پارس ناز پورتال

ماساژ درمانی را حتما امتحان کنید

ماساژ درمانی را حتما امتحان کنید

ماساژ درمانی را حتما امتحان کنید 

ماساژ درمانی در کشورهای دیگر دنیا طرفداران زیادی دارد و در کشور ما کمتر به آن پرداخته می شود. ماساژ درمانی خواص بسیاری برای ما دارد. 

 

درمان کمردرد

ماساژ می تواند در کاهش درد های مزمن و حاد کمر موثر باشد ، خصوصا وقتی این روش درمانی با دیگر تمرینات ورزشی همراه شود. شواهد نشان می دهند طب سوزنی و ماساژ درمانی در کنار هم ( طب فشاری ) تاثیر به مراتب بیشتری از ماساژهای کلاسیک در پی خواهد داشت.

 

کاهش درد ناشی از آرتروز ، فیبرومیالژیا و آماس مفصلی

امروزه حدود ۳۵ درصد از افرادی که از ضعف ، درد ، جراحت و دردهای مزمن در ناحیه ی مفاصل رنج می برند ، ماساژ درمانی را برای حل مشکل خود انتخاب کرده اند . ماساژدرمانی همچنین به کاهش علایم مرتبط با فیبرومیالژیا کمک می کند. فیبرومیالژیا ، سندرومی مزمن با علایمی مثل درد های گسترده ، خشکی مفاصل ، ضعف شدید ، سردرد و گرفتگی ماهیچه ها می باشد.

 

کمک به کاهش فشار خون بالا

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم از ماساژ درمانی استفاده می کنند ، نتایج بهتری را در کاهش فشار خون ، از افرادی که با دارو فشار خون را کنترل می کنند ، کسب نموده اند. ارزیابی ماساژ درمانی و نحوه ی تاثیرگذاری آن بر فشار خون نشان می دهد این روش بی خطر ، موثر ، قابل بکارگیری و مقرون به صرفه است.

ماساژ درمانی را حتما امتحان کنید

کاهش افسردگی ، اضطراب و خستگی

ماساژ درمانی به کاهش احساس استرس ، اضطراب ، افسردگی ، خستگی و ضعف ناشی از آن کمک می کند . محققان معتقدند افسردگی خود یکی از دلایل بروز درد های مزمن است و دردهای تنشی در ماهیچه ها را تشدید می نماید.

 

کمک به ایجاد تعادل در هورمون ها و کنترل دیابت

امروزه درمان های جایگزین برای برقراری تعادل در هورمون ها و کنترل بیماری دیابت مورد استفاده قرار می گیرند که ماساژ یکی از همین درمان های جایگزین محسوب می شود. از جمله ی دیگر درمان های جایگزین می توان به مکمل های غذایی ، طب سوزنی ، آب درمانی و یوگا اشاره کرد.

 

این نوع از درمان ها در کاهش علایم دیابت بسیار موثر هستند و علاوه بر این عوارض جانبی متداول در استفاده از داروهای شیمیایی را هم در پی نخواهند داشت.

 

افزایش ایمنی بدن

محققان دریافته اند ماساژ درمانی سوئدی به بیماران مبتلا به سرطان کمک می کند تا با علایم این بیماری راحت تر کنار بیایند و ناراحتی ناشی از آن را کاهش دهند که همین موضوع بازیابی سلامتی را راحت تر می کند.

 

مداخله ی ماساژ سوئدی در درمان انواع تومور موجب کاهش در چهار فاکتور از بیماری ، یعنی درد ، اختلالات فیزیکی ، اختلالات احساسی و ضعف جسمانی ، می شود. ۲۵۱ فرد مبتلا برای شرکت در یک سری از آزمایشات سه ساله داوطلب شدند و طبق نتایج بدست آمده از این تحقیق این بیماران راحتتر خود را با شرایط بیماری وفق داده و سلامت خود را سریعتر باز یافتند .