پارس ناز پورتال

ماساژ درمانی و از بین بردن اضطراب

ماساژ درمانی و از بین بردن اضطراب

ماساژ درمانی و از بین بردن اضطراب 

بسیاری عقیده بر این دارند که با ماساژ درمانی می توان آرامش درونی ایجاد کرد و اضطراب و استرس را نیز از بین برد. اگر با یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روانی یعنی تشویش در کشمکش هستید، شاید یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند، ماساژدرمانی باشد.

 

اگر با یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روانی یعنی تشویش در کشمکش هستید، شاید یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند، ماساژدرمانی باشد. استفاده طولانی و مرتب از این روش باعث افزایش حس آرامش شده و اثرات مضر استرس را از بین برده و از طرفی ماساژ می‌تواند اثرات فیزیکی و روان‌شناختی ناشی از تشویش را تسکین دهد.

 

روش‌های زیادی وجود دارد که طی آن افراد می‌توانند از مزیت‌های ماساژدرمانی بهره‌مند شوند. برای مثال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد ماساژ مداوم و مرتب باعث تسکین سیستم عصب سمپاتیک می‌شود.همانطور که می‌دانید در واکنش به استرس، تغییراتی در سیستم‌های بیولوژیکی بدن رخ می‌دهد (مثلا ضربان قلب زیاد شده و تنفس تندتر می‌شود)،

 

علاوه بر آن سیستم عصب سمپاتیک هم طی دوره‌های بروز تشویش، فعالیت بیشتری خواهد داشت. گفته می‌شود که ماساژدرمانی می‌تواند به شما کمک کند تا از شرّ یک سری مشکلات سلامت مرتبط با تشویش (از جمله سردرد و بی‌خوابی) خلاص شوید.