پارس ناز پورتال

ماده مخدر کوکائین و ورطه نابودی

ماده مخدر کوکائین و ورطه نابودی

ماده مخدر کوکائین و ورطه نابودی 

ماده مخدر کوکائین یکی از گران ترین مخدرهای دنیا است و هر کسی قادر به خرید ان نیست.این ماده خطرات جبران ناپذیری را روی بدن افراد دارد. افرادی که به مخدر کوکائین اعتیاد دارند دچار چه نوع عارضه های ناشی از استعمال این ماده مخدر خطرناک خواهند شد عوارض ناشی از اعتیاد به کوکائین در بدن به چه صورت خواهد بود مشکلات قلبی و عروقی و مشکلات تنفسی مختلف از پیامدهای اعتیاد به کوکائین است.

 

بسیاری از مردم به اشتباه باور دارند که استعمال کوکائین از طریق بینی اعتیادآور نبوده و ضرر آن از دیگر مواد مخدر کمتر است. معمول ترین تأثیرات جسمی استفاده از کوکائین عبارتند از:

 

– نوسان در فشار خون، ضربان قلب و میزان تنفس
– حالت تهوع و دل آشوبه
– استفراغ
– اضطراب
– بی خوابی
– از دست دادن اشتها که باعث سوء تغذیهو کاهش وزن میشود
– تورم و خون ریزی غشای مخاطی
– بیقراری و اضطراب
– آسیب به مجاری بینی
– صدمه به شش ها
– احتمال سکته قلبی، مغزی و تشنج

 

عکس العمل آنی بدن به استفاده از کوکائین شامل افزایش فشار خون، تنفس نامرتب، افزایش دمای بدن و گشادی مردمک چشم ها میشود.با مسدود شدن سرخرگهای تاجی فشار خون بالا رفته و انتقال خون به قلب تقلیل می یابد. این امر می تواند تا یک ساعت پس از استفاده از مواد باعث حمله قلبی و یا تشنج گردد.

 

مصرف کنندگان دائمی و مبتلا به بیماری فشار خون بالا، بیماری صرع و نارسایی قلبی مشخصا” در معرض خطر بیشتری قرار دارند.تحقیقات نشان داده است که حتی افرادی که سابقه مشکلات و ناراحتی های قلبی نداشته اند با استفاده از کوکائین در معرض احتمال بروز این مشکلات قرار می گیرند.

 

استفاده مفرط این ماده باعث حساس شدن مغز بر روی تأثیرات این ماده شده در نتیجه میزان بسیار کمی از آن می تواند موجب ایست قلبی شود.افرادی که کوکائین را تزریق می کنند در معرض بالاتری از خطر ابتلا به بیماری ایدز و هپاتیت هستند چراکه استفاده از سرنگ مشترک موجب انتقال این بیماریها میشود. استفاده از کوکائین می تواند گاهی باعث آلرژی و حساسیت به خود ماده و یا ترکیبات آن شود.