پارس ناز پورتال

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسید

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسید

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسید 

خودروهای کلاسیک همیشه در کلکسیون های گران قیمت جا داشته اند و اکنون به آن ها بعنوان یک تجارت و سرمایه گذاری نگاه می شود. امروزه خودروهای کلاسیک چه در ایران و چه در دیگر کشورها بسیار پرطرفدار شده و بازار داغی دارند به گونه‌ای‌که با قیمت‌های بالایی خریدوفروش شده

 

و گاهی با مبالغ بسیار گزافی در مزایدات سراسر جهان بفروش می‌رسند؛ بنابراین انتخاب یک ماشین مناسب به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود باشد.هرچند ممکن است شما قادر به خرید یک شورلت کاماروی کلاسیک Yenko نباشید

 

و یا توانایی پرداخت مبلغی هفت‌رقمی برای خرید یک فراری کلاسیک درجه‌یک را نداشته باشید اما خودروهای زیادی هم‌اکنون در بازار وجود دارند که فعلاً قیمت و ارزش بالایی ندارند.

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسید

در این لیست خودروهایی را معرفی کرده‌ایم که هیچ‌کدام سنی بیشتر از 10 سال ندارند اما اکثراً از نسخه‌های خاص و تولید محدود هستند که همین امر ارزش آن‌ها را در سال‌های آینده بالا می‌برد. این خودروها قابلیت این را دارند که به‌احتمال‌زیاد در آینده‌ای نه‌چندان دور به خودروهای کلاسیک گران‌قیمتی تبدیل شوند.

 

خودروهایی که الآن به‌راحتی قابل‌ابتیاع هستند اما شاید چند سال دیگر به کلاسیک‌هایی با قیمت‌های بالا مبدل گردند.

 

میتسوبیشی لنسر اولوشن X

به‌مدت 23 سال است که میتسوبیشی و سوبارو برای ساخت برترین ماشین‌های رالی باهم جنگیده‌اند و هم‌اکنون در این رده دو خودرو کاملاً شناخته‌شده‌اند: لنسر اولوشن و WRX STI؛ اما این کینه و نبرد طولانی سال گذشته به پایان رسید چراکه میتسوبیشی تولید لنسر اولوشن را متوقف نمود.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدنسل دهم این خودرو به‌مراتب پیچیده‌ترین عضو خانوادهٔ اوو بود. این خودرویی بود با گیربکس دوکلاچه، سیستم چهارچرخ محرک و نسخهٔ 303 اسب بخاری از موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ افسانه‌ای میتسوبیشی. با دقت به تعداد زیادی از فروشنده‌های میتسوبیشی و مزایده‌های آنلاین توجه کنید

 

زیرا هنوز هم می‌توانید یک لنسر Evolution X Final Editions صفرکیلومتر که برای فروش گذاشته‌شده است را پیدا کنید. انتظار می‌رود با پرداخت حدود 35 هزار دلار بتوانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

 

سایون FR-S و سوبارو BRZ

در طول دهه‌های 80 و 90 میلادی تعداد زیادی ماشین‌های اسپرت ارزان‌قیمت توسط خودروسازان ژاپنی تولید می‌شد مانند میتسوبیشی اکلیپس، هوندا پرلود، نیسان 240SX، تویوتا سلیکا و… . اما با ورود به قرن 21 ناگهان تعداد این خودروها بسیار کاهش‌یافته و تولید اکثر آن‌ها بدون معرفی جایگزین متوقف شد به‌گونه‌ای که در این سال‌ها چنین خودروهایی کاملاً انگشت‌شمار شده‌اند.

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیداین ‌یکی از دلایلی است که از دو قلوهای اسپرت دیفرانسیل عقب سایون FR-S (همان تویوتا GT86) و سوبارو BRZ استقبال بالایی به عمل آمد. دو خودروی FR-S و BRZ که به‌طور مشترک توسط تویوتا و سوبارو توسعه‌یافته‌اند، خودروهای زیرکی بوده و به لطف شاسی متعادل و موتور چهار سیلندر تخت با 200 اسب بخار قدرت،

 

رانندگی بسیار سرگرم‌کننده‌ای دارند. بعلاوه هر دو برند نسخه‌های ویژه‌ای را برای خریداران آینده‌نگر تولید کرده‌اند. یک FR-S یا BRZ که در شرایط خوبی نگهداری شده باشد 15 سال بعد نادر و کمیاب خواهد بود.

 

پورشه باکستر Black Edition

تمامی محصولات پورشه می‌توانند در آینده تبدیل به خودروهای کلاسیک شوند حتی یک ماکان چهار سیلندر؛ اما تعدادی از پورشه‌ها هستند که ارزشی همچون طلا دارند مانند 911های هواخنک یا مدل بسیار نایاب 911 GTS و یا مدل جدید 911 R؛ اما اگر نمی‌توانید بیش از 200 هزار دلار برای خرید یک 911 کلاسیک هزینه کنید می‌توانید بجای آن یک باکستر را در نظر بگیرید.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیددر سال 2011 پورشه یک نسخهٔ ویژه از باکستر را بانام Black Edition معرفی نمود که به‌شدت بر کاهش وزن تأکید داشت. در این نمونه تهویه مطبوع و سیستم صوتی حذف‌شده و حتی دستگیرهٔ داخلی درها پارچه‌ای شده‌اند؛ اما در عوض قدرت افزایش‌یافته و ترمزها، تعلیق و فرمان نیز ارتقاءیافته‌اند.

 

هیجان رانندگی با یک باکستر بلک ادیشن در یک جادهٔ پیچ‌درپیچ همچون تکه‌ای از بهشت است پس با این اوصاف باکستر یک کلاسیک آینده نیست؟ قطعاً که هست.

 

دوج مگنوم SRT8

دو خودروی چارجر و چلنجر هلکت با موتور سوپرشارژ 707 اسب بخاری از برترین ساخته‌های دوج هستند اما بااین‌حال یکی دیگر از خودروهای کلکسیونی دوج هم وجود دارد که می‌توان آن‌را با قیمت کمتری خریداری کرد:
استیشن عضلانی، مگنوم. نسخهٔ R/T این خودرو مجهز به یک موتور 5.7 لیتری V8 همی با 345 اسب بخار قدرت است

 

اما اگر بیشتر می‌خواهید نسخهٔ SRT8 با موتور فوق‌العادهٔ 6.1 لیتری V8 همی با 425 اسب بخار قدرت نیز وجود دارد. تنها 4130 دستگاه مگنوم SRT8 در طول سه سال تولیدش ساخته‌شده است که مدل‌های سال آخر با فقط 239 دستگاه بسیار کمیاب‌تر هستند.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدپونتیاک سولستیس GXP

فرصتی بسیار خوب برای خرید یک خودروی کلاسیک آینده، خرید یک پونتیاک سولستیس کوپه است. این خودرو درست قبل از تعطیلی برند پونتیاک طراحی و تولید شد. سقف تارگای سولستیس نیز به جذابیت‌های آن می‌افزاید.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدنسخهٔ خاصی از این خودرو در سال 2007 بانام GXP به بازار آمد که مجهز به یک موتور 4 سیلندر توربو با سیستم تزریق مستقیم سوخت و 260 اسب بخار قدرت بود. سولستیس GXP با تکیه‌بر این موتور می‌توانست در 5.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. درحالی‌که پونتیاک سولستیس از یک خودروی عالی فاصله دارد اما عملکرد آن به نظر خوب می‌رسد.

 

فورد F-150 SVT Raptor

وانت‌های عملکرد بالا خودروهای جالبی هستند که سازندگان بیشتر بر افزایش سرعت آن‌ها تمرکز کرده‌اند؛ مانند دوج رم SRT10 مجهز به موتور وایپر یا جمس Syclone با موتور توربوشارژ؛ اما وانت عملکرد بالای دههٔ جاری بدون شک فورد F-150 رپتور است.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدرپتور فقط برای اینکه در تپه‌های شنی و جاده‌های صعب‌العبور بدون هیچ مشکلی حرکت کند طراحی‌شده است. تجهیزات استاندارد این خودرو شامل محافظ زیر و لاستیک‌های آفرود می‌شود. مدل‌های اولیهٔ رپتور مجهز به یک موتور 5.4 لیتری V8 با 300 اسب بخار قدرت بودند

 

که پس‌ازآن با یک موتور 6.2 لیتری خشن 410 اسب بخاری جایگزین شد. مدل‌های نسل اول این وانت اگر به‌خوبی نگهداری شوند ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

 

آلفارومئو 4C

 به گزارش پارس ناز در سال 2015 آلفارومئو با مدل اسپرت 4C مجدداً به بازار ایالات‌متحده بازگشت و رؤیای علاقه‌مندان به حقیقت پیوست. این خودروی اسپرت کوچک همهٔ ویژگی‌هایی که از یک سوپراسپرت انتظار دارید مانند ظاهر جذاب، طراحی موتور وسط و استفاده از فیبر کربن را دارد.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدبه لطف وزن فقط 1130 کیلوگرمی و موتور خشن 4 سیلندر توربوشارژر، 4C می‌تواند ظرف فقط 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین وزن سبک موجب می‌شود این خودرو یک ویژگی دیگر نیز داشته باشد که این سال‌ها در خودروها دیده نمی‌شود: فرمان بدون نیروی کمکی. بااین‌وجود آلفارومئو 4C یکی از معدود خودروهای کلاسیک آینده‌ای است که کاملاً در دسترس است.

 

قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو از فقط 35 هزار دلار آغاز می‌شود که برای نمونه‌های دست‌دوم با کارکرد پایین به‌آرامی کاهش میابد. بعلاوه توجه داشته باشید که ظرفیت تولید کارخانه برای این خودرو محدود به فقط 3000 دستگاه در سال است که این کمیاب بودن آن‌را تضمین می‌کند.

 

تسلا رودستر

مدل S تسلا را با شتابی باورنکردنی به پیشرفت رساند و حتی توانایی رانندگی نیمه‌مستقل را هم پیدا نمود؛ اما برای علاقه‌مندان خودروهای الکتریکی و اسپرت، اولین ساختهٔ تسلا یعنی رودستر می‌تواند مناسب باشد. این خودرو که بر اساس لوتوس ساخته‌شده بود ثابت کرد که خودروهای اسپرت می‌توانند پاک باشند و الکتریسیته می‌تواند سریع و سرگرم‌کننده باشد.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدمدل‌های اولیهٔ تسلا رودستر مجهز به یک موتور الکتریکی با 250 اسب بخار قدرت بودند که بعداً به 290 اسب بخار افزایش یافت. هردوی این مدل‌ها در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کنند. قیمت تسلا رودستر بسته به میزان کارکرد، مدل و تجهیزات بین 60 تا 100 هزار دلار متغیر است.

 

تویوتا FJ کروزر

تویوتا مدل FJ کروزر را برای ادای احترامی به مدل‌های اولیهٔ سری FJ لندکروزر تولید نمود درحالی‌که ظاهر آن نیز به‌صورت رترو و با توجه به FJ های اولیه طراحی‌شده بود. ساختار FJ کروزر به‌صورت بدنه روی شاسی بوده و بر روی پلت‌فرم مشترکی با مدل‌های 4Runner و تاکوما ساخته‌شده است و قابلیت‌های آفرود بالایی دارد.

ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدباوجود زمان تولید نسبتاً طولانی هفت‌ساله و فروش بیش از 200 هزار دستگاه در ایالات‌متحده، تقاضا برای خرید FJ کروزر همچنان بالاست تا جایی که به دلیل توقف تولید، قیمت نمونه‌های دست‌دوم کم‌کار حتی بیشتر نمونه‌های صفرکیلومتر شده است؛ بنابراین می‌توان با پیدا کردن یک FJ کروزری که به‌خوبی نگهداری شده باشد، یک کلاسیک آینده در اختیار داشت.

 

ب‌ام‌و M3 نسل چهارم

نسل چهارم ب‌ام‌و M3 به یک دلیل متفاوت است و آن اینکه این ماشین آخرین خودروی M ب‌ام‌و است که با موتور تنفس طبیعی تولید شد. هرچند این خودرو امضای ب‌ام‌و یعنی موتور 6 سیلندر خطی را ندارد اما در عوض مجهز به یک موتور 4 لیتری V8 است که 415 اسب بخارِ باشکوه را در دور موتور فوق‌العادهٔ 8400 rpm تولید می‌کند.
ماشین های کلاسیک آینده را بشناسیدهرچند این نسل M3 کاملاً متمدن شده بود اما یکی از کاریزماتیک‌ترین محصولات M ب‌ام‌و است که در طول دههٔ گذشته ساخته‌شده است. این نسل در سه مدل کوپه (E90)، سدان (E92) و کانورتیبل (E93) تولید شد که در حال حاضر قیمت نسبتاً پایینی دارند اما با گذشت چند سال صعود خواهد کرد.

 

با این‌حال هم‌اکنون یک M3 نسل چهار کم‌کار با قیمتی بیش از 70 هزار دلار معامله می‌شود اما بازهم تنها زمان مشخص می‌کند که چقدر ارزش این نسل M3 بالا خواهد رفت.

 

سایت پدال