روزی که مافیا 1 عرضه شد تا امروز که در انتظار نسخه سوم هستیم، روز تولد این مجموع، 28 آگوست سال 2002 میلادی است؛ روزی که نسخه اول برای ویندوز به بازار آمد. بازی با دو سال تاخیر برای پلی استیشن 2 هم منتشر شد.

 

در فاصله 13 مارس تا 18 آوریل 2004 بازی برای کنسول اکس باکس مایکروسافت هم منتشر شد، البته نسخه های کنسولی حاصل پورت نسخه کامپیوترهای شخصی بودند و کیفیت آن را نداشتند.بازی را Illusion Softworks ساخته بود و Daniel Vavra نویسنده و کارگردانش بود. تیراندازی سوم شخص و تک نفره تازه وارد توانست

 

نظرها را جلب کند. در این بازی گیمر نقش Tommy Angelo را به عهده داشت و باید با انجام ماموریت های مختلف در بازی پیشرفت می کرد اما انتظار برای عرضه نسخه دوم طولانی شد.

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها

گانگستر بازی

هشت سال پس از تولد این مجموعه و در روز بیست و چهارم آگوست 2010 (چند روز کمتر از هشت سال) نسخه دوم به بازار گیم عرضه شد. مافیا 2 آن سال از بازی های قدرتمند سال بود و گیمرها در شهر به دنبال واکنش های جالب و طبیعی مردم و حیوانات بودند. برای مثال لیز خوردن گربه که در یکی از نقدهای بازی به آن اشاره شده بود، آن هم با ذوق و شوق نویسنده اش.

 

مافیا 2 عموما نقدهای مثبتی دریافت کرد و داستان و کارگردانی بازی، مورد توجه قرار گرفت. بازی را استودیوی 2K Czech ساخته بود و ناشرش 2K Games بود. نویسنده هایش Jack Scalici و البته Daniel Vavra بودند. بازی توسط موتور بازی سازی Physx ساخته شده بود و همچنان یک اکشن سوم شخص ماجرایی در دنیای «محیط باز» بود.

 

علاوه بر ویندوز، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 این بازی مدتی بعد از انتشار، برای OSX اپل پورت شد.جالب است بدانید مافیا 2 یک نسخه جانبی و موبایلی هم داشته است. گفته می شود که در فاصله کمی از انتشار مافیا 1 ساخت نسخه دوم کلید خورده است

 

در سال 2003 این یعنی بازی حدودا هفت سال مراحل ساخت و آماده سازی برای عرضه را طی کرده است. حالا با کاهش انتظار از هشت به شش سال در 2016 منتظر مافیا 3 هستیم!

 

دار و دسته نیواورلئانی!

از داستان بازی شروع کنیم؛ جایی که مافیا 3 یک نقطه جدایی از بازی های قبلی این سری است. گیمر پیش از این که ماجراهای یک خانواده مافیایی کلاسیک در قلب Empire Bay را دنبال کند، این بار به ایالت لوییزیانا می رود. نیواورلئان سال 1968 میلادی.

 

در مافیا 3 شما ماجراهای Lincoln Clay را دنبال خواهید کرد. یک کهنه سرباز و جنگجوی کاربلد که از جنگ ویتنام بازگشته و به دنبال خانه و مکانی است که به آن وابستگی و تعلق خاطر داشته باشد. مانند یک بچه یتیم در نهایت لینکلن رابطه ای شبیه به روابط خانوادگی با دسته ای از اوباش شهر برقرار کرده و پدر،

 

برادر و خانواده ای را که آرزویش را داشت در ذهن خود با این افراد ایجاد می کند اما زمانی که خانواده جدید لینکلن توسط اوباش ایتالیایی مورد خیانت و قتل عام قرار می گیرند، او بر گرفتن انتقام تمرکز کرده و جنگی بی حرمانه را علیه ایتالیایی ها به راه می اندازد و این یعنی برهم خوردن تعادل قدرت در دنیای تبهکاران نیواورلئان.

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها

گانگستر بازی

با پیشروی در داستان لینکلن با دیگر تبهکاران متحد شده و یک امپراتوری و یک خانواده جدید می سازد که این باعث دگرگونی شهر می شود. ظاهرا قرار است مافیا 3 کمی قواعد این سری را تغییر دهد و این بار گیمر به جای این که در بطن مافیا باشد از آن ها انتقام می گیرد و نابودشان می کند، چرا که افراد آن، خانواده و دوستانش را کشته اند و در این بین خانواده مافیایی جدید و شخصی خود را می سازد.

 

مافیا 3 چرخه زمان و آب و هوایی مشابه به دنیای واقعی خواهدداشت و می توان امیدوار بود پیاده سازی صحیح این چرخه به ساخت دنیایی پویا و زیبا منجر شود و اما موسیقی. بازی قرار است آهنگ های خاطره انگیز و قدیمی زیادی را در خود داشته باشد و به غنی بودن این بخش امیدواریم. تعدادی از این آهنگ ها عبارتند از:

 

آهنگ Black Ghost Blues از Lightin’ Hopkins
آهنگ Paint It, Black از Rolling Stones
آهنگ Tramp از Otis Redding و Carla Thomas
آهنگ I Got My Mojo Working از Shadows of Knight
آهنگ Walking the Dog از Rufus Thomas
آهنگ All Along the Watchtower از Jimi Hendrix

 

قدم زدن در نیواورلئان

درباره گرافیک و گیم پلی واقعا نمی شود قضاوت کامل و درستی داشت، چرا که شرکت های بازی سازی گاهی کمترین تعهدی نسبت به وعده های خود حس نمی کنند و آخرین و جدیدرتین نمونه باز این اتفاق، آسمان بی نشان (Ni man’s sky) بود که با مقایسه پیش نمایش ها و خود بازی کاملا حس می کردید سرتان کلاه رفته است.

 

برای همین هم اشاره ای کوتاه و گذرا نسبت به این دو فاکتور در بند پایانی این مطلب خواهیم داشت؛ چیزی که تا این لحظه از گرافیک، نورپردازی، بافت های مختلف و… دیده ایم واقعا عالی بوده و ای کاش تا روز عرضه بازی هم همین بماند.

مافیا 3 بازی پرمخاطب و جذاب این روزها

گانگستر بازی

در نمایش های بازی انفجارها، فیزیک بازی، معماری و طراحی شهر، طراحی چهره ها و حرکات صورت همه و همه رنگ و بوی نسل هشتم گیم را در سطح بالایی با خود دارند و بسیار خوب خواهدبود که پس از شش سال انتظار برای مافیا 3 با یک بازی خوب طرف شویم.

 

نمایش های بازی علاوه بر گرافیک زیبا و اطلاعات داستانی، گوشه هایی از گیم پلی بازی را نیز نشانمان دادند گیم پلی و گان پلی روان و البته همراه با خشونت بسیار بالا که به عقیده برخی، لزومی نداشت این میزان خشونت در این بازی نمایش داده شود.

 

ماشین های شهر هم به نظر خوشدست و دوست داشتنی اند. برای قدم زدن در نئواورلئنان و سنجش میزان راستی وعده های 2K Games باید کامپیوتر نسبتا قدرتمند یا یکی از دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت را داشته باشید. امیدواریم که مافیا 3 گیمرها را ناامید نکند و آنقدر خوب باشد که نامزد عنوان بهترین بازی سال شود.